Rynek odzieżowy w Europie – porównanie krajów | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

Rynek odzieżowy w Europie – porównanie krajów

28 lutego 2024, dodał: Alfa i Omega
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Według prognoz McKinsay globalna branża odzieżowa w 2024 roku zanotuje wzrost na poziomie około 3 proc. Pomimo wielu wyzwań gospodarczo- politycznych sektor nadal ewaluuje, dostosowując się do zmieniających preferencji konsumentów oraz zwiększając swoją obecność w e-commerce.

fashion market

Czy wiesz, że Europie największymi rynkami odzieżowymi są Wielka Brytania oraz Niemcy, a Francja jest liderem udziale sprzedaży online?

Pobierz materiał przygotowany przez firmę Arvato i dowiedz się więcej na temat rynku fashion na Starym Kontynencie.

rynek fashion

Trendy w branży fashion:

Wzrost e-commerce: Wzrost popularności zakupów online, zwłaszcza w kategorii odzieży, akcesoriów i dodatków. Pandemia COVID-19 przyspieszyła ten trend, a konsumenci coraz częściej wybierają internet jako główne źródło zakupów.

Zrównoważona moda: Rośnie świadomość ekologiczna konsumentów i branży modowej. Trendy takie jak „slow fashion”, recykling i wykorzystanie ekologicznych materiałów zyskują na popularności. Marki i producenci dążą do zrównoważonej produkcji i dystrybucji ubrań.

Moda cyrkularna: „Resale, repair, rental” – naprawa, wypożyczanie i kupowanie ubrań z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularne. Klienci szukają sposobów na przedłużenie życia ubrań i minimalizację odpadów.

Powrót do sklepów stacjonarnych: Pomimo rosnącej popularności e-commerce, w 2023 roku odnotowano wzrost odwiedzalności centrów handlowych. Klienci cenią bezpośredni kontakt z produktem i doświadczenie zakupowe.

Rozwój nowych technologii: Ulepszanie procesu zakupowego przez innowacje technologiczne, takie jak wirtualne przymierzalnie czy aplikacje ułatwiające zakupy online, jest kluczowe dla przyciągnięcia i utrzymania uwagi konsumentów.

Zwiększona oferta second-hand i pre-loved: Wzrost popularności zakupów odzieży używanej, naprawionej lub powystawowej, zarówno w sklepach sieciowych, jak i w specjalistycznych sklepach second-hand czy platformach online.

Adaptacja do zmian klimatycznych: Niepewność pogodowa wpływa na sezonowość i dynamikę sprzedaży kolekcji odzieżowych, zmuszając branżę do elastycznego reagowania na zmieniające się warunki.

 

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Zaskakujące powody unieważniania ma…
Jakiś celebryta ponoć podał powód, że jest gejem:) Ciekawe czy sąd kościelny uwierzył,...
Czy AI wykrada dane?
Umie podszyć się nawet pod realną osobę, więc niedługo wszyscy będziemy mieć klony...
Najzdrowsze mięso
Moim zdaniem mięso każdego rodzaju zakwasza organizm, a więc nie jest zdrowe...
Małżeństwa z najdłuższym stażem…
Rekordziści mają ponad 70-letni staż, to dłużej niż żyje wiele osób.... To już...