Instagram: nowy sposób na walkę z kompleksami?

9 grudnia 2013, dodał: paulina.rybak
Artykuł zewnętrzny

Instagram to kolejny portal społecznościowy, który po Facebooku podbija świat Internetu. Codziennie ponad 100 milionów użytkowników dzieli się swoimi zdjęciami z innymi podpisując je tak zwanymi hashtagami. Z Instagrama coraz częściej korzystają gwiazdy, które odkrywają przed swoimi fanami intymne chwile: fotografują się gotując, będąc na wakacjach, spędzając czas z rodziną czy ze swoimi zwierzakami. Czy Instagram czasem nie służy do wykreowania swojego wymyślonego wizerunku w wirtualnym świecie, aby zwalczyć kompleksy, które dotykają nas w rzeczywistości?

unnamed

Instagramowy szał dotyka coraz więcej ludzi. Wstawiają oni zdjęcia, które przedstawiają przeróżne sytuacje mające miejsce w ich życiu. Zanim zaczną konsumować jedzenie zamówione w najmodniejszej knajpie, najpierw wyciągają telefon i je fotografują. Wszystko po to, aby pochwalić się tym przed innymi. Robią zdjęcia nowej parze butów czy torebce. A także zdjęcia „z rąsi”, koniecznie z dziubkiem! Czy to zjawisko spowodowane jest zwykłą potrzebą wyrażenia siebie czy może chęć udowodnienia światu, że jesteśmy fajni?

large_rsz_bedroom-selfie-smile-phone-live-natalia-christiano photo xl_2874_food-photography-tp

 Przeciwnicy krytykują

Osoby, które same nie korzystają z Instagrama, krytykują jego użytkowników. Uważają, że konta zakładają tylko osoby zakompleksione, które w sieci chcą stworzyć inną, lepszą rzeczywistość.

Marta, 21-letnia studentka, sądzi, że osoby używające Instagrama szukają akceptacji społeczeństwa, a dużo polubień od nieznajomych jest dla nich wyznacznikiem popularności.  Mimo że większość jej znajomych z niego korzysta, ona jest całkowitą przeciwniczką nowej mody.

Instagramowicze wstawiają swoje zdjęcia w lustrze lub w przebieralni sklepu i cieszą się na każdego nowego „lajka”, który podwyższa ich samoocenę. Ale zastanówmy się czy coś w tym złego? Skoro portal ten pomaga nam siebie zaakceptować i sprawia, że czujemy się lepiej…

 Aspekt biznesowy

Instagram to także wielka potęga marketingowa. Firmom nie wystarczają już fanpage na Facebooku. Coraz więcej marek zakłada własne konta właśnie na „Insta”, gdzie systematycznie publikuje fotografie przedstawiające nowe produkty czy pokazujące ich pracę od kuchni.

A dlaczego celebryci korzystają z Instagrama? Może jest to ukłon w stronę ich fanów? Zdają sobie sprawę, że ci chcą wiedzieć o nich wszystko, dlatego dzielą się z nimi bardziej intymnymi szczegółami. A może chcą sami kreować informację o sobie. Lepiej, żeby wielbiciele dowiadywali się o ich życiu i pracy z wiarygodnego źródła niż z plotkarskich portali. Niezaprzeczalnie jest to także kolejna forma promocji dla nich. Dawid Woliński, dzięki swoim zdjęciom w windzie znalazł się na językach Polaków i wykreował nową fotograficzną modę.

05b1d8005d9711e3b8450e8c3b5b71be_8 5bcd3d365a1a11e3a9890e59466a27ed_8 90cf881852b811e3ba25129d09c8e96a_8 972f4fa05aaf11e3b1a712eaeed9ec7a_8 a5c21fae44c311e3b4f522000ae908a3_8 a36e22404fcf11e381f2124ecfe7b39e_8

Z Instagrama korzystają m.in: Doda, Agnieszka Szulim,  Zosia Ślotała, Ania Wendzikowska, Anja Rubik czy Dawid Woliński