Nowoczesne retro w kampanii Prady na sezon jesień/zima 2015
Nowa kampania domu mody Prada na sezon jesień/zima 2015 roku stara się przywrócić klasyczną elegancję epoki retro i uwspółcześnić ją do dzisiejszych realiów. Wszystkie looki są kolorowe i pełne młodości, ale też podkreślają kobiecość i łączą ją z klasyką. Zdjęcia wykonał Steven Meisel, który już od ponad 15 lat odpowiada za kampanie reklamowe Prady. Za stylizacje odpowiedzialny był Oliver Rizzo, za makijaż Pat McGrath, a za fryzury Guido Palau.
Projektantka marki, czyli Miuccia Prada, to interesująca osoba. Jest doktorem nauk politycznych, na studiach angażowała się w walkę o prawa kobiet i początkowo nic nie wskazywało na to, że zacznie projektować, jak jej dziadek. Dopiero po studiach odkryła w sobie artystyczne zainteresowania – przez kilka lat pracowała jako zawodowy mim i uczyła się pantomimy w Piccolo Teatro. W 1978 roku przejęła rodzinny interes wraz z mężem Patrizio Bertellim, który okazał się jej świetnym doradcą w sprawach biznesowych. Miuccia bardzo szybko stworzyła unikalny materiał „Pocone”, z którego powstają czarne torby Prady. Projektantka uwielbia obserwować, jak moda się zmienia. Twierdzi, ze jest ona narzędziem do zrozumienia świata i ludzi. Projektantka bardzo strzeże dobrego smaku i unika wyzywających ubrań. Uważa, że im bardziej kobieta stara się wyglądać , tym więcej widać w tym desperacji.
Po zapoznaniu się bliżej z życiorysem Miucci Prady nie dziwi fakt, dlaczego jej najnowsza kampania nazywana jest „elegancką, ironiczną odą to meta-nowoczesnej kobiecości”. Modelki na zdjęciach są blisko siebie, ale odnosi się wrażenie, jakby zachowywały dystans i izolowały się od otoczenia. Nie patrzą na siebie i nie dotykają się, a co najwyżej spoglądają w nieokreślony punkt poza kamerą. Kampania wnosi powiew świeżości do świata mody, także dzięki zaangażowaniu do niej mało znanych do tej pory modelek. Pojawiły się w niej Avery Blanchard, Estea Boersma, Inga Dezhina, Lineisy Montero, Ine Neefs, Greta Varlese i Maartje Verhoef. Wszystkie stylizacje łączą retro ze streetwearem. Kampania lansuje kolory, wzorzysty trencze, warstwy w postaci swetrów nakładanych na sukienki oraz noszone po dwie na raz torebki.
Warto zwrócić uwagę na fakt, ze to głównie dochody ze sprzedaży torebek i trenczy generują zyski Prady. W związku z tym, promowany trend wydaje się być bardzo korzystny dla marki. Ostatnio Prada odnotowała znaczny spadek. Za pierwszy kwartał aż o 44 procent zysku netto. Nie ulega wątpliwości, że ożywienie zdecydowanie przyda się temu domowi mody.