Tę zupę zrobisz w kwadrans: oczyszcza i regeneruje organizm

22 kwietnia 2024, dodał: mysiowa

Na wiosnę częściej sięgamy po lekkie dania ze świeżych warzyw i owoców. Jeśli zależy nam na dostarczeniu organizmowi cennych składników, witamin i minerałów warto pokusić się o przygotowywanie zup na bazie warzyw. Tę zupę wykonamy w kwadrans, powinniśmy ją gotować na sporym ogniu i powoli jeść, aby nasyciła nas i rozgrzała.

zupa w kwadrans

Tę zupę możemy jeść ze świadomością, że nie jest tucząca, możemy ją jeść do woli, bez skrupułów. Zupa jest kolorowa, smaczna, można do niej dodać ulubione zioła i przyprawić wedle swojego smaku i upodobań.  Papryka czerwona to bogactwo beta-karotenu. W 70% zaspakaja dzienne zapotrzebowanie na tę prowitaminę. To również niezwykle cenne źródło witaminy  C, która wzmacnia naszą odporność. Dodatkowo papryka czerwona zawiera rutynę – idealną dla pań o kruchych naczynkach krwionośnych, które wzmacnia. Cukinia, zaraz obok pomidorów, marchewki i buraków, jest warzywem często polecanym przez lekarzy i dietetyków. Odgrywa ona istotną rolę w procesie prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, wykazując pozytywny wpływ również na oczy.  Zawarta w niej luteina chroni oczy, minimalizując ryzyko wystąpienia zmian chorobowych świadczących o zwyrodnieniu plamki żółtej czy schorzeniach siatkówki.

składniki:

1 marchew
1 pietruszka
pół papryki czerwonej
mała cukinia
2 garści zielonej fasolki (może być ewentualnie mrożona)
pół brokułu
pierś kurczaka lub indycza (tej wielkości)
kilka ząbków czosnku
5 łyżek oleju (oliwy)

Przygotowanie:

W czajniku nastawiamy 2 litry wody. W garnku rozgrzewamy olej; pierś kroimy na małą kostkę i podsmażamy na oliwie z oliwek.  Dodajemy startą na jarzynówce marchew, pietruszkę, cukinię oraz wyciśnięty przez praskę czosnek, także pokrojoną paprykę, brokuł i fasolkę. I ja to zalewam wrzątkiem bo jest nie tylko zdrowiej, ale też znacznie krócej się gotuje i nie traci tylu witamin. Góra 15 minut i gotowe!
Zauważcie, że tu nie ma soli. Naprawdę jest niepotrzebna. Jest tak aromatyczna, że soli już nie trzeba dodawać.  Na koniec można jedynie dorzucić posiekany koperek lub natkę pietruszki.

 

 

 

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz