9. miesiąc ciąży – odpowiedni moment, by skupić się na sobie

13 lipca 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Koniec ciąży jest czasem pełnym sprzeczności: z jednej strony wszyscy wokół mówią Ci, żebyś wypoczywała, z drugiej – brzuch w 9. miesiącu ciąży i intensywne ruchy dziecka nie sprzyjają wypoczynkowi. Z niecierpliwością czekasz na rozwiązanie, jednocześnie się go obawiając. Znasz to uczucie? Pomożemy Ci się z nim oswoić. Dowiedz się, jak w pełni wykorzystać ten ostatni moment tylko dla siebie.

kobieta w ciąży

 

W czasie ciąży kobiecie nie brakuje „dobrych rad” ze strony rodziny, przyjaciół, a zwłaszcza innych kobiet, które zostały matkami. Do tego dochodzą liczne książki o macierzyństwie, czasopisma przeznaczone dla przyszłych mam. W internecie królują natomiast blogi i fora młodych mam, które mają pomóc kobietom w czasie ciąży i w pierwszych chwilach z noworodkiem. Niekiedy panuje wielki chaos sprzecznych ze sobą informacji, co powinno się robić, a czego nie, jak się odpowiednio przygotować do porodu i na przyjście dziecka oraz jak odpowiednio wykorzystać 9. miesiąc ciąży. Można się pogubić, prawda?

Keep calm and…

Najważniejsza rada, którą warto wziąć sobie głęboko do serca to: zachowaj spokój. Nawet jeśli to 9. miesiąc ciąży! Spokój i pogoda ducha to dobry początek. Bo wszystko to, co dzieje się z organizmem przyszłej mamy, ma wpływ na rozwijającego się w jej łonie maluszka. Nie tylko to, co jemy – ale również to, co czujemy, przeżywamy, czym się martwimy, czym cieszymy. A szczęśliwa mama lepiej radzi sobie ze wszystkim – z ciążą również.

Kiedy już zadbamy o uśmiech na twarzy, można przejść dalej. A ponieważ naprawdę jesteśmy tym, co jemy, warto przyjrzeć się swojemu menu– zwłaszcza w 9. miesiącu ciąży. Ważna jest jakość spożywanych produktów i zawartość witamin, soli mineralnych oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Na rozwój płodu i jego zdrowie największy wpływ ma odpowiednia podaż kwasu foliowego, żelaza, witaminy D, jodu oraz wielonienasyconych długołańcuchowych kwasów tłuszczowych, głównie DHA. Te składniki odżywcze są potrzebne do prawidłowego wykształcenia się cewy nerwowej płodu (kwas foliowy), układu kostnego (wapń), tarczycy (jod) oraz układu nerwowego, mózgu i narządu wzroku dziecka (kwasy wielonienasycone omega-3, zwłaszcza DHA).

dieta ciężarnej

Więcej niż dieta

Co jeść, żeby dostarczać organizmowi kwasy omega-3, w tym DHA? Bogate w DHA są tłuste ryby morskie (śledź, łosoś, makrela, sardynki) i oleje roślinne, zwłaszcza olej lniany i rzepakowy. Roślinnym źródłem tego kwasu tłuszczowego są także algi morskie. Zdarza się, że wymienione wyżej produkty są zbyt rzadko spożywane przez przyszłe mamy. W takim wypadku, dla uzupełnienia diety, kobiety w ciąży mogą wesprzeć się suplementami stworzonymi specjalnie z myślą o nich. W 9. miesiącu ciąży zaleca się suplementację takimi składnikami jak: kwas foliowy, witamina D oraz kwasy omega-3, zwłaszcza DHA, ponieważ są one szczególnie ważne dla zdrowia i rozwoju dziecka. Kwasy omega-3 wspierają rozwój układu nerwowego, mózgu, tkanki kostnej i wzroku dziecka, ale mają też korzystny wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego kobiety. W ciąży zaleca się przyjmowanie minimum 200 mg DHA w postaci suplementu diety, a jeśli w menu ciężarnej kobiety występuje niedobór produktów zawierających niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, porcję przyjmowaną w formie suplementu diety należy zwiększyć do 600 mg dziennie.

Warto jednak pamiętać, że zrównoważona dieta i prawidłowy tryb życia mają istotne znaczenie.

DHA i co dalej?

Suplement suplementowi nierówny. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego produktu? Wybierając suplementy diety z niezbędnymi nienasyconymi kwasami omega-3/ DHA, warto sprawdzić źródło pochodzenia tych składników. Korzystnym wyborem mogą okazać się suplementy diety z kwasami omega-3 pozyskiwanymi z alg morskich hodowanych w kontrolowanych warunkach, z dala od otwartych akwenów. Są one rekomendowane dla kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz dla noworodków, niemowląt i małych dzieci.

Co więcej? To już indywidualna sprawa każdej z Was, przyszłe Mamy. Czegokolwiek potrzebujecie, żeby poczuć się szczęśliwe, należy Wam się teraz podwójnie. Wasze zadowolenie pozytywnie wpływa na rosnącego w Waszym brzuchu człowieka. I zanim pojawi się on na świecie, zróbcie coś tylko dla siebie.

 

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz