Trening skuteczny i efektywny – czyli jaki? Przegląd najpopularniejszych treningów

4 lutego 2021, dodał: Redakcja

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Zdrowy styl życia to hobby wielu Polek i Polaków. Można je realizować na różne sposoby, wśród których znajduje się przede wszystkim regularny wysiłek fizyczny. O korzyściach płynących z regularnego ruchu i aktywności nie trzeba przekonywać. W siłowniach i punktach fitness znajdziemy wiele rozmaitych treningów dedykowanych zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Ich nadmiar nie ułatwia dokonania wyboru. Dlatego przedstawiamy krótki poradnik, z którego dowiesz się, jakie formy treningu są najskuteczniejsze w osiąganiu zamierzonych rezultatów.

skuteczny trening

 

Chcesz być zdrowy? Nic prostszego – wystarczy trening cardio

Wśród ofert treningów coraz częściej spotykamy tak zwany trening cardio. Jego popularność rośnie od kilku lat, co zresztą nie powinno dziwić. Jest to trening przeznaczony dla osób, które pragną osiągnąć i zachować dobrą kondycję oraz poprawić funkcjonowanie swojego organizmu.

Na czym polega trening cardio? Jego zadaniem jest spalenie niepotrzebnej tkanki tłuszczowej, poprawa wydolności organizmu oraz jego wytrzymałości. Jest to trening dla szerokiej grupy odbiorców, a w zasadzie dla wszystkich. Korzystają z niego zarówno osoby pragnące schudnąć, jak i zmagające się z ciągłym zmęczeniem, cierpiące na wybrane choroby przewlekłe, a także sportowcy. W przypadku tych ostatnich trening cardio jest uzupełnieniem treningu siłowego.

Treningi siłowe – jakie wybierać?

Trening siłowy polega na wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających i budujących tkanki mięśniowe. Trening siłowy to w zasadzie nazwa zbiorcza, pod którą kryją się różne zestawy ćwiczeń i plany treningowe.

Podstawowym typem treningu siłowego jest „full body workout”, czyli trening polegający na wykonywaniu ćwiczeń na różne partie ciała, grupy mięśni oraz stawów. Jest to trening stosowany zarówno w celu redukcji, jak i zwiększenia masy, a także poprawy wytrzymałości mięśni.

Szczególnie popularnym i wartym podjęcia jest trening interwałowy. Polega on na naprzemiennym wykonywaniu intensywnych i lekkich ćwiczeń. Jest dobry dla osób zmagających się z nadwagą, sportowców oraz osób pragnących ujędrnić i wyrzeźbić swoją sylwetkę.

Split to trening polegający na „boostowaniu” wybranych partii mięśni. Najczęściej przeznaczony jest dla klatki piersiowej, mięśni rąk lub ramion oraz pleców.

Trening EMS – niekwestionowany lider wśród

Jeśli poszukujesz treningu maksymalnie skutecznego i efektywnego – wówczas warto rozważyć możliwość wzięcia udziału w treningu EMS, czyli treningu z wykorzystaniem aparatury elektrostymulującej. Trening taki odbywa się w profesjonalnych siłowniach i punktach fitness, pod okiem odpowiednio przeszkolonego fizjoterapeuty.

Istotą treningu EMS jest zastosowanie specjalnego zestawu: kamizelka+pas+obręcze, do których podpięte są elektrody emitujące delikatne sygnały. Zostają one wysłane do mózgu, który z kolei aktywuje nasze mięśnie do bardziej wytężonej pracy. Dzięki zastosowaniu elektrostymulacji w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń biorą udział niemal wszystkie partie mięśni – zwłaszcza tkanki głębokie, nieaktywne w czasie treningu konwencjonalnego.

Trening EMS przeznaczony jest dla sportowców, osób odchudzających się i modelujących sylwetkę, a także dla osób przechodzących rekonwalescencję lub rehabilitację po wypadkach.

 

 

 

Share and Enjoy !

0Shares
0 0


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz