Niezwykle kobieca bielizna White Rvbbit – rozmowa z Katarzyną Witkiewicz!
W ramach naszej akcji KOBIETY Z PASJĄ rozmawiamy z Katarzyną Witkiewicz – właścicielką marki White Rvbbit, dostępnej w sklepie internetowym whitervbbit.com. Poznajcie niesamowicie eteryczną, kobiecą bieliznę, która z pewnością skradnie Wasze serca!
Na początku naszej rozmowy chciałabym zapytać o sam pomysł na nazwę sklepu. Czyżby Biały Króliczek, który jest słodkim puchatym stworzeniem był inspiracją dla marki?
Tak, choć warto podkreślić, że chodzi tu o konkretnego białego króliczka – tego z opowieści “Alicja w Krainie Czarów”. To właśnie on zaprasza Alicję do odkrywania magicznego świata, w którym niemożliwe nie istnieje i ogranicza nas jedynie wyobraźnia.
Gdy w 2016 roku zakładałam markę, ten trop wydał mi się idealną metaforą- Biały Królik jest przecież jednocześnie przewodnikiem, magicznym asystentem i nośnikiem miłych, choć wyrazistych skojarzeń. Oprowadza po naszej koronkowej Krainie Czarów i w mgnieniu oka rozwiązuje wszystkie problemy. Wystarczy tylko przyjąć jego zaproszenie i dać się zabrać na drugą stronę lustra.
Jak długo Państwo jesteście na polskim rynku i czy również docieracie do zagranicznych odbiorców i miłośniczek pięknej bielizny?
Właśnie obchodzimy szóste urodziny, bo tak jak wspomniałam założyłam markę White Rvbbit w maju 2016 roku. Od tamtej pory udało nam się zyskać status jednej z najpopularniejszych internetowych marek bielizny i być w czołówce bieliźnianych marek modowych. Po około roku istnienia sklepu uruchomiliśmy sprzedaż zagraniczną, którą z powodzeniem realizujemy do tej pory. W każdym tygodniu nadajemy wysyłki zagraniczne – i do krajów europejskich, jak Francja, Hiszpania, Włochy czy kraje skandynawskie, aż do tych odległych jak Stany Zjednoczone, Japonia czy Nowa Zelandia.
Na Państwa stronie można przeczytać, że jesteście laureatem konkursu Młoda Marka Roku.
Tak, to jedno z naszych najważniejszych wyróżnień, ponieważ tytuł Młodej Marki Roku otrzymaliśmy zaledwie 5 miesięcy po premierze naszego sklepu. To nie tylko dodało nam wiatru w żagle, ale też pozwoliło dotrzeć do nowych odbiorców i było przepustką do wielu publikacji modowych. Złota statuetka, którą wtedy odebrałam, cały czas stoi tuż przy moim biurku i gdy mam słabszy dzień, skutecznie mobilizuje mnie do działania.. A nie ma chyba nic bardziej motywującego dla twórcy niż namacalny dowód, że jego praca jest zauważona i doceniana.
Kto wobec tego zajmuje się projektowaniem tych niezwykle kreatywnych modeli bielizny?
Projektowanie jest u nas pracą zespołową, w której biorą udział krawcowe, konstruktorki i moje najbliższe współpracowniczki z innych działów. W ten sposób konfrontujemy różne punkty widzenia i skupiamy się na różnorodnych potrzebach.
W projektowaniu bielizny bardzo często okazuje się, że to, co wygląda obiecująco na moich szkicach, po odszyciu wymaga zmiany konstrukcji bądź surowca – albo zupełnej zmiany projektu. Odszywamy na przykład prototypy biustonosza balkonetki, nakładamy je na manekiny, potem na modelki techniczne, a na końcu na siebie – i stwierdzamy, że haft nie może być krojony w taki sposób, bo zupełnie nie widać jego roślinnej faktury. Musimy więc przemodelować miseczki, by jej cięcia biegły inaczej. Wtedy do akcji wkraczają krawcowe i konstruktorki – i wspólnie zastanawiamy się jak stworzyć produkt idealny. I wbrew pozorom nie jest to łatwe, bo nasze biustonosze są dostępne w około trzydziestu rozmiarach, w obwodach 65-80 i miseczkach A-H, więc finalny produkt musi świetnie wyglądać zarówno w rozmiarze 65B jak i 80E.
Rocznie przygotowujemy blisko sto różnych modeli biustonoszy, a tylko około trzydzieści z nich trafia finalnie do produkcji – to najlepiej pokazuje jak wymagająca i czasochłonna jest koronkowa bielizna – na każdym etapie jej tworzenia.
Gdzie w związku z tym szyje się Państwa produkty, czy są zlecane do szycia w krajach azjatyckich?
Wszystkie produkty są od początku do końca tworzone przez nas, w Polsce, w naszej białostockiej pracowni. Co więcej – większość surowców, jakie wykorzystujemy do produkcji bielizny pochodzi z polskich, rodzinnych manufaktur, z którymi mamy wieloletnie relacje. “Polska metka” była zresztą jednym z podstawowych filarów, na jakich chciałam oprzeć markę White Rvbbit, ponieważ odpowiedzialność i etyka biznesowa są dla mnie tak samo ważne, jak piękny design.
Każdy produkt sygnowany metką White Rvbbit jest szyty przez nasze krawcowe, a wiele z nich powstaje w tradycyjny rzemieślniczy sposób. Mówię o tym z dumą, bo nie ma w Polsce innej marki, która szyje bieliznę w profesjonalnej jakości przemysłowej, a przy tym wykańcza ją tak pracochłonnymi detalami. Jako jedyni w branży wyplatamy warkoczyki, które służą jako ozdobne ramiączka, naszywamy ręcznie ozdoby albo wycinamy skomplikowane hafty, które nie mogą być krojone maszynowo. Wierzę, że nasze klientki doceniają to podejście, bo serie ręcznie wykończonych biustonoszy sprzedają się zwykle już w przedsprzedaży.
W Państwa sklepie są niezwykle oryginalne biustonosze tzw. braletki, czym różnią się od tradycyjnych staników?
Koronkowe biustonosze braletki to staniki, od których tak naprawdę zaczęła się moja zawodowa droga z bielizną. Gdy wchodziliśmy na rynek próżno było na nim szukać miękkich koronkowych biustonoszy w małych rozmiarach, typu 65B czy 65C. Chciałam zagospodarować tę niszę i stworzyć piękną, zmysłową bieliznę dla kobiet z drobnych biustem, a więc zrobić coś zupełnie odwrotnego niż oferował wówczas bieliźniany rynek. Zanim jednak stworzyliśmy prototyp pierwszego miękkiego biustonosza z fiszbinami, wprowadziliśmy do sklepu koronkowe biustonosze bralette, czyli nowoczesne miękkie staniki, o trójkątnych miseczkach.
Biustonosze bralette łączą w sobie wiele nurtów, które są mi bardzo bliskie. Z jednej strony wspierają samoakceptację, bo modelują biust w bardzo delikatny, naturalny sposób. Z drugiej – są nowoczesne i zmysłowe, a sposób ich szycia i wykończeń sprawia, że świetnie wyglądają w modowych stylizacjach. Braletki są przy tym bardzo wygodne, więc sprawdzają się w niemal każdej sytuacji, a dzięki uproszczonej rozmiarówce – bo szyjemy je w rozmiarach XS-XL – bardzo łatwo znaleźć idealny model dla siebie.
I ostatnia cecha, której nie sposób pominąć: nasze biustonosze bralette są po prostu piękne. Wystarczy zerknąć na bestsellerowe modele jak braletka Mad Cat no.7 czy czarny biustonosz Black Moon, by przekonać się, że przemyślana konstrukcja i szlachetne materiały idą tu w parze z kobiecym zmysłowym designem.
Oferta Państwa sklepu to też zmysłowe stringi, figi a nawet kobieca odzież, na czym polega fenomen Państwa produktów?
To pytanie chyba najlepiej byłoby zadać naszym klientkom. Myślę, że przez te sześć lat wypracowaliśmy charakterystyczny styl, łączący funkcjonalność z nowoczesnym, modowym wzornictwem. Nasze klientki wiedzą, że kupując koronkowy biustonosz White Rvbbit otrzymają produkt, w którym będą się dobrze czuć i świetnie wyglądać. Taki, który sprawdzi się na co dzień i na specjalne okazje. I to dotyczy nie tylko braletek, o których przed chwilą mówiłam, ale wszystkich produktów – od biustonoszy usztywnianych po wyrafinowane koronkowe półgorsety.
Co więcej, nasze komplety projektujemy tak, by można było je dowolnie zestawiać z innymi. To zasługa charakterystycznych elementów, które są już naszym znakiem rozpoznawczym, jak czarne hafty i koronki, ozdobne wycięcia i dużo złotych dodatków.
Gdyby miała Pani dokończyć zdanie: Bielizna dla kobiety powinna być jak….
…sekretny talizman “na dobry dzień”. Taki, który dodaje pewności siebie i sprawia, że się sobie podobamy.
Który model cieszy się największym powodzeniem wśród Państwa klientek?
Trudno wytypować jeden konkretny model, bo wśród bestsellerów są i koronkowe półgorsety, i biustonosze balkonetki i miękkie biustonosze bralette, o których przed chwilą mówiłam. Nasze klientki zwykle mają swoje ulubione konstrukcje i są im bardzo wierne, a więc jeśli po pierwszej przymiarce zakochują się w kroju “balkonika”, to później zamawiają wszystkie pozostałe balkonetki, jakie mamy.
Gdybym miała jednak wskazać konkretne modele czy też serie, to na pewno byłyby to Black Moon, uszyte z czarnego haftu i ozdobione dużą ilością złotych klamerek, modele Make a Wish z nowoczesnego nylonu w drobne gwiazdki lub różana seria Mrs. Rose z ręcznie wyplatanymi warkoczykami. Każdy z tych produktów wysyłamy codziennie i wiemy, że klientki je uwielbiają.
Co jest największą inspiracją dla Państwa projektantów do stworzenia tak niebanalnych projektów?
Największą, a jednocześnie najbardziej niezawodną inspiracją są realne potrzeby naszych klientek, jakie zgłaszają nam w toku codziennych rozmów lub w naszych corocznych ankietach. To dzięki nim wprowadziliśmy do oferty biustonosze w rozmiarówce brafitterskiej, biustonosze push-up, a w ostatnim czasie – także sukienki.
A jeśli chodzi o stronę kreatywną, to nie ma tu jednego wzorca. Czasem zainspiruje nas materiał, innym razem – ciekawe zdobienia, a jeszcze innym – cytat z “Alicji w Krainie Czarów”. Jak ten, że wieczność może trwać tylko sekundę, który dał początek kolekcji “One Second”.
Jakie Państwo mają plany biznesowe oraz te bezpośrednio związane z rozwojem i poszerzaniem asortymentu?
Nasz najważniejszy plan to ten, by stać się marką pierwszego wyboru dla każdej kobiety szukającej pięknej koronkowej bielizny – bo choć jesteśmy na właściwej drodze, to przed nami jeszcze wiele kroków. W związku z tym w każdym roku stawiamy sobie nowe wyzwania, które potem okazują się przełomowe. W tym jest to doposażenie naszej pracowni w zaawansowane maszyny przemysłowe, które otworzą przed nami zupełnie inne możliwości i pozwolą tworzyć produkty, jakich jeszcze w pracowni Króliczka nie było.
Nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów, bo nauczona doświadczeniem wolę mówić nie o planach, a o efektach – ale proszę za nas trzymać kciuki. Gdy zrealizujemy choć połowę tego, co wpisałam na liście zadań do zrobienia, to przeniesiemy naszą markę w nowy wymiar koronkowej magii.
Katarzyna Witkiewicz. Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizująca się w literaturze najnowszej. Zawodowo założycielka ekskluzywnej marki bielizny – WHITE RVBBIT, która już po kilku miesiącach od premiery została doceniona między innymi główną nagrodą Plebiscytu Top Avanti 2016 w kategorii Młoda Marka Roku. Wcześniej pracowała jako Rzecznik Prasowy / PR Manager międzynarodowej firmy produkcyjnej, gdzie odpowiadała za koordynację działań komunikacyjnych i marketingowych oraz inicjowała przedsięwzięcia promocyjne, wykorzystujące nowoczesne media i niestandardowe kanały dotarcia do klientów firmy.
serdecznie dziękuję za rozmowę!
rozmawiała: Małgorzata Kopeć