Dieta dla cukrzyka

20 maja 2022, dodał: asymaka
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Cukrzyca to choroba naszej cywilizacji, coraz częściej spotykana, wielokrotnie bagatelizowana. Wynika z zaburzeń przemiany materii, a istotą tej choroby jest zbyt małe lub całkowite zahamowanie wydzielania insuliny z komórek beta wysp trzustkowych. Skutkiem tego jest nieprawidłowa przemiana materii, jak również zaburzone wykorzystywanie węglowodanów przez chory organizm. Insulina daje możliwość wykorzystywania cukru w sposób prawidłowy, jeżeli nastąpi jej brak, bądź niedobór, komórki nie mają szansy na uzyskanie materiału energetycznego i budulcowego. Nie wykorzystają także właściwie glukozy, skutkiem czego wzrasta jej stężenie w krwi cukrzyka.

2

Tak naprawdę dieta osoby chorej na cukrzycę nie jest niczym niezwykłym. Zasady odżywiania w tym przypadku nie różnią się wcale od zasad, których powinni przestrzegać wszyscy.  Jedzmy zdrowo i z rozsądkiem, myślmy o tym, co wkładamy do ust. Nie wymaga to wielkiej sztuki, nie trzeba gotować dla cukrzyka osobnych posiłków, zyskają na tym wszyscy członkowie rodziny. Dieta u osób chorych na cukrzycę sprowadza się do przestrzegania zasad racjonalnego odżywiania. Warto nad tym się zastanowić, jeżeli  chcemy w miarę długo i w zdrowiu żyć. Najważniejsza w tym wszystkim jest wiedza, jak również regularne, codzienne stosowanie zaleceń.

3

Nasz codzienny posiłek powinien dostarczać nam składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia i energii, w zależności od naszego wieku, płci, aktywności fizycznej, stanu naszego zdrowia. Dieta powinna być odpowiednio dobrana, a nasz styl życia prawidłowy. Warto wspomnieć w tym miejscu o istocie wysiłku fizycznego, ruchu, jak też ograniczeniu tłuszczów i cukrów prostych. Warto spróbować zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe, postarać się, by posiłki były różnorodne, smaczne, kolorowe, „cieszące” kubki smakowe, ale i oko, lecz nade wszystko zdrowe. Wystrzegajmy się cukru, jedzmy owoce i warzywa, codziennie rośliny strączkowe, typu fasola, chleb razowy, produkty zbożowe, kasze, ser chudy i jogurty naturalne, mleko z obniżoną zawartością tłuszczu, kilka razy w tygodniu ryby, chudy drób, jaja, lecz raczej białko niż żółtko, niebywale rzadko natomiast mięso wieprzowe, wołowe, masło. Będziemy dzięki temu lepiej się czuć, a nasza sylwetka i zdrowie będą godne pozazdroszczenia, zaś nasze metody godne naśladowania i odwzorowania wśród wszystkich ludzi.

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Kiedy wg Was skończy się wojna na U…
Ja obstawiam lipiec tego roku
Koszty pozycjonowania strony
Fajną opcją jest reklama na Fb, pozwala dotrzeć do wielu odbiorców, którzy są zainteresowani...
Klub puszystych
Podstawą jest odstawić węglowodany, bo to jest kluczowa przyczyna tycia, niszczy gospodarkę hormonalną...
Modne kolory na wiosnę
Pewnie żółty będzie w modzie...