Nitkowanie brwi – szkolenia i wywiad z założycielką firmy Grażyną Drane
Wywiad z Grażyną Drane – właścicielką marki NowBrow i NowBrow Academy. To dzięki niej oraz Paulinie Kuszczak pochodząca z Indii, starożytna sztuka nitkowania dotarła do Łodzi. Mieszkająca w Wielkiej Brytanii Grażyna zaobserwowała, że nitkowanie jest niesamowicie popularne w tym kraju i jednocześnie zupełnie nieznane w jej rodzinnych stronach.
Urodaizdrowie: Pani Grażyno, skąd pomysł na wprowadzenie do Polski usługi nitkowania (ang. threading)) brwi i okolic twarzy, skoro mieszka Pani w UK?
Grace: Tak. Mieszkam od wielu lat w UK i często korzystam z usług nitkowania brwi i twarzy. Jest to stara indyjska sztuka depilacji , którą uwielbiam. Często jestem w Polsce i zauważyłam, że tutaj technika ta jest zupełnie nieznana. I tak narodził się pomysł, by zaimplementować również do naszego kraju nitkowanie wraz z autorską technika stylizacji brwi.
Razem z moja siostrzenicą, Pauliną Kuszczak, stworzyłyśmy markę NowBrow i otworzyłyśmy pierwszy salon w Łodzi. Pochodzę z Łodzi i miejsce to wydało nam się najlepsze do rozpoczęcia naszej misji. Przez kilka miesięcy nasze pracownice szkoliły się pod okiem profesjonalnej Hinduski, Kiran, aby osiągnąć najwyższy poziom i móc przekazywać tę wiedzę dalej.
Urodaizdrowie: Nie miała Pani obaw, czy ta technika nitkowania przyjmie się w Polsce?
Grace: Nie absolutnie. Wiedziałam, że Polki tak jak ja pokochają nitkowanie, ponieważ jest to usługa przyjemna, higieniczna i znacznie mniej bolesna niż wosk czy pęseta. W przeciwieństwie do innych technik depilacji włos jest wykręcany, a nie wyrywany, a skóra przy tym nie jest narażona na rozciąganie. Dodatkowa zaleta jest spowolniony odrost niechcianych włosków. Nitka delikatnie peelinguje nitkowane partie twarzy, a po zabiegu skóra jest delikatna jak ciało niemowlaka. Nie poleciłabym nigdy czegoś, czego sama nie lubię.
Urodaizdrowie: Jak zatem rozwinęła się Akademia NowBrow i jaki odzew ma Pani w Polsce jeśli chodzi o szkolenia?
Grace: Kobiety w Polsce są bardzo świadome swojej urody i wiedzą, jak dbać o siebie. W naszych salonach przybywało nam klientek z dnia na dzień i bardzo szybko otworzyłyśmy kolejne salony. Polki to zdolne i pracowite kobiety, które szybo się uczą, są precyzyjne i mają zdolności manualne, które przy technice nitkowania są niezbędne. Wiele kobiet szybko zainteresowało się tą techniką i szybko zaczęły zgłaszać się kursantki do naszej Akademii NowBrow. Zapisy robimy już na kilka miesięcy naprzód, ponieważ szkolimy w małych, dwuosobowych grupach. Zgłaszają się do nas kobiety w różnym wieku, które same prowadzą salon kosmetyczny, planują otworzyć salon lub pragną się doszkolić i oferować nowe usługi. Postawiłyśmy na jakość, a nie na ilość. Samo szkolenie jest trzyetapowe: kurs, kilkutygodniowy trening i egzamin. Kursantka wraca do domu, przez kilka tygodni ćwiczy, a dopiero gdy wróci do nas i my ocenimy jej umiejętności pozytywnie, dopiero otrzymuje międzynarodowy Dyplom – Master NowBrow Stylist, certyfikowany przez brytyjską The Guild of Beauty Therapists.
Propagujemy sztukę nitkowania też w szkołach kosmetologicznych i robimy pokazy nitkowania w całej Polsce, by zarazić tą sztuką już młode dziewczyny, poznające dopiero sekrety kosmetologii.
Urodaizdrowie: Jak ocenia Pani biznes oparty na usłudze nitkowania i stylizacji brwi w Polsce?
Nitkowanie i stylizacja brwi jest obecnie bardzo popularna w Polsce. To bardzo trudny biznes związany z nieuczciwością pracownika wobec pracodawcy. Dostajemy sygnały z całej Polski o problemach, z jakimi borykają się właściciele salonów.
Dbamy o etyczne podejście do biznesu i nie szkolimy każdego jak leci, a co za tym idzie, gdy widzimy, że kursantka postępuje nieetycznie wobec pracodawcy, wręcz odmawiamy szkolenia. Wiemy same doskonale, na czym polega biznes i jakie przeszkody można napotkać. Nie tolerujemy absolutnie nieuczciwości wobec pracodawcy, który wyszkolił pracownika, a pracownik proponuje klientkom usługi u siebie w domu lub odchodzi z pracy, gdy tylko uzyska certyfikat opłacony przez pracodawcę. Dbamy nie tylko o najwyższą jakość, ale i uczciwość w zawodzie. Mamy swój własny kodeks etyczny, z którym zapoznajemy każdą uczestniczkę naszego szkolenia. Dbamy o to by licencjonowane salony NowBrow miały ten sam kodeks etyczny, co my i aby świadczyły usługi na najwyższym poziomie, który ma wyróżniać naszą społeczność Master NowBrow Stylist.
Zauważyłam, że w Polsce brakuje świadomości etycznego postępowania. My szanujemy naszych pracowników, naszych klientów i naszych uczniów, a w szczególności szanujemy naszą konkurencję.
Urodaizdrowie: Pani Grażyno, co na koniec naszego wywiadu powiedziałaby Pani polskim kobietom?
Grace: Chciałabym przede wszystkim podkreślić, to co już wspominałam, że polskie dziewczyny są zdolne, pracowite i wytrwałe. Z tego, co obserwuję, nie brakuje kobiet przedsiębiorczych, chętnie sięgających po nowe wyzwania. Moją misją jest niesienie pomocy kobietom w ich rozwoju, wspieranie, pomoc w zdobywaniu zawodu, umiejętności samodzielnego zarabiania. Chciałabym, aby polskie kobiety wspierały się również nawzajem, tak jak my wspieramy Fundację SPA for Cancer. Każda z nas może pomóc innej kobiecie – chociażby dając jej odrobinę wsparcia w chorobie, czy w życiu.
więcej informacji na: http://nowbrow.pl
Polub nas na FACEBOOKU!