Dieta South Beach

15 czerwca 2022, dodał: dietetyk medyczny
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Bierzesz gazetę do ręki i na chybił trafił wybierasz dietę? wyszukujesz w Internecie, czym tym razem będziesz się „katować”? zanim kolejny raz wybierzesz swoją dietę zastanów się czy naprawdę warto niszczyć swoje zdrowie dietami cud!

Prawidłowo zbilansowana dieta nie może być racjonalna tylko od przypadku do przypadku. Nie możemy pozwolić sobie na stosowanie diety tygodniowej, weekendowej czy nawet 13-dniowej. Nawet, jeśli są one dość dobrze skomponowane i urozmaicone. Dieta musi być prawidłowa cały czas, ma to być element naszego stylu życia a nie tylko sposób na schudnięcie.

Nie możemy narażać swojego zdrowia na „byle jakie” produkty spożywane w pośpiechu, które pozwalają nam na chwilę zaspokoić głód. Racjonalny sposób żywienia (oparty na piramidzie żywieniowej) ma towarzyszyć nam na każdym kroku i w każdym dniu – bez wyjątków! Dzięki temu będziemy mogli mieć pewność, że niczego nam nie brakuje, i że korzystnie wpływamy na swój rozwój i zdrowie.

Dieta South Beach przede wszystkim gwarantuje bardzo szybki spadek masy ciała – od 4 do 6 kg tygodniowo. Musimy być świadomi tego, że następuje on nie na skutek spalania tkanki tłuszczowej, ale na sutek utraty wody przez organizm. Aby zmniejszać zasoby tłuszczu proces chudnięcia musi być powolny i długotrwały (maksymalnie 1 kg tygodniowo). Zbyt gwałtowne odchudzanie jest bardzo niebezpieczne, ponieważ dochodzi wtedy do zaburzeń gospodarki wodno–elektrolitowej. Będzie się to odbijać na stanie zdrowia. Im młodszy organizm tym bardziej wrażliwy jest na wszelkie nie fizjologiczne zmiany zachodzące w organizmie.

Bardzo ważną wadą diety jest całkowite wykluczenia z niej (na okres 2 tygodni) węglowodanów tak nam bardzo potrzebnych. Glukoza jest podstawowym źródłem energii dla organizmu, a dla niektórych narządów jedynym źródłem energii (krwinki czerwone i mózg ). W przypadku, gdy nie dostarczymy dziennie odpowiedniej ilości glukozy mogą pojawić się zaburzenia ze strony układu nerwowego (problemy z zapamiętywaniem, stan otępienia, gorsza koncentracja itp.) a także zbyt szybkie obumieranie erytrocytów (na skutek braku energii). Węglowodany są ponadto świetnym źródłem minerałów – magnezu, żelaza, cynku i witamin z grupy B oraz błonnika.

Kobiety muszą być świadome tego, że ich sposób odżywiania znacząco wpływa na ich stan zdrowia (a w przypadku kobiet ciężarnych lub karmiących także na prawidłowy rozwój dziecka). Trzeba pamiętać, że zdrowie to prawidłowo zbilansowana dieta dostarczająca nam wszystkich (bez wyjątku) niezbędnych składników odżywczych (białka, tłuszczu, węglowodanów, witamin i minerałów).

Dieta to nie jest coś tymczasowego, to Twój styl życia!

Justyna Marszałkowska-Jakubik dietetyk medyczny www.e-prolinea.pl

Zobacz również:

  1. Wszystkie skuteczne diety
  2. Kontrowersyjny Dukan
  3. Co nas tuczy?
  4. 10 zdrowych przekąsek

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz