Modne zawody – trendy 2014

9 grudnia 2013,
dodał: paulina.rybak
Artykuł zewnętrzny

Niektórym może się wydawać, że na pracę w świecie mody mogą liczyć jedynie projektanci, modelki i dziennikarze czy styliści. Nic bardziej mylnego! To tak naprawdę ogromny rynek pracy, który oferuje wiele zawodów związanych z modą i trendami.  Być może nigdy wcześniej o nich nie słyszałaś…  A kto wie, może to właśnie to, co powinnaś w życiu robić?

kobieta sukcesu

COOL HUNTER – na pierwszy rzut oka zawód ten kojarzyć się może z kultowymi już kaloszami marki Hunter. Tak naprawdę pod tą nazwą kryje się analityk trendów rynkowych. Cool hunterzy to eksperci, których praca polega na obserwowaniu świata, podróżowaniu, poszukiwaniu i wykorzystywaniu najnowszych trendów w kulturze. Swoje spostrzeżenia zapisują w formie moodboardów czyli plansz ze zdjęciami detali, kolorystyki, faktur i form, które będą modne w kolejnym sezonie. Następnie swoje analizy w formie trend booków sprzedają do firm projektowych, które na podstawie ich pracy tworzą swoje kolekcje. Cool hunterzy nie skupiają się tylko na tym, co będzie hitem wśród ubrań, ale także na meblach, wnętrzach czy gadżetach. Światowi projektanci nie wiedzieliby, że w tym sezonie modna jest kratka czy oversizowe płaszcze, gdyby nie długie analizy i obserwacje specjalistów w dziedzinie coolhuntingu.

peclers_femme-ete12_04fullfashion2

lookbooki

PERSONAL SHOPPER – czyli osobisty doradca w zakupach. Styliści, którzy za niemałą sumę towarzyszą nam w zakupach. Najpierw w czasie rozmowy poznają naszą osobowość, zainteresowania i gust. Określają nasz typ sylwetki i typ kolorystyczny. Po czym wybieramy się razem do sklepów, gdzie personal shopper wybiera dla nas odpowiednie zestawy, akcesoria i dodatki. Doradzi, czym w przyszłości kierować się na zakupach i co wybierać, aby z ubrań być zadowolonym. Kto by nie chciał zarabiać na życie chodząc na zakupy?

kimrod3 personal_shopper-taormina

 

TRENDSETTER – z angielskiego – dyktator trendów. Są to zazwyczaj ludzie młodzi, przebojowi, atrakcyjni. Ich praca polega na tym, że są żywą reklamą. W dzisiejszych czasach, kiedy ludzie są atakowani milionem informacji z różnych źródeł, trudno dotrzeć do odbiorców w tradycyjny sposób. Niektóre firmy zatrudniają trendsetterów, których zadaniem jest promocja ich marek. Wybierają osoby popularne i znane z wyczucia smaku. Ubierają je w modne, często drogie ubrania. Wyposażają w najnowszy model telefonu, a czasami samochód. Ich obowiązkiem jest zachowanie w tajemnicy, że robią to za pieniądze. Inni mają mieć wrażenie, że dana osoba wybiera te rzeczy, bo po prostu jej się podobają. A skoro trendsetterzy są uważani w środowisku za ikony, inni chcą się do nich upodobnić i tak biznes kwitnie…

the-city

 

COLOR ANALYST – czyli analityk kolorystyczny. Często zdarza się tak, że jakiś makijaż po prostu do nas nie pasuje, a kolor nowej sukienki sprawia, że wyglądamy na zmęczone. Dzieję się tak, ponieważ nie każdy odcień pasuje do typu naszej urody. Analityk za pomocą kolorowych chust określa naszą kolorystyczną porę roku oraz indywidualną paletę barw. Wybierając ubrania i dodatki w odpowiednich kolorach, podkreślimy naturalne piękno i zawsze będziemy wyglądać promiennie.

Mary-Me-swatchbooks

zobacz również:

  1. Czy są jeszcze zawody typowo damskie i męskie?
  2. Czy uroda pomaga w życiu?
  3. Chcesz być doceniana w pracy?
  4. Blogowanie sposób na biznes czy pasja?

Polecamy:

 

Coworking – organizacja przestrzeni dla społeczności specjalistów



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.