Pozycjonowanie stron – najczęściej popełniane błędy
Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo szerokim zagadnieniem, poruszającym wszystkie aspekty związane z promocją strony www w wyszukiwarce Google. Pomimo tego że istnieje jeszcze kilka innych wyszukiwarek, to bez wątpienia właśnie Google jest najczęściej używaną na świecie i kiedy mówimy o pozycjonowaniu, w domyśle mamy właśnie ją. Metod na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest wiele. Praktycznie każda firma zajmująca się tą tematyką, ma własne pomysły jak to robić i może tworzyć nieskończoną liczbę wariantów pozycjonowania. Sprawia to, że wśród firm dobrze sobie radzących w tej branży, mogą również znajdować się pseudo specjaliści, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki SEO, popełniając przy tym różnego typu błędy. Często szkolne. Takie błędy mogą mieć poważne konsekwencje dla stron ich klientów, które zamiast piąć się ku górze, mogą stopniowo spadać coraz niżej w wynikach wyszukiwania, pogrążając tym samy nadzieję o zwiększeniu sprzedaży. Jeśli i Państwo są zainteresowani tym, aby zacząć działać w kierunku poprawy widoczności swojej strony w wyszukiwarce, warto wcześniej poznać podstawowe błędy, których nie należy popełniać pozycjonujące stronę www.
Brak audytu, a pozycjonowanie stron
To chyba jeden z najczęściej popełnianych grzechów zaniechania. Czy można pozycjonować stronę www, nie wiedząc o niej wszystkiego? Oczywiście można, choć trudno wtedy liczyć na takie efekty, jakich byśmy się spodziewali. Dlatego doświadczona firma, zanim opracuje skuteczną strategię pozycjonowania stron internetowych, przeprowadza gruntowny audyt omawianej witryny. Co to jest audyt seo? Jest to szczegółowe zbadanie strony www, pod kątem jej konstrukcji, użytych technologii, struktury linków, obrazów, treści, a także jej pozycji w internecie i sprawdzenie, jakie linki prowadzą do strony. Ogólnie audyt SEO ma na celu dać odpowiedź, czy strona jest prawidłowo zbudowana, czy spełnia obecne standardy – na przykład wyświetla się dobrze na urządzeniach przenośnych, jak również czy linki prowadzące do niej nie będą w przyszłości szkodzić. Tak może się stać wtedy, jeśli pochodzą one z niskiej jakości zaplecz lub katalogów stron pełnych spamu. Jeśli jakaś firma oferuje Ci pozycjonowanie stron www z gwarancją efektu, ale bez wcześniejszego audytu, należy trzymać się od takich ofert z daleka. Dlaczego? Ponieważ możliwe jest uzyskanie krótkoterminowego zajęcia wysokich pozycji na określone frazy, ale zaraz po tym, strona spada jeszcze niżej niż była na początku. Pamiętając o tym, zawsze współpracuj z firmami, które same proponują wykonanie audytu SEO, przed rozpoczęciem jakichkolwiek dalszych działań.
Pozycjonowanie stron starymi metodami
Firmy działające w branży SEO zdają sobie sprawę z tego, że większość ich klientów ma nikłe pojęcie o współcześnie stosowanych metodach pozycjonowania i o tych, których już nie należy praktykować bo nie przynoszą zamierzonych skutków, a jednocześnie mogą spotkać się z kara nałożoną przez google. Mimo wszystko decydują się z nich korzystać bo są stosunkowo tanie, proste i dają krótkotrwały efekt, pozwalający wystawić klientowi fakturę, skasować wynagrodzenie i poszukiwać nowych klientów. Takich specjalistów można nazwać kolokwialnie „Januszami SEO” i lepiej trzymać się od nich z daleka. A jakich metod pozycjonowania stron www nie powinno się już stosować? Jest ich kilka, które poniżej opisujemy.
Precle – typowe teksty pod pozycjonowanie stron www, o bardzo niskiej jakości, braku jakiegokolwiek przesłania merytorycznego, a także zawierającego dużą liczbę błędów gramatycznych i stylistycznych. Dawniej teksty preclowe były pisane w ilościach hurtowych i stosowane do spamowania na różnego rodzaju zapleczach. Umieszczało się w nich jeden, dwa, a czasami i trzy różne linki, które działają do dzisiejszego dnia. Różnica polega jednak na tym, że zamiast pomagać w pozycjonowaniu, obniżają pozycję strony i lepiej się ich zrzec. Stosowanie w dalszym ciągu tej metody przynosi efekty na krótką chwilę, ale w perspektywie długoterminowej, będzie skutkować nałożeniem banu lub filtra na stronę. Firma SEO, która wykonuje pozycjonowanie stron przy użyciu tej metody nie traktuje poważnie swoich klientów, nie liczy się z możliwymi konsekwencjami takiego działania, a jedynym jego celem jest chęć szybkiego zarobku.
Katalogi stron – kolejna metoda na pozycjonowanie stron, która dziś powinna być już zaniechana. Katalogi stron www to agregatory kiepskiej treści, a dokładnie byle jak stworzonych wizytówek i opisów firm. Dziś żadna szanująca się firma SEO nie będzie ich wykorzystywać do pozycjonowania, ponieważ nie przyniesie to żadnych oczekiwanych efektów. Ruch organiczny płynący z takich katalogów jest zerowy, ponieważ nikt z nich po prostu nie korzysta. Dodatkowo, również wyszukiwarki bardzo ostrożnie do nich podchodzą, a to z powodu często zdarzającego się duplikowania treści. Jeśli więc znalazłeś linki do swojej strony, prowadzące z takich miejsc, jest to sygnał że pozycjonowanie stron www nie idzie tak jak trzeba. Że firma SEO podejmuje działania, które zamiast Ci pomagać, mogą w rzeczywistości przynosić szkody.