Kupione buty okazały się niezgodne z określonymi przez producenta właściwościami? Nie bój się ich zareklamować!

27 lipca 2015, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Reklamacja butów to zazwyczaj niekomfortowa sytuacja nie tylko dla sprzedawców, ale także osób zgłaszających problemy z zakupionym towarem. Oczywiście, jeśli jest zasadna, nie należy obawiać się, że w ogólnie nie ostatnie rozpatrzona i pominięta przez personel. Warto równie pamiętać, że jest kilka schematów, według których powinniśmy postępować, jeśli chcemy zareklamować posiadany przez nas produkt.

NOWOŚĆ! KOLEKCJA WIOSNA - LATO 2014! Markę Adidas od lat cechuje świetny design, doskonała jakość wykonania oraz bardzo wygodny krój. ZX 700 K to klasyczne buty biegowe, które sprawdzą się doskonale zarówno na treningu, jak i w codziennym u

NOWOŚĆ! KOLEKCJA WIOSNA – LATO 2014!

Markę Adidas od lat cechuje świetny design, doskonała jakość wykonania oraz bardzo wygodny krój.

[adrotate group="18"]

ZX 700 K to klasyczne buty biegowe, które sprawdzą się doskonale zarówno na treningu, jak i w codziennym u

Kupujący, a konsument

Na wstępie, aby lepiej zrozumieć przepisy prawa cywilnego należy poznać różnicę między tymi dwoma podmiotami.

Kupujący to osoba, która nabyła obuwie od sprzedawcy, który nie prowadzi zarejestrowanej działalności gospodarczej, natomiast konsument nabył obuwie od oficjalnego sprzedawcy i jemu też przysługują prawa dotyczące nabycia towaru w charakterze konsumenta, a tym samym wytyczne ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Sprzedaż tradycyjna a w Internecie

Przepisy są pod tym względem jasne. Bez względu na to czy kupujesz obuwie w tradycyjnym sklepie czy przez Internet, dotyczą Cię te same przepisy mające na względzie ochronę konsumenta.

Najbardziej popularne żądania konsumentów to:

  • wymiana towaru,
  • nieodpłatna naprawa,
  • zwrot pieniędzy.

Kolejnym elementem zachęcającym do złożenia reklamacji przez internet jest fakt, że wszystkie koszty związane z reklamacją ponosi sprzedawca, który od razu w swoim ogłoszeniu zapewniał o niezawodności obuwia. Dlatego, jeśli musisz odesłać produkt to koszt wysyłki powinien być poniesiony przez sprzedającego. Wymiana obuwia bądź jego naprawa powinny całkowicie odbyć się na koszt właściciela sklepu i wynika to jasno z przytoczonej ustawy.

Zasadnicza różnica między sprzedawcą stacjonarnym a internetowym polega na tym, że w przypadku tego drugiego, rzadko kiedy mamy możliwość skorzystania ze stacjonarnego punktu i samodzielnego dostarczenia obuwia. Nie należy się jednak zniechęcać w tym przypadku i tak naprawdę wystarczy prawidłowe zaadresowanie przesyłki i listu reklamacyjnego. Jest to niezbędny wymóg, aby proces reklamacyjny był poprawnie rozpoczęty.

Poprawnych i pełnych(!) adresów firm internetowych szukaj bezpośrednio na ich stronach w zakładkach kontakt, o nas i regulaminie.

Jeśli uważasz, że Twoja reklamacja została bezzasadnie odrzucona i dalej chcesz dociekać swoich praw, to możesz zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta, któremu będziesz musiał przedstawić wszystkie niezbędne potwierdzenia zakupu obuwia, a także uzasadnić swoje odwołanie od odmowy zadośćuczynienia, gdy obuwie nie spełnia kryteriów obiecywanych przez sprzedawcę.

Przypilnuj, aby cała korespondencja, którą prowadzisz ze sprzedawcą odbywała się oficjalną drogą. Dlatego wszystkie listy wysyłaj jako polecone, a nawet z potwierdzeniem odbioru. To pozwoli Ci udokumentować cały proces reklamacyjny.

Zapamiętaj, że reklamacja bez dowodu zakupu, czyli najczęściej paragonu nie jest możliwa! Jeśli jednak chodzi o pudełko, w którym zostało zakupione obuwie, to jego brak nie jest żadną podstawą do odmowy rozparzenia naszej reklamacji.

W jaki sposób napisać reklamację?

Reklamacja w odróżnieniu od innych oficjalnych pism składanych do sądu nie podlega wymogom formalnym dotyczącym jej zawartości i sposobu napisania. Najważniejsze jest, aby zawrzeć w niej główne punkty dotyczące poinformowania o niezgodności towaru z opisem przedstawionym przez sprzedawcę.

Ważne jest, aby dostarczyć kopię paragonu, która będzie stanowiła dowód zakupu. Dla pewności warto skserować wysłane dokumenty, aby posiadać je także na własny użytek.

Najważniejsze jest, aby pamiętać, że czas na reklamację konsumencką wynosi 2 miesiące i po tym czasie wnoszenie reklamacji będzie nieuzasadnione. Dlatego też warto unikać stwierdzeń typu „buty zaczęły rozklejać się kilka miesięcy temu”, gdyż z pewnością będzie to bardzo dobry argument, aby odrzucić w pełni reklamację.

Jak wygląda kwestia zwrotu gotówki?

Nie można od razu zażądać zwrotu gotówki. Najpierw należy wybrać możliwość zwrotu lub naprawy obuwia. Na samym początku reklamacji konsument nie może od razu zażądać zwrotu gotówki. Będzie to ewentualnie możliwe dopiero w dalszym etapie postępowania reklamacyjnego.

Zaufany sprzedawca, prowadzący zarejestrowaną działalność w internecie z pewnością racjonalnie rozważy Twoją reklamację i wybierze najlepsze rozwiązanie problemu. Dlatego warto skorzystać z oferty renomowanego, obuwniczego sklepu internetowego e-sporting i cieszyć się solidnym i pięknym obuwiem bez problemów reklamacyjnych.