Ubranie biznesowe – must have czy przeżytek? | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

Ubranie biznesowe – must have czy przeżytek?

16 listopada 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Czym w dzisiejszych czasach jest ubranie biznesowe? Czy to wciąż obowiązek, a może już przeżytek?

ubranie biznesowe

Czym jest ubranie biznesowe?

Ubranie biznesowe to nic innego, jak odpowiedni strój do pracy, najczęściej biurowej, który powinien charakteryzować się schludnością, elegancją i estetyką. Z drugiej strony jednak wymienione pojęcia są dość szerokie, dlatego też w praktyce dress code w pracy może dawać mniejszą lub większą swobodę. Często o tym, jaki dress code panuje w danych sytuacjach, decyduje zwyczaj lub po prostu wyczucie osób w nim uczestniczących. Zazwyczaj przyjmuje się jednak, że im wyższe stanowisku lub im poważniejsze spotkanie biznesowe, tym ubranie biznesowe powinno przyjmować bardziej oficjalne standardy. Warto w tym miejscu dodać, że przepisy ustawowe w żaden sposób nie regulują definicji stroju firmowego (nie uwzględniamy tu miejsc zatrudnienia, w których konieczna jest np. służbowa odzież ochronna).

Czy ubranie biznesowe to przeszłość?

Nie da się ukryć, że przez pewien czas ubrania biznesowe były wręcz trendy, a w wielu miejscach zatrudnienia przywiązywało się wielką uwagę do tego, jak pracownik jest ubrany. O ile w ostatnich latach pod tym względem można wyczuć nieco więcej swobody, to jednak stwierdzenie, że ubranie biznesowe to przeszłość lub przeżytek, jest raczej nietrafione. Lepsze byłoby określenie, że obecnie ubranie biznesowe pozwala na nieco więcej swobody, choć kanony mody biznesowej sprzed kilku lat nadal pozostają niezmienne – szczególnie przy bardzo oficjalnych spotkaniach biznesowych.

Pamiętaj, że Twój ubiór w takich okolicznościach nawet podświadomie może mówić wiele o Tobie drugiej stronie. Elegancji i schludny strój biznesowy pokazuje Cię z dobrej strony, przedstawia Cię jako osobę dbającą o siebie i zorganizowaną – a zatem jest również dalece prawdopodobne, że w taki sam sposób traktujesz zarówno swoich kontrahentów, jak i swoje obowiązki.

Czy w takim razie ubiór biznesowy to must have? Z pewnością nie zawsze, lecz w niektórych sytuacjach będzie bardziej niż mile widziany. Na spotkaniu z ważnym klientem swoim ubiorem zaprezentujesz się profesjonalnie. Rozmawiając z szefem o podwyżce, okażesz mu, że traktujesz go poważnie. Przykładów tego typu można wymieniać w nieskończoność. Mało tego, odpowiednio skrojony ubiór biznesowy może czasem nawet zamazać pewne Twoje błędy czy niedoskonałości. Przecież nikt nie jest idealny, ale drobna wpadka w postaci przejęzyczenia, literówki w prezentacji itp., może szybko pójść w niepamięć, jeśli zrobisz doskonałe wrażenie swoim wyglądem. Ubiór biznesowy nie zawsze jest obowiązkiem, ale zawsze może Ci pomóc i poprawić Twój wizerunek w oczach współpracowników, klientów i kontrahentów.

Źródła:

  1. https://businessinsider.com.pl/lifestyle/savoir-vivre/ubior-biznesowy-dla-mezczyzn-jak-ubrac-sie-do-pracy/w0slvzw
  2. https://quiosque.pl/blog/jak-sie-ubrac-na-spotkanie-biznesowe/
  3. https://nataliabasinska.pl/dress-code-biznesowy/
  4. https://www.dresscode.pl/blog-dressschool/odziez-sluzbowa-a-przepisy/

 

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz