Najzdolniejsi i najlepiej wykształceni top wizażyści potrafią wykonać profesjonalny makijaż, który podkreśla atuty urody i indywidualny styl klientki. Wyjątkowo precyzyjna i spektakularna praca wywiera duże wrażenie na otoczeniu.
Mapa twarzy
Jedną z najnowszych usług proponowanych przez top wizażystów jest Biometryczny Paszport Makijażu, które wzbudzają duże zainteresowanie. Paszport zawiera od kilkunastu do kilkudziesięciu stron z rysunkami, fotografiami, wykresami, poradami i trikami, opracowanymi indywidualnie dla jego posiadacza. Matematyczny pomiar twarzy z dokładnymi wskazówkami, jak się poprawnie malować, jak korygować twarz, jest unikatową lekturą na drodze poznawania siebie. Człowiek może pewne rzeczy przeoczyć, do mierzenia potrzebne są instrumenty, umiejętności i czas. A tu wszystko odbywa się błyskawicznie i bezbłędnie. Z paszportu można korzystać wielokrotnie, także biorąc go ze sobą za granicę, ponieważ każdy fachowiec będzie się w nim dobrze orientował. Nowa usługa to idealna „ściąga” dla wszystkich, którzy parają się makijażem. Znajduje się tu miejsce na zdjęcie po makijażu, można też wkleić inną fotografię.
Paszport otrzymujemy dzięki komputerowemu pomiarowi twarzy, który uwzględnia takie szczegóły jak kolor skóry, tęczówek, kolor, strukturę i długość włosów itp. W konsekwencji dokładnie przedstawia najkorzystniejszy kierunek makijażu i stylizacji. Komputer pokazuje wszystkie szczegóły w budowie twarzy, które nie są widoczne gołym okiem i podaje receptę na ich optymalne rozwiązanie. Zadaniem wizażysty i stylisty jest już tylko poprawne wykonanie swojej pracy. Biometryczny Paszport Makijażu jest dzisiaj ogromną podpowiedzią – niczym nauczyciel z dużym autorytetem, który stoi za ramieniem i ułatwia pracę kosmetyczki.
Biometryczny Paszport Makijażu zawiera:
1. Sugerowaną kolorystykę makijażu: cera (kremy, bazy, make-up, puder), brwi, policzki, żuchwa, nos (róż, rozświetlenie, wyszczuplenie, wypełnienie, modelaż, korekcje), usta (kontury, kolor pomadki, kolor błyszczyka, utrwalacz), paznokcie (baza, kolor lakieru, utwardzacz).
2. Precyzyjnie określone:
2. Precyzyjnie określone:
– owal twarzy: kształt, wielkość, asymetrie pionowe, poziome i diagonalne, korekcja, repigmentacja, rodzaj fluidu i pudru.
– brwi: położenie i szerokość, długość, początek, koniec, a także wygięcie i najwyższy punkt, najkorzystniejsza forma, rodzaj kosmetyku i kolorystyka.
– oczy: położenie, wielkość, odstęp, kształt, kolor, rodzaj kosmetyków, technika.
– nos: położenie, wielkość, asymetrie, kolorystyka i rodzaj kosmetyku, technika.
– usta: położenie, wielkość, asymetrie, korekcja, kolor, kosmetyki i metody aplikowania.
– róż: najkorzystniejsze miejsce dla różu, kolor i rodzaj konsystencji, sposób nakładania.
3. Osadzanie światła: miejsce, kolorystyka i sposób osadzania.
4. Triki wizażystyki: odmładzanie, pomniejszanie, powiększanie optyczne.
– brwi: położenie i szerokość, długość, początek, koniec, a także wygięcie i najwyższy punkt, najkorzystniejsza forma, rodzaj kosmetyku i kolorystyka.
– oczy: położenie, wielkość, odstęp, kształt, kolor, rodzaj kosmetyków, technika.
– nos: położenie, wielkość, asymetrie, kolorystyka i rodzaj kosmetyku, technika.
– usta: położenie, wielkość, asymetrie, korekcja, kolor, kosmetyki i metody aplikowania.
– róż: najkorzystniejsze miejsce dla różu, kolor i rodzaj konsystencji, sposób nakładania.
3. Osadzanie światła: miejsce, kolorystyka i sposób osadzania.
4. Triki wizażystyki: odmładzanie, pomniejszanie, powiększanie optyczne.
6. Fotografie, rysunki wraz z opisem.
Przykład Biometrycznego Paszportu Makijażu:
1. Opis. Oczy są duże. Odległość między nimi poprawna. Powieka ruchoma jest większa od powieki nieruchomej. Kształt: powieka wypukła. Powiekę ruchomą należy malować w kolorze ciemniejszym od koloru użytego na powiece nieruchomej. Kącik zewnętrzny prawego oka jest wyraźnie uniesiony. Oczy są lekko skośne. Powiekę ruchomą można malować na dzień techniką V otwartą do góry na zewnątrz, a na wieczór techniką U zamkniętą.
2. Korekcja: np. zaciemnione miejsca należy zaznaczyć ciemniejszym fluidem lub jedwabiem. Nos i przestrzeń między nosem a ustami rozjaśniamy np. białą kredką lub sparklem, czyli opalizującym pyłkiem w jasnym, cielistym kolorze, we wskazanym miejscu.
3. Forma twarzy: np. szeroka, prostokątna. Jest dosyć mocno zbudowana i ma szeroko zarysowaną kość żuchwową. Róż aplikujemy od nasady włosów w kierunku kącika ust. Kolory różu: chłodniejsze lub bezpieczne. Róż w kolorze ciepłej pomarańczy, brzoskwini lub złotego brązu jest niewskazany. Kolorystyka brązowo-różowa lub szaro-brązowa.
Można wykonać tzw. pogłębienie różu. Czoło przyciemnić w podobnym miejscu jak wcześniej wykonana korekcja twarzy, fluidem lub pudrem. Można jeszcze zwielokrotnić efekt różem w odcieniu różowo-brązowym. Musnąć także różem końcówki uszu, a pudrem 2121 brodę i czubek nosa. Dopiero po naniesieniu fluidu na twarz i przypudrowaniu możemy wzmocnić efekt korekcji i różu do makijażu wieczorowego, stosując puder jedwabny 766 i róż 1260.
Można wykonać tzw. pogłębienie różu. Czoło przyciemnić w podobnym miejscu jak wcześniej wykonana korekcja twarzy, fluidem lub pudrem. Można jeszcze zwielokrotnić efekt różem w odcieniu różowo-brązowym. Musnąć także różem końcówki uszu, a pudrem 2121 brodę i czubek nosa. Dopiero po naniesieniu fluidu na twarz i przypudrowaniu możemy wzmocnić efekt korekcji i różu do makijażu wieczorowego, stosując puder jedwabny 766 i róż 1260.
4. Brwi: lewą brew należy dopasować do prawej. Korekcja: zaznaczone na różowo miejsca należy wyregulować, usuwając zbędne włoski. Brew prawa: usuwamy 5 mm przy nasadzie nosa. Długość brwi jest właściwa. Brew lewa: należy domalować 2 mm brwi na początku, lekko ją przyciemniając pudrem do brwi 142. Podwyższyć brew proporcjonalnie do brwi prawej, nadając jej podobny kształt.
5. Usta. Na pierwszy rzut oka nie widać małej asymetrii ust, które z natury mają bardzo ładny kształt. Prawa górna połowa ust jest położona wyżej w stosunku
do lewej części górnej i dolnej. Kredką w kolorze naturalnym 3110 malujemy lewą górną część wargi, upodabniając ją do prawej strony. Proszę korzystać wyłącznie z pomadek jednobarwnych i nawilżających lub matowych pudrowych. Błyszczyk można zaaplikować jedynie pośrodku dolnej wargi przy korekcji ust. Kształt ust jest lekko nieregularny.
Strona prawa jest zbliżona do idealnego kształtu.
6. Proporcje do perfekcyjnego uformowania makijażu kolorowego: oka, różu i ust. Szkic przedstawia bazę, na podstawie której można zastosować inne kolory.
Makijaż dzienny – sugestie kolorystyki
Oczy niebieskie, białkówka kontrastowa, cera jasnokarmelowa, włosy jasny, złoty blond. Ten typ kolorystyczny to przede wszystkim kolory jasne, oczy można malować kolorami jasnymi.
Wersja I
Oczy: ciepły beż, brzoskwinia, biel écru opalizująca na złoto, ciepły brąz, niebiesko-turkusowy akcent. Eyeliner i tusz: ciemny brąz. Usta: brzoskwiniowo złote. Róż: neutralny, beżowo-brązowy w kolorystyce jasnej bezpiecznej.
Wersja II
Oczy: łososiowy, jasny ciepły róż, czerwona śliwka. Usta: kolor naturalnej czerwieni wargowej. Róż: jasny różowo-łososiowo-beżowy
Jeśli wybór pada na kolor niebieski do makijażu oczu, to polecam jako eyeliner na krawędzi górnych rzęs lub na krawędzi w kąciku zewnętrznym dolnych rzęs i w powiece wewnętrznej w środku oka. Dobrze by było podkreślić oko dokładnie takim samym kolorem jak niebiesko-turkusowe tęczówki. Najpierw kredka 3114 miękka biel, a następnie kredka niebiesko-turkusowa. Efekt ten jest dobry na dzień, jak i na wieczór. Oczy można podkreślić w makijażu wieczorowym także kayalem lub ciemną konturówką, np. brązową i śliwkową 3107 i 3109 lub ciemną zielono-granatową 3121. Kolor niebieski w subtelnej ilości będzie ładnie podkreślał oczy.
Do nauki makijażu wizażystka używa specjalnych technik, które w przeciwieństwie do profesjonalnych są dużo prostsze. Klientka słyszy proste polecenia. Początkowo wydają się one skomplikowane, ale po kilku ćwiczeniach stają się łatwe. Posiadać wiedzę to jedno, a przekazywać ją w łatwy i przystępny sposób to drugie.
Wersja I
Oczy: ciepły beż, brzoskwinia, biel écru opalizująca na złoto, ciepły brąz, niebiesko-turkusowy akcent. Eyeliner i tusz: ciemny brąz. Usta: brzoskwiniowo złote. Róż: neutralny, beżowo-brązowy w kolorystyce jasnej bezpiecznej.
Wersja II
Oczy: łososiowy, jasny ciepły róż, czerwona śliwka. Usta: kolor naturalnej czerwieni wargowej. Róż: jasny różowo-łososiowo-beżowy
Jeśli wybór pada na kolor niebieski do makijażu oczu, to polecam jako eyeliner na krawędzi górnych rzęs lub na krawędzi w kąciku zewnętrznym dolnych rzęs i w powiece wewnętrznej w środku oka. Dobrze by było podkreślić oko dokładnie takim samym kolorem jak niebiesko-turkusowe tęczówki. Najpierw kredka 3114 miękka biel, a następnie kredka niebiesko-turkusowa. Efekt ten jest dobry na dzień, jak i na wieczór. Oczy można podkreślić w makijażu wieczorowym także kayalem lub ciemną konturówką, np. brązową i śliwkową 3107 i 3109 lub ciemną zielono-granatową 3121. Kolor niebieski w subtelnej ilości będzie ładnie podkreślał oczy.
Do nauki makijażu wizażystka używa specjalnych technik, które w przeciwieństwie do profesjonalnych są dużo prostsze. Klientka słyszy proste polecenia. Początkowo wydają się one skomplikowane, ale po kilku ćwiczeniach stają się łatwe. Posiadać wiedzę to jedno, a przekazywać ją w łatwy i przystępny sposób to drugie.
Źródło: L. Lenartowicz: Biometryczny Paszport Makijażu. Cabines nr 21/2007, s. 50-55.
Zobacz również:
- Modny masaż szwedzki
- Skuteczne i naturalne: maseczki z glinki
- Cała prawda o botoksie
- Poplotkujmy na forum