Pragniesz trwałej zmiany na lepsze? Sięgnij po tę książkę. Dowiesz się, jak stąd, gdzie jesteś, dostać się tam, gdzie chcesz się znaleźć, czyli co nauka mówi o zmianach.
„Jak zmieniać” to tytuł głośnej książki Katy Milkman, która w przekładzie Alki Konieczki ukazuje się w Polsce nakładem wydawnictwa Insignis. O treści książki więcej mówi jej podtytuł, który brzmi: „Jak stąd, gdzie jesteś, dostać się tam, gdzie chcesz się znaleźć, czyli co nauka mówi o zmianach” – i chyba trudno o lepsze podsumowanie tematyki tej pozycji.
Zapominalstwo. Prokrastynacja. Impulsywność. Lenistwo. Jak to się dzieje, że rujnują one starannie przygotowane plany, uniemożliwiając zmianę nawyków i realizację zamiarów?
Jak pokazuje Milkman, zmiana przychodzi najłatwiej i najskuteczniej się utrwala, gdy zaczynasz rozumieć, co stoi na twojej drodze do sukcesu – dopiero wówczas możesz dopasować do tej przeszkody strategię działania.
Bazując na własnych badaniach oraz pracach swoich cenionych współpracowników, Milkman w przystępny i barwny sposób prezentuje przydatne strategie identyfikowania i przezwyciężania najczęstszych przeszkód na drodze do pożądanej zmiany.
Dzięki wciągającym historiom dowiesz się między innymi:
• jak uleganie zachciankom może stać się atutem, czyli czym jest pakietowanie pokus
• że udzielając komuś rad nawet w kwestiach, z którymi sobie nie radzisz, sam również możesz osiągnąć więcej
• jak dobrze wykorzystać wpływ otoczenia
• czy warto czasem być leniwym.
Bez względu na to, czym się zajmujesz i czy chcesz dokonać zmiany w życiu osobistym, zawodowym czy w swoim środowisku, „Jak zmieniać” podsunie ci bezcenne strategie oparte na badaniach naukowych, które pomogą ci zacząć, zmienić i wytrwać.
Jak pisze autorka: Dlaczego narzędzia i techniki zaprojektowane do zachęcania do zmian tak często zawodzą? Jedna z odpowiedzi brzmi: zmiana jest trudna. Ale bardziej przydatna odpowiedź mówi, że nie odnalazłeś dotąd właściwej strategii. […] Kolejne rozdziały pokażą ci, jak zidentyfikować przeciwnika, zrozumieć, w jaki sposób hamuje twój rozwój, i zastosować sprawdzone naukowo, skrojone na miarę taktyki, by go pokonać. Każdy z rozdziałów skupia się na jednej wewnętrznej przeszkodzie, która stoi między tobą a sukcesem. Gdy skończysz czytać tę książkę, będziesz wiedział, jak rozpoznawać te przeszkody i co możesz zrobić, by je przezwyciężyć.
Katy Milkman w toku swojej pracy naukowej odkryła między innymi, że ponieważ nie można w pełni pozbyć się niepożądanych uwarunkowań i przyzwyczajeń – są one częścią ludzkiej natury opierającej się zmianom i ingerencjom – to zamiast bezskutecznie z nimi walczyć, powinniśmy je zrozumieć, przechytrzyć i sprawić, by zaczęły działać na naszą korzyść. Jak zapewnia Milkman w swojej książce, da się to zrobić!
Czy faktycznie prokrastynacja, uleganie zachciankom czy lenistwo, które zwykle rujnują nasze starannie przygotowane plany, uniemożliwiając zmianę nawyków i realizację zamiarów, mogą działać na naszą korzyć? A jeśli tak, to jak zaprząc je do takiego działania?
O tym właśnie pasjonująco pisze Milkman w tej przełomowej książce, pełnej intrygujących przykładów i naukowo ugruntowanych sposobów, które prowadzą czytelnika prosto do celu – do zmiany, jakiej pragnie dokonać w swoim życiu. Aż trudno to sobie wyobrazić, ale faktycznie czasem jest tak, że uleganie zachciankom może stać się atutem, a bycie leniwym pomoże nam w realizacji planów. Wszystko zależy od odpowiednio dobranej do własnych potrzeb i strategii!
Nie bez powodu książka „Jak zmieniać” zebrała mnóstwo entuzjastycznych recenzji – z jednej strony jest bowiem znakomitym źródłem bezcennych w wywoływaniu i utrwalaniu zmian wskazówek, a z drugiej – zbiorem przystępnie opisanych faktów, sytuacji, ciekawostek i casusów, ciekawych nie tylko dla fanów eksperymentów behawioralnych, ale dla każdego, kogo fascynują nieoczywiste meandry działania ludzkiej – w tym jego własnej – psychiki.
„Jak zmieniać” to świetna książka, która pomoże czytelnikowi zacząć, zmienić i wytrwać.
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce ulepszyć swoje nawyki… lub swoje życie.
Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
Przełomowa książka. Pokazuje, że każdy z nas może być superczłowiekiem.
Angela Duckworth, autorka bestsellera Upór
Jeśli marzysz o nowym sobie, zacznij od przeczytania tej książki.
Dan Heath, współautor bestsellerów Przyczepne historie i Pstryk
Inteligentna, pionierska i pełna największych odkryć tej dekady.
Arianna Huffington, założycielka i CEO Thrive Global
Katy Milkman jest cudowna. W tej książce zdradza wszystkie swoje sekretne taktyki.
Richard H. Thaler, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, autor bestsellera Impuls
Ta książka przypomina najmądrzejszego przyjaciela na świecie, który szepcze ci do ucha. Po jej przeczytaniu zechcesz wysłać Katy Milkman podziękowania.
Daniel H. Pink, autor bestsellerów Kiedy, Drive oraz Jak być dobrym sprzedawcą
Mistrzowskie wyjaśnienie, jak działa zmiana behawioralna.
David Epstein, autor bestsellera Sięgaj jak najdalej
Każdy z nas chce wiedzieć, co sprawia, że człowiek jest w stanie się zmienić, i co czyni tę zmianę trwałą. Milkman korzysta z najnowszych odkryć naukowych, by udzielić nam odpowiedzi.
Carol S. Dweck, autorka bestsellera Nowa psychologia sukcesu
Wyjątkowy plan działania, pomagający przezwyciężyć trudności związane z największym życiowym wyzwaniem: staniem się tym, kim uważamy, że powinniśmy być.
Stanley McChrystal, emerytowany generał Armii Stanów Zjednoczonych, autor bestsellerów Team of Teams i Leaders
Dr Katy Milkman – wykładowczyni w Wharton School na Uniwersytecie w Pensylwanii, stypendystka Jamesa G. Dinana, gospodyni Choiceology – popularnego podcastu Charlesa Schwaba na temat ekonomii behawioralnej. W trakcie swojej kariery Katy pracowała dla kilkudziesięciu organizacji lub była ich głosem doradczym w kwestiach związanych z inicjowaniem pozytywnych zmian; wśród nich znalazły się między innymi: Google, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych, amerykański oddział Czerwonego Krzyża i Walmart. Jako nagradzana naukowczyni i wykładowczyni Katy często pisze dla renomowanych gazet i magazynów, w tym dla „The Washington Post”, „The New York Times”, „The Economist”, „USA Today” czy „Scientific American”.