5 pokarmów wpływających na gładkość skóry

24 sierpnia 2022, dodał: Alfa i Omega
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Każda z pań chciałaby mieć zdrową, dobrze wyglądającą skórę, zwłaszcza na twarzy. Nie każda jednak z pań zwraca uwagę na to, że dieta bardzo wpływa na kondycję skóry. Co zatem jeść, aby cieszyć się piękną cerą? W tym artykule chcemy przedstawić kilka produktów, które wpływają na poprawę wyglądu cery. Po więcej porad zapraszamy na https://pieknokobiety.com.

piękno kobiety

Nabiał

Przede wszystkim możemy polecić wszelkie jogurty i kefiry, które zawierają żywe kultury bakterii. Należy też zwracać uwagę na zawartość cukru, którego nie powinno być więcej niż 10 g na porcję. Jogurty i kefiry zawierające w składzie probiotyki pozwalają zachować blask i czystość skóry.

Chcąc zaopatrzyć swój organizm w cenne kwasy tłuszczowe i proteiny warto zwrócić swoją uwagę na jajka. Zwłaszcza te pochodzące od kur z wolnego wybiegu, które są karmione mączką lnianą. Jajka takie są bogate kwasy omega-3 i wpływają na podniesienie poziomu HDL we krwi. Jaja takie zawierają też witaminę B i karoteny wpływające przeciwstarzeniowo.

Owoce

Wśród owoców działających odmładzająco są przede wszystkim banany. Zawierają one witaminy A, B i E. Witaminy te wygładzają skórę, zawierają jednak spore ilości cukru, dlatego zalecaną ilością jest jedzenie jednego banana dziennie.

owoce

Bogate w witaminę C, a także oksydanty, które spowalniają procesy starzenia i wpływają na odbudowywanie kolagenu w skórze są pomarańcze i grejpfruty.

Spożywając inne cytrusy, jak limonki i cytryny, lub soki z nich powstałe, możemy liczyć na utrzymanie w dobrej kondycji włókien elastynowych i stabilizację kolagenowych.

Warto też twoją uwagę zwrócić na jabłka, bo są one bogate w błonnik. Zawarte w nich pektyny działają jak prebiotyk.

Kolejnym owocem wartym uwagi jest awokado. Zawiera ono zdrowe tłuszcze budujące komórki i błony komórkowe skóry. Spożywając awokado możemy liczyć na odpowiednie nawilżenie skóry i pozbycie się toksyn.

Warzywa

Szparagi spożywane zwłaszcza na surowo są źródłem bioflawonoidów. Dostarczając je organizmowi wzmacniamy naczynia krwionośne i zapobiegamy ich pękaniu. Szparagi zawierają również glutation, jest to antyoksydant produkowany między innymi przez wątrobę, wspomaga on walkę z wolnymi rodnikami.

Na uwagę zasługują również warzywa liściaste ciemno zielone. Tu warto wymienić takie warzywa jak botwinę, jarmuż i szpinak. Te warzywa bogate w karotenoidy wspomagają układ odpornościowy oraz chronią organizm przed zanieczyszczeniami środowiska oraz promieniowaniem UV. Warzywa takie zawierają też dużo cynku, a ten wspomaga zastępowanie starego kolagenu nowym.

warzywa

Warto też spożywać takie warzywa jak dynia i marchew. Oba zawierają beta karoten i wspomagają przemianę komórkową. Dzięki niej następuje łatwiejsze złuszczenie się komórek martwych i wierzchniej warstwy naskórka, i narastanie nowych, zdrowych komórek.

Natomiast cennym źródłem likopenu który pomaga zwiększyć gładkość skóry są pomidory.

Ryby

W zdrowej diecie nie należy również zapominać o rybach. Bogatym źródłem białka i kwasów omega-3 są na przykład sardynki, labraks oraz pstrąg, a także łosoś. Kwasy omega-3 zapobiegają stanom zapalnym w skórze, a także chronią przed porażeniem słonecznym. Jako najzdrowsze źródło białka wymienia się łososia. Obok białka łosoś zawiera też witaminę A, B, D i E, a także wapń, magnez, cynk i żelazo. Te składniki powodują, że utrzymujemy skórę o popromiennym i młodzieńczym wyglądzie.

ryby

Przyprawy

Również wiele przypraw działa dobroczynnie na skórę. Naturalną substancją przeciwzapalną, która chroni komórki, pomaga zachować odpowiednie napięcie i kolory, jest kurkuma. Również cynamon, zwiększający syntezę kolagenu i zmniejszający stany zapalne wpływa na ograniczenie procesów starzenia.

przyprawy

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz