Cook Like That – gotowanie potraw przygotowanych przez kucharza Filipa Kosinia

30 maja 2014, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

CLT_2180

Co na obiad – to pytanie, które spędza nam często sen z powiek. Jeżeli już wymyślimy, co chcielibyśmy ugotować, musimy wybrać się na zakupy. Błądzimy w sklepowych alejkach i stoimy w kolejkach do niejednej kasy.

Po powrocie do domu, brakuje nam siły nawet na myślenie o gotowaniu. Czy obiad musi tak wyglądać? Już nie! Czas na kulinarną rewolucję, czyli Cook Like That – usługę, która łączy możliwość wyboru ciekawego menu, z dostawą odmierzonych, wyselekcjonowanych produktów, wraz z przepisami. Od dzisiaj gotowanie to czysta przyjemność!

 

CLT_2231

Polacy pokochali gotowanie. Stacje telewizyjne prześcigają się w tworzeniu programów o tematyce kulinarnej, jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne targi z regionalnymi i/lub ekologicznymi produktami, a centra miast wypełniają restauracje oferujące dania z całego świata. Coraz częściej inspirujemy się smakami poznanymi w podróży, zaczynamy eksperymentować z gotowaniem i przywiązujemy większą wagę do jakości kupowanych produktów. Czy można odnaleźć się w tym kulinarnym szaleństwie? Twórcy Cook Like That udowadniają, że tak!

Cook Like That to absolutna nowość na polskim rynku kulinarnym. Formuła, na której bazowali założyciele firmy, cieszy się ogromnym powodzeniem w wielu krajach europejskich oraz w USA. Usługa skierowana jest do ludzi, którzy chcą gotować smaczne i różnorodne posiłki w domu, ale planowanie oraz czasochłonne zakupy skutecznie stają im na przeszkodzie. Założycielami firmy są Katarzyna i Kamil Lewandowscy, którzy na pomysł wpadli, myśląc o swoich potrzebach i oczekiwaniach względem gotowania.

Jako osoby pracujące i rodzice małego dziecka borykamy się z typowym problemem chronicznego braku czasu. Niemniej lubimy dobrze zjeść i spotkać się z rodziną, czy znajomymi przy stole. Gotowanie dla siebie i dla innych sprawia nam radość, ale przyjemność ta poprzedzona jest dużym nakładem czasu, którego zwyczajnie nie mamy. Dodatkowo produkty, których użyliśmy raz czy dwa zalegały potem przez kolejne miesiące, a finalnie kończyły w koszu. Chcieliśmy wiedzieć co jemy i eksperymentować w kuchni, więc szukaliśmy sposobu, który pozwoli nam pozostawić przyjemność wspólnego gotowania, eliminując jednocześnie związane z nim niedogodności. Tak zrodził się pomysł na Cook Like That.mówi Katarzyna Lewandowska, właścicielka.

Przepis na Cook Like That jest niezwykle prosty. Wystarczy z menu zamieszczonego na stronie internetowej, wybrać interesujące nas dania i złożyć zamówienie. Wszystkie produkty, niezbędne do ich przygotowania, zostaną dostarczone nam do domu. W przesyłce znajdują się już odmierzone, oddzielnie zapakowane składniki oraz przepis jak krok po kroku stworzyć danie. Produkty takie jak mięso, czy ryby pakowane są próżniowo, co pozwala im zatrzymać świeżość do czasu ich przyrządzenia. Po rozpakowaniu paczki, nie pozostaje nam nic innego jak oddać się przyjemności gotowania.

Zamówienia i dostawa odbywają się w cyklu tygodniowym. To w połączeniu z systemem wcześniejszego zamawiania pozwala nam na zachowanie maksymalnej świeżości składników, trafiających do klientów. Zdajemy sobie sprawę, że klienci oprócz wygody, oczekują od naszej usługi najwyższej jakości dostarczanych produktów. Dla nas to obszar, w którym nie tolerujemy kompromisów, dlatego staramy się, by pochodziły tylko ze sprawdzonych źródeł i od lokalnych producentów – dodaje Kamil Lewandowski, właściciel.

Wszystkie propozycje potraw przygotowywane są przez Filip Kosinia, szefa kuchni z wieloletnim doświadczeniem, pracującego w jednej z najlepszych, stołecznych restauracji. Menu, składające się zarówno z dań mięsnych jak i wegetariańskich, zmienia się co tydzień, a cena za porcję waha się pomiędzy 19 a 27 zł. Obecnie usługa dostępna jest na terenie Warszawy i okolic, chociaż właściciele firmy mają w planach uruchomienie dostaw również w innych miastach w Polsce.
Cook Like That ma szansę stać się kolejnym etapem na kulinarnym szlaku Polaków i interesującą odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów.

cooklikethat.pl

 

 fot:  Łukasz Echeński