Biorę młode warzywa, patelnię i robię zasmażkę. To przepyszny dodatek do obiadu

14 czerwca 2024, dodał: Marta Dasińska

Idealny i zdrowy obiad to taki, w którego skład wchodzi optymalna porcja warzyw. Rolę bardzo smacznego i zdrowego dodatku perfekcyjnie spełnia brokuł oraz jego biały krewny – kalafior. To polecane i pyszne różyczkowe warzywa z rodziny kapustowatych, które fantastycznie komponują się ze słodką młodą marchewką.

Zwykle gdy nie mam pomysłu na surówkę, kupuję młode warzywa i robię pyszne danie. Wystarczy je wcześniej ugotować, a następnie wziąć patelnię zrobić zasmażkę i połączyć produkty. Regularne spożywanie warzyw, w tym tzw. warzyw kapustnych przynosi wiele różnych korzyści zdrowotnych. Badania wyraźnie pokazują, że warzywa kapustne, do których zaliczamy brokuły i kalafior wpływają pozytywnie na obniżenie ryzyka chorób serca i zapadalność na nowotwory. Warzywa te jednocześnie są pomocne w zachowaniu optymalnej elastyczności tętnic, poprawiają ciśnienie krwi oraz wykazują działanie ochronne przed demencją, chorobą Alzheimera i chorobą Parkinsona. Jeśli nie możesz się zdecydować, które warzywo najlepiej pasuje do obiadu, po prostu mieszaj warzywa, czyli różyczki kalafiorów i brokułów. Oba te warzywa mogą być pieczone, gotowane na parze, blanszowane, spożywane na surowo lub dodawane do zupy, a także podawane jako warzywa smażone czy duszone.

Brokuł, kalafior i marchewka świetnie komponują się w połączeniu z różnymi rodzajami mięsa, dlatego swobodnie można podawać je na talerzu obok ziemniaków, ryżu lub kaszy. Warzywa te doskonale smakują także z makaronem klasycznym i razowym oraz w połączeniu z pieczywem. Ich wielką zaletą jest fakt, że można przygotować je na wiele sposobów. Brokuły, kalafiory i młode marchewki idealnie nadają się do gotowania w wodzie lub na parze. Warto jednak wiedzieć, że te wyśmienite warzywa szybko i łatwo przyrządzimy także na patelni. Tak przygotowane, zachwycają apetyczną kolorystyką, smakowitą chrupkością i wybornym smakiem. W takiej postaci idealnie sprawdzają się w roli warzywnej przekąski, a także zdrowego dodatku do letniego obiadu.

Niektórzy twierdzą, że nie ma warzyw niesmacznych, są jedynie te niewłaściwie przygotowane. Trudno nie przytakiwać takiemu założeniu, a zwłaszcza w przypadku brokułów, wokół których narasta bardzo wiele kontrowersji. Jednakże brokuły smażone lub duszone smakują zupełnie inaczej niż gotowane i warto to wypróbować. Przyrządzone w taki sposób, dodatkowo w połączeniu z kalafiorem i marchewką, mogą przekonać do swojego smaku nawet największych przeciwników. A tych niestety nie brakuje. Nasza propozycja to łatwe w przygotowaniu brokuły, kalafiory i młoda marchewka smażone z masłem. Przepis jest banalny i niezwykle prosty: podgotowane warzywa smażymy na oliwie z oliwek z dodatkiem odrobiny masła oraz z odrobiną soli i aromatycznego pieprzu ziołowego.

Jak przygotować pyszne letnie warzywa na patelni? To naprawdę niezwykle łatwe i wcale nie trzeba mieć dużego doświadczenia w kuchni, aby dobrze poradzić sobie z tym kulinarnym zadaniem. Jest to jeden z najbardziej prostych przepisów na warzywa obiadowe smażone na patelni. Warzywa przygotowane w taki sposób są soczyste, odpowiednio chrupkie, a jednocześnie delikatne i słodkie.

zasmażane młode warzywa

Składniki:

– młody brokuł
– młody kalafior
– młoda marchewka
– oliwa z oliwek (ok. 2 łyżki)
– masło (wg uznania)
– 2-3 ząbki czosnku
– sól do smaku
– pieprz ziołowy (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Brokuła i kalafiora umyć pod bieżącą wodą i podzielić na zgrabne różyczki. Marchewkę umyć (oskrobać) i przekroić na pół. Warzywa ugotować we wrzącej, lekko osolonej wodzie (ok. 5-6 min.), następnie odcedzić. Można też podgotować na parze. Rozgrzać patelnię z oliwą, wrzucić przeciśnięty przez praskę czosnek i lekko podsmażyć (ok. 30 sek.). Wymieszać szpatułką i wrzucić odsączony brokuł, kalafior i marchewkę. Lekko wymieszać szpatułką i podgrzewać na patelni przez ok. 2 min. Dodać masło, roztopić i zasmażać wszystko ok. 1 min. Warzywa przenieść na talerze z obiadem i posypać zieleniną oraz pieprzem ziołowym jeśli lubimy. Smacznego.

 

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz