Tarta razowa z jabłkami

8 marca 2022, dodał: Iwona Marczewska
Artykuł zewnętrzny

Ciasta nie muszą być na czarnej liście żadnej z diet. Wiele z nich można przygotować w wersji, która nie zrujnuje fit formy, noworocznych postanowień, nie oddali nas od upragnionego celu, czy nie będzie stanowić przeszkody w walce z insulinoopornością, cukrzycą, nadwagą. Czasami przecież każdego nachodzą pokusy… 

 

                                                                                  Składniki:

– 100 g mąki razowej,

– 100 g zwykłej mąki (najlepiej typ 450 lub 500),

– 120 g masła lub margaryny do pieczenia,

– 1 jajko,

– czubata łyżka cukru wanilinowego,

– 2 łyżki zimnej wody,

– 4-5 słodkich jabłek,

– 3 łyżki bezcukrowego dżemu z czarnej porzeczki,

– cynamon.

Przygotowanie:

Z mąki, cukru, wody, margaryny i jajka wyrobić kruche ciasto. Umieścić je w lodówce na minimum 30 minut, a najlepiej na godzinę. Schłodzone ciasto wyłożyć na spód i brzegi formy do tart, ponakłuwać widelcem i zapiec przez 15 minut w piekarniku, w temperaturze 175 stopni. W tym czasie pokroić jabłka w ćwiartki, usunąć gniazda nasienne, następnie skroić je w plastry. Zapieczone ciasto posmarować dżemem z czarnej porzeczki i ułożyć na nim plastry jabłek w taki sposób, aby tworzyły rozetę. Całość oprószyć cynamonem. Piec około 25 minut.

Ciasto zawiera niewielki dodatek cukru, ale należy pamiętać o cukrze zawartym w owocach (jabłka i dżem). Dodatek cynamonu sprawi, że poziom cukru we krwi po spożyciu zostanie obniżony, dlatego warto nie pomijać tego składnika.

Czy na Waszym stole też czasami goszczą dietetyczne słodkości?

 

 

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Jeden komentarz do Tarta razowa z jabłkami

  1. avatar katasia pisze:

    Staram się jeść razowe pieczywo, ale z mąką razową mam nieciekawe doświadczenia przy pieczeniu, niestety ale ciasto wychodzi mi jakieś takie twarde… Co robię źle?

Dodaj komentarz