„Narkotyki? Na co mi to!”

27 lipca 2011, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny
19 lipca wystartował ogólnopolski konkurs dla młodzieży, w ramach którego należy zaprezentować swoją pasję lub niebanalny sposób na spędzanie czasu wolnego. Projekt jest jednym z działań kampanii społecznej – „Narkotyki? Na co mi to”. Zwycięzca konkursu zostanie twarzą akcji i pojawi się na promujących ją plakatach w popularnych miastach wypoczynkowych w Polsce. Pokaż nam swoją pasję i zostań twarzą kampanii „Narkotyki? Na co mi to”
Celem konkursu jest pokazanie młodym ludziom, że istnieje wiele ciekawszych pomysłów na spędzenie czasu wolnego niż eksperymentowanie z narkotykami. Zadaniem uczestników w ramach przedsięwzięcia jest zaprezentowanie swojej pasji na stronie internetowej kampanii www.nacomito.com.pl w sekcji „JA”. Najbardziej ciekawe i kreatywne wpisy zostaną wyłonione w dwóch etapach – poprzez głosowanie internautów, a następnie przez jury powołane przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Zwycięzca konkursu zostanie jedną z twarzy kampanii społecznej i pojawi się na plakatach reklamowych w Zakopanem, Międzyzdrojach i Mikołajkach. Konkurs jest jednym z elementów kampanii antynarkotykowej „Narkotyki? Na co mi to”. Twarzami kampanii są młode, autentyczne osoby, które żyją z pasją. Maciek – mistrz Polski w penspinningu, Przemek deskorolkarz, Matylda rowerzystka, Róża tancerka hip-hop i Filip gitarzysta, to bohaterowie m.in. spotu telewizyjnego, w którym pokazują, że życie bez narkotyków może być ciekawe.
Konkurs potrwa do 31 lipca br. Regulamin jest dostępny na stronie nacomito.com.pl/konkurs.
Na co mi to!” to hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod patronatem Ministerstwa Zdrowia, która rozpoczęła się 20 czerwca br. Jest to pierwsza w Polsce kampania kształtująca przekonanie, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków, co potwierdzają wyniki badań naukowych.
Przeświadczenie społeczne o zażywaniu narkotyków przez większość młodych ludzi funkcjonuje od początku lat 90., gdy skala używania tych substancji wśród młodzieży rosła. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) w latach 1992-2003, które w tamtym okresie wskazywały na rosnący trend używania narkotyków przez młode osoby. Po 2003 roku odnotowano jednak spadek, jeśli chodzi o spożycie poszczególnych środków psychoaktywnych, a obecnie sytuacja na scenie narkotykowej w Polsce jest stabilna. Potwierdzają to m.in. badania CBOS z lat 2008 i 2010, które wykazały zahamowanie trendu wzrostowego oraz tendencję spadkową w używaniu narkotyków.
Celem kampanii „Narkotyki? Na co mi to!” jest uświadomienie społeczeństwu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków, a jednocześnie pokazanie młodzieży, że można żyć, bawić się, uczyć się czy pracować bez wspomagania środkami psychoaktywnymi.
Akcja „Na co mi to!” obejmie spoty telewizyjne, spoty radiowe oraz reklamę w prasie. Ze względu na dużą aktywność grupy docelowej na portalach społecznościowych utworzony zostanie profil kampanii na Facebooku. Strona internetowa projektu nacomito.com.pl będzie natomiast zawierać m.in. konkursy skierowane do młodzieży. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach.
Kampanię realizują Fabryka Komunikacji Społecznej oraz agencja PR Partner of Promotion. Projekt zakończy się 15 grudnia 2011 roku.
Za: www.nacomito.com.pl, www.marketing-news.pl.



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz