Zielony sekret zdrowia – Ullenka

2 lipca 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Uzdrawianie przez roślinne gotowanie.

Jeśli szukasz sposobu na rozwiązanie problemów zdrowotnych, chcesz o siebie zadbać i oczyścić organizm, poznaj kuchnię Ullenki.

Zielony sekret zdrowia książka

„Zielony sekret zdrowia” to poradnik na temat zdrowego odżywiania zawierający ponad 130 przepisów na apetyczne dania z prostych składników, zgodnych z ludzkim metabolizmem i nieobciążających nadmiernie trawienia. Ullenka tworzy je od wielu lat. Podstawą receptur są owoce i warzywa, które wzmacniają organizm i chronią go przed negatywnymi skutkami współczesnego życia. Dzięki tej książce dowiesz się, jak przyrządzić świeże potrawy, tak aby były zdrowe i smaczne.

Polecamy wraz z Wydawnictwem LUNA!

Fragment książki:

Picie wyciśniętych soków to jeden z najlepszych sposobów na nawodnienie naszego organizmu wodą najlepszej jakości i dostarczenie mu składników odżywczych. Owszem, możemy pić wodę z sokiem z cytryny, możemy pić czystą, ale dopiero woda, która została przetworzona przez roślinę, zmineralizowana i oczyszczona, okazuje się dla nas najlepsza. Nawet jeden duży zielony sok dziennie może skutkować ogromną pozytywną zmianą, zatem wyobraźcie sobie, co może oparta na takich produktach dieta.
Jeśli nie możesz przygotować soku z rana, wytłocz go wieczorem, wlej do szklanego słoika lub butelki z zakrętką, wypełniając je po brzegi (aby wypchnąć powietrze), po czym szczelnie zamknij i wstaw do lodówki. Dzięki temu zawartość nie utleni się i będzie tak samo wartościowa jak świeżo wyciśnięty sok. Naczynie wystarczy wyjąć z lodówki około godziny przed wypiciem, by sok nie był zimny. Albo zabrać je ze sobą do pracy lub szkoły.

NAWODNIENIE
Nasze ciało składa się w około 75 procentach z wody, więc woda jest niejako naszym środowiskiem – i pokarmem – naturalnym. Poprzez dietę musimy zadbać o to, by jej poziom w organizmie utrzymywał się na stałym poziomie. Pijmy zatem owocowe koktajle i zielone soki. Te pierwsze, jako prebiotyki, karmią pożyteczne bakterie obecne w naszych jelitach, te drugie służą nam dodatkowo, wspomagając i poprawiając stan naszej flory bakteryjnej (ich liście są źródłem tak zwanych dobrych bakterii).
Bez wody nie ma życia, a częstą przyczyną problemów zdrowotnych bywa chroniczne odwodnienie. Ponieważ spożywamy zazwyczaj pokarmy przetworzone, nierzadko pozbawiane wody, należy jej poziom rozsądnie uzupełniać. Pijmy zatem codziennie duży zielony sok rano i zielony koktajl w ciągu dnia. Ważne: pijmy powoli, nie przełykajmy w pośpiechu.
Starajmy się przeżuwać każdy łyk, tak aby uruchomić enzymy w naszych śliniankach, które popłyną do żołądka i uruchomią dalsze trawienie. Bądźmy uważni, a unikniemy konsekwencji pochłaniania pokarmów na szybko – ich zalegania w żołądku, bólu, wzdęć czy rozwolnienia.

Woda arbuzowa

SKŁADNIKI:
arbuz

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
To nie jest sok z arbuza. To napój z odzysku, wytłoczony z białej warstwy miąższu, którą zwykle wyrzucamy. Jest niezwykle odżywczy, nawadnia nas i fantastycznie smakuje. Można go przygotowywać w sezonie, czyli przez całe lato. Arbuzy są wtedy najbardziej słodkie i soczyste (białych części arbuza używam latem do soków zamiast gałązek selera; to opcjonalna forma wykorzystania tej części owocu, pełnej składników odżywczych i enzymów).
Arbuz umyj dokładnie, przekrój na pół i cieniutko okrój zieloną skórkę. Następnie odetnij białą warstwę miąższu (ja sobie nie żałuję i kroję zamaszyście; gdy zaplącze się pod nóż trochę czerwonego, woda będzie słodsza). Właściwy arbuzowy miąższ najlepiej schrup ze smakiem. Ten biały pokrój na paski, przepuść je przez wyciskarkę – i gotowe.
Wytłoczki (pulpę) po wyciskaniu można zachować (do 12 godzin w lodówce) i wykorzystać do różnych dań.

woda arbuzowa

Balans

SKŁADNIKI:
pęczek selera naciowego
cytryna
2 plastry świeżego imbiru (opcjonalnie; w wersji łagodniejszej można dodać ogórek
i kawałek jabłka dla słodkości)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Składniki umyj i pokrój. Przepuść przez wyciskarkę do soków. Wytłoczki możesz wykorzystać do zup i sosów.
Seler wzmacnia soki trawienne, pomaga też odbudowywać florę bakteryjną jelit. Sok z niego jest świetny, by wystartować w dzień. Prawie nie ma kalorii, więc można go traktować niemal jak wodę. Silnie alkalizuje organizm i bardzo dobrze nawadnia.
Pij go 15 minut przed śniadaniem. Ewentualną drugą porcję – kwadrans przed kolacją.

koktajl selerowo-jabłkowy

Share and Enjoy !

Shares





Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz