Kreowanie wizerunku w biznesie

18 stycznia 2018, dodał: Agnieszka Celińska
Artykuł zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny jest jednym z narzędzi nawiązywania relacji międzyludzkich. Czy tego chcemy, czy nie, nasz wizerunek wpływa na to, jak odbierają nas inni. Możemy go kształtować świadomie i mądrze, dopasowując do naszych potrzeb i upodobań, okoliczności, a także osobowości i typu urody. Szczególnie w biznesie wizerunek odgrywa ważną rolę. Gdy nie ma bliskich, intymnych relacji, to właśnie wizerunek, obok naszych umiejętności i kompetencji, najwięcej mówi innym o nas. Wizerunek to nie tylko wygląd zewnętrzny, to też nasze zachowanie i kompetencje osobiste, miękkie.

Aby stworzyć i utrzymać profesjonalny wizerunek, nie wystarczy znajomość savoir vivre, powinniśmy też znać dress code obowiązujący w naszym środowisku pracy. Na odbiór stylizacji wpływa rodzaj i krój elementów garderoby, w tym ich długość i materiał, sposób wykonania (jakość), czystość i schludność, odpowiednia paleta i zestawienia kolorów, ogólna stylizacja (dobór dodatków). Wysokiej jakości tkaniny, eleganckie akcesoria, schludna fryzura i manicure, dyskretny makijaż kształtują profesjonalny wizerunek: podkreślają status, zwiększają pewność siebie i wyrażają szacunek do rozmówcy. Dobre pierwsze wrażenie pomoże Ci osiągnąć sukces, niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, galerii sztuki czy kancelarii prawnej.

Jeśli nie wiesz, jak stworzyć profesjonalny wizerunek, zgłoś się do stylisty, który oferuje takie usługi jak profesjonalne kreowanie wizerunku, metamorfozy i sesje biznesowe.