Marka to nie towar, logo czy nazwa. To zdecydowanie więcej. To obietnica jakości, idea łącząca ludzi o podobnym stylu życia lub identyfikujących się z określonymi wartościami oraz tworzenie tradycji opartej na zaufaniu i przywiązaniu. Przy wyborze towarów i usług kierujemy się często właśnie marką. Dlaczego?
Ekspertka w dziedzinie kreowania marki osobistej, komunikacji i zarządzania, Joanna Malinowska-Parzydło, wyjaśnia w swojej książce „Jesteś marką”, czym marka jest, a czym nie jest, jakie niesie z sobą korzyści i zobowiązania. Udowadnia też, że każdy z nas jest marką, tyle że nie produktową, a osobową. Definiuje markę osobistą jako kombinację wrażeń, wywołanych przez nas w odbiorcy, odczuć, skojarzeń, emocji, opinii o nas w oparciu o naszą reputację, wiarygodność, zaufanie do nas, spójność deklarowanych przez nas wartości z naszymi działaniami. Krótko mówiąc – nasza marka osobista to całokształt postrzegania nas przez innych, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Jeśli wypracowaliśmy silną markę, będziemy postrzegani przez innych jako osoby, z którymi warto wchodzić w relacje, które warto zatrudniać lub dla których chce się pracować, które są dobrymi partnerami życiowymi, wnoszą coś unikalnego w życie innych ludzi, w otoczenie i miejsce pracy. Aby jednak mieć tak cenioną wśród innych markę, trzeba być sobą i siebie samego poznać. Odkryć i dopracować swoje mocne strony, ujednolicić przekaz, dotrzymywać obietnic, postawić sobie cele i co równie ważne – nauczyć się komunikować innym, kim jesteśmy i czego mogą od nas oczekiwać. Cały ten proces autorka rozłożyła na etapy, przez które przeprowadza nas w swojej książce, pomagając w postawieniu diagnozy (samouświadomienie, rozpoznanie sytuacji) i opracowaniu strategii.
Joanna Malinowska-Parzydło to między innymi trenerka biznesu i doradca w kwestii zarządzania kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw, osoba z bogatym doświadczeniem, założycielka Personal Brand Institute, w którym realizuje swój autorski proces budowania marki osobistej BrandYourName© oraz Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu, blogerka, mama, żona, wykładowca akademicki, niegdyś dyrektor personalny w TVN S.A. i można wymieniać dalej, ponieważ jest osobą niezwykle aktywną zawodowo. Dzięki ściśle sprecyzowanym celom i świetnej samoorganizacji, potrafi pogodzić karierę z życiem osobistym, mającym dla niej ogromną wartość. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem i sposobami, dzięki którym jest osiągalne to, co dla wielu wydaje się niemożliwe – spełnienie w pracy i życiu osobistym, jedno i drugie na wysoce satysfakcjonującym poziomie. Jak to zrobić, możemy dowiedzieć się z książki „Jesteś marką”, w której znajdziemy także adresy stron WWW oraz bezpośredni kontakt mailowy. Sama siebie nazywa koneserką życia i głęboko wierzy w to, że jego jakość w dużej mierze zależy od naszych wyborów.
Nakładem Wydawnictwa Helion ukazała książka Joanny Malinowskiej-Parzydło „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”, która jest świetnym i wyczerpującym poradnikiem, inicjującym proces budowania marki osobistej. Twarda oprawa, bardzo przydatna zakładka z tasiemki, szeroka interlinia ułatwiająca czytanie, rozdziały zakończone podsumowaniem, pozwalającym na utrwalenie i uporządkowanie przeczytanej treści. Ambasadorką książki została Martyna Wojciechowska.
To wręcz podręcznik, tyle że napisany przyjaznym językiem i wzbogacony osobistym doświadczeniem oraz życzliwymi radami autorki. Warto tę książkę nie tyle przeczytać, co przeanalizować.
Iwona
Dziękujemy Wydawnictwu za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego –
Redakcja