Wielki finał Akcji Paczka

26 października 2010, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

25000 map Lokali Bez Papierosa rozdanych! 2400 paragonów znajdujących się w „Paczkach” z 9 miast w Polsce!

Z największych galerii handlowych w Polsce zniknęły „Paczki”, kończąc tym samym ogólnopolską akcję, realizowaną w ramach kampanii społecznej Lokal Bez Papierosa – Polska Bez Dymu. Stowarzyszenie MANKO, organizator, po podliczeniu paragonów, zna już wyniki konkursu „Odwiedzaj lokale wytrwale.

Ogólnopolska Akcja „Paczka” to element kampanii informacyjnej w ramach kampanii społecznej Polska Bez Dymu – Lokal Bez Papierosa. Jej celem jest przygotowanie społeczeństwa do nowej ustawy poprzez promowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego. Już za niecały miesiąc, bo  15 XI 2010 Polska dołączy do długiej listy państw europejskich, w których obowiązuje zakaz palenia, m.in. w lokalach gastronomiczno-rozrywkowych. To właśnie teraz jest moment na przygotowanie się do nowej ustawy. Od daty wprowadzenia zakazu każda osoba nieprzestrzegająca prawa zapłaci mandat.

Zwycięzcy

Zwycięzcami konkursu „Odwiedzaj Lokale Wytrwale” zostały osoby, które wrzuciły największą ilość paragonów z lokali bez papierosa. Najbardziej wytrwali, wygrali nagrody w postaci sprzętu sportowego firmy Marmot, voucherów do restauracji, będących w sieci „Lokal Bez Papierosa” oraz nagród ufundowanych przez Klinikę Rzucania Palenia metodą ALLENA CARRa. Klinika przekazała 10 bezpłatnych zaproszeń na udział w sesjach rzucania palenia o wartości 1000zł każda, bestsellerowe książki „Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie” oraz kupony rabatowe na udział w terapii antynikotynowej ze zniżką 15%.

Co dalej?

Stowarzyszenie MANKO postawiło sobie za cel uświadamianie społeczeństwa w kwestii zmian, jakie niesie za sobą zmiana prawa.
Kampanię poparły gwiazdy – Kayah, Ewa Wachowicz, Anna Wyszkoni, Olga Borys. W ramach kampanii informacyjnej przygotowano broszurę informacyjną, która stanowi kompendium wiedzy na temat nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Znajdują się w niej praktyczne informacje odnośnie zmian, które czekają branżę gastronomiczną, dowody na to, że zakaz palenia niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków. Broszura wysłana jest do 10 000 właścicieli lokali gastronomiczno-rozrywkowych.
Już dziś rozpoczął się w Łodzi II Przegląd Filmowy „Wypalone Kino”.
15 listopada 2010 to data, która dotyczy nas wszystkich. Przygotujmy się do zakazu!

Więcej na www.lokalbezpapierosa.pl oraz www.polskabezdymu.pl

Polska bez Dymu stanowi kontynuację wcześniejszych działań Stowarzyszenia Manko w sferze tytoniu w Polsce, będąc niejako kolejną odsłoną kampanii Lokal Bez Papierosa, której celem było zachęcanie właścicieli pubów i restauracji do dobrowolnego wprowadzenia zakazu używania wyrobów tytoniowych na terenie ich lokali oraz promocja sieci miejsc wolnych od dymu. Skutkiem tych działań jest stworzenie mapy niemal 1500 lokali ze 100 miast w Polsce, w których obowiązuje całkowity zakaz palenia, lub też zostały wydzielone miejsca wolne od tytoniowego dymu. Kampanię wsparło ponad 100 instytucji z całej Polski. W ramach kampanii zorganizowano wiele różnorodnych działań – m.in. ponad 60 eventów zdrowotno-rozrywkowych w całej Polsce (gry miejskie, murale, fleshmoby, festiwale, konkursy, przegląd filmowy „Wypalone Kino”). Powstało ok. 300 000 sztuk mapek z lokalami bez papierosa w 30 miastach. W 2007 roku Stowarzyszenie MANKO zostało wyróżnione nagrodą Białego Kruka za kampanię Lokal Bez Papierosa przyznaną przez Fundację Promocja.