Technologie do wspierania branży health and beauty

11 października 2021, dodał: Alfa i Omega
Artykuł zewnętrzny

Obecnie wykorzystanie technologii dotyczy praktycznie każdej gałęzi biznesu. Natomiast z coraz to nowych technologii nie może rezygnować ktoś, kto, prowadząc firmę myśli o jej rozwoju. Są branże, które przechodzą wdrażanie nowych technologii nieco szybciej, w innych proces ten może być dłuższy. A jak to wygląda w branży health and beauty?

Branża health and beauty a postrzeganie nowych technologii informatycznych

Branża health and beauty pozostaje w tyle, jeżeli brać pod uwagę nowe technologie informatyczne. Jakkolwiek health and beauty nie ma problemów ani obiekcji z wprowadzaniem technologii odnoszących się bezpośrednio do działania branży, to wprowadzanie nowych rozwiązań informatycznych kuleje. Nadal pośród salonów fryzjerskich lub kosmetycznych trafiają się takie, które zarządzają relacjami ze swoimi klientami i umawianiem ich wizyt za pomocą notesu lub kalendarza. Zmiany w tym aspekcie postępują wolniej, ale jednak tendencja do ułatwiania sobie pracy jest jednoznaczna i rozwiązania informatyczne w branży health and beauty zaczynają być wdrażane coraz śmielej i częściej. Salon fryzjerski coraz częściej prezentowany jest jako stylowy barber, a salony kosmetyczne starają się osiągać status mikro ośrodków wypoczynkowych. Tego typu placówki coraz częściej więc same zaczynają poszukiwać nowinek technologicznych, które zarazem poprawiają zarządzanie biznesem, jak i przyciągają klientów nowoczesnym podejściem do ich obsługi.

Rozwiązania informatyczne dla branży health and beuaty

Rozwiązania informatyczne dla fryzjerów i kosmetyczek budzą wzrastające zainteresowanie, czyli wzrasta na nie popyt. Jednocześnie za ten wzrost odpowiada podaż, ponieważ coraz więcej rozwiązań jest dedykowanych specjalnie dla branży health and beauty, chociaż mogą być używane i w branżach innych. Przykładem może być tutaj kalendarz elektroniczny do rezerwacji wizyt. Rynek pokazuje ponadto, że przygotował rozwiązania stricte dla tej branży, gdyż można spotkać na rynku produkty o nazwie kalendarz dla fryzjera albo nieco szerszej kalendarz beauty.

Przykład kolejny jest już bardziej spektakularny pod względem technologicznym, gdyż chodzi o kompleksowy system do zarządzania salonem kosmetycznym. W takim systemie najważniejszym modułem jest rozwiązanie CRM, które służy do sprawniejszego zarządzania relacjami z klientami.

Oprócz wzrastającego popytu na urządzenia wzrasta również zaangażowanie branży health and beauty w marketing internetowySalony modowe, fryzjerskie czy urody dysponują coraz częściej dobrze dopracowanymi stronami internetowymi, gdy do niedawna bazowały wyłącznie na mediach społecznościowych.

Partnerem wpisu jest system rezerwacji online wpadaj.pl – darmowy kalendarz online dla salonów kosmetycznych.