Gdy nadchodzą Walentynki, uaktywniają się internetowe serwisy randkowe, a handlowcy zwiększają obroty. 38 mln Europejczyków miesięcznie szuka miłości w internecie. W Polsce robi to już ponad 5 mln użytkowników. Dzień świętego Walentego zamierza obchodzić aż 67% Polaków.
Blisko 29% Polaków co najmniej raz w miesiącu wychodzi do restauracji lub kawiarni. 70% ankietowanych użytkowników serwisu Facebook preferuje właśnie taki sposób spędzenia Święta Zakochanych. Jak wynika z badania MyDeal.pl przeprowadzonego przez IIBR/Gemius do restauracji, czy kawiarni, najczęściej wychodzą najmłodsi respondenci (18-24 lata) i to właśnie dla nich zbliżający się Dzień Świętego Walentego mógłby być pretekstem do zaproszenia drugiej połówki na romantyczną randkę w lokalu. Z okazji Walentynek, coraz chętniej obchodzonych w naszym kraju, MyDeal.pl przygotował wyjątkowe propozycje zniżek do restauracji i kawiarni, a także pakietów wyjazdowych do SPA i luksusowych hoteli – mówi Adam Kaliszewski, rzecznik MyDeal.pl. Razem z Partnerami naszego serwisu chcemy umilić ten wyjątkowy dzień, a sądząc po zainteresowaniu ofertami, rzeczywiście restauratorzy mogą spodziewać się walentynkowego oblężenia.
Innego sposobu na spędzenie Walentynek prawdopodobnie poszukają respondenci w wieku 45-54 lat, a także Polacy o zarobkach poniżej 1500 zł na osobę oraz z wykształceniem podstawowymi, ponieważ, według badania, te trzy grupy najrzadziej lub wcale nie chodzą do restauracji i kawiarni.
Innego sposobu na spędzenie Walentynek prawdopodobnie poszukają respondenci w wieku 45-54 lat, a także Polacy o zarobkach poniżej 1500 zł na osobę oraz z wykształceniem podstawowymi, ponieważ, według badania, te trzy grupy najrzadziej lub wcale nie chodzą do restauracji i kawiarni.
Z sondażu przeprowadzonego przez Silesia City Center w Katowicach wynika natomiast, że większość Polaków spędzi ten dzień w centrum handlowym – tak odpowiedziało 61% ankietowanych. Okazuje się, że tego dnia najczęściej wybieramy się ze swoją drugą połówką do kina, gdzie czeka wiele filmów o miłości, których premiery zaplanowano specjalnie na luty. 77% zakochanych wybierających się do centrum handlowego, wybierze właśnie opcję kino. Tego dnia nie brak przecież miłosnych seansów, więc kobiety chętnie namówią swojego partnera na wyjście do kina. Od dawna centra handlowe nie są już kojarzone wyłącznie ze sklepami. Nie brak w nich klimatycznych kawiarni, restauracji, klubów, gdzie zakochani często lubią spędzać wolny czas. 11% wybierze się na romantyczną kolację do restauracji, 7% przekąsicoś na słodko w kawiarni, inne warianty wybierze tylko 5% ankietowanych. Coraz częściej centra handlowe przygotowują też specjalne eventy z myślą o zakochanych. Dlatego wielu najemców przygotowuje atrakcje dla zakochanych, rabaty, specjalne pomysły na walentynkowe prezenty. Jednak 16% Polaków zamierza ten wieczór spędzić we dwoje we własnym, przytulnym mieszkaniu. Niewielu mniej z nas, bo 14%, planuje wyskoczyć poza miasto. 7% nie wie jeszcze jak będzie świętować, a 2% spotka się ze znajomymi w centrum miasta podaje sondaż Silesia City Center w Katowicach.
Oprócz badania przeprowadzonego przez IIBR, serwis zakupów grupowych MyDeal.pl zapytał bezpośrednio Internautów o ich pomysły na obchodzenie Walentynek. Według wyników ankiety zorganizowanej w portalu społecznościowym Facebook przez MyDeal.pl i SPA Nałęczów, aż 70% respondentów zapowiada, że wybierze się 14 lutego na romantyczną kolację, natomiast 82% zadeklarowało, że inspiracji na prezent lub spędzenie czasu poszuka w serwisie zakupów grupowych.
Jakiego rodzaju prezenty najchętniej kupujemy na Walentynki? W ramach odpowiedzi Allegro przygotowało ciekawą infografikę. Walentynkowa sprzedaż kwitnie przede wszystkim w sieci, gdzie podczas wybierania prezentów dużo łatwiej jest zachować niezbędną prywatność. Okres najbardziej wzmożonych zakupów walentynkowych przypada na 5-trgo i 6-tego lutego – wynika z danych Allegro. Najpopularniejszym działem jest wówczas „Erotyka”, który zalicza aż 46% wzrost. Kupują w nim głównie osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, z czego 66% stanowią mężczyźni. W okresie święta zakochanych najpopularniejszą kategorią jest ta przygotowana specjalnie na Walentynki, ale prezenty na ten dzień kupujemy też w innych działach. Dużą popularnością cieszą się też: gry (erotyczne), bielizna i odzież, biżuteria erotyczna oraz akcesoria i gadżety. Jak sami widzicie, pole manewru przy wybieraniu prezentu na Walentynki jest szerokie i zależne od indywidualnych preferencji. Panie decydują się raczej na zabawną bieliznę, czy gadżety, ale też nieśmiertelne golarki elektryczne (przed walentynkami wzrost oglądalności o 54%), torby na laptopy oraz ramki cyfrowe. Panowie wybierają bieliznę, perfumy czy biżuterię – wymienia Milena Bakalarz z portalu okazje.pl.
Z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center płynie wniosek, że aż 41% klientów planowało kupić prezent wart 50-100 zł, natomiast 21% osób sięgało głębiej do portfela, wydając 100-200 zł. Nasze zachowanie zaczyna przypominać to przed Bożym Narodzeniem. Handlowcy coraz wcześniej kuszą nas walentynkowymi promocjami. Walentynki, chociaż romantyczne, nastają po zimowych wyprzedażach, są więc dla handlowców doskonałą okazją, aby zwiększyć obroty. Rosną także przychody firm działających w internecie – nie tylko portali randkowych, które odwiedza już 5 mln Polaków.
A jak Wy zamierzacie świętować?
Dane sondażowe za:
www.mediagroupinfo.pl, www.komputerswiat.pl, www.polskatimes.pl, www.wirtualnegalerie.pl.