Kampania „Moja REGENeracja”

8 listopada 2016, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Prawie 2/3 mężczyzn uważa, że utrata włosów może mieć wpływ na ich ogólne samopoczucie, ale tylko 4% z nich próbowało zaradzić łysieniu u trychologa.

infografika_emocjonalna-utrata-wlosow

Emocje związane z utratą włosów

Jak pokazują wyniki raportu „Męska głowa do kontroli” przeprowadzonego na rzecz kampanii „Moja REGENereacja”, prawie 70% mężczyzn uważa, że utrata włosów może mieć wpływ na ogólne samopoczucie. Połowa z badanych wskazała także, że łysienie zmniejsza atrakcyjność fizyczną. Według 42% mężczyzn, wpłynęłoby to także na utratę pewności siebie.
Włosy na głowie działają na niemal wszystkie nasze zmysły – mają kolor, fakturę, połysk, poruszają się i pachną. Poza pełnieniem funkcji amortyzacyjnej i ochronnej są nośnikiem bardzo wielu informacji o nas samych. Mówią nie tylko o naszych upodobaniach i osobowości, ale także stanowią świadectwo naszego stanu zdrowia, stosowanej diety czy przyjmowanych leków. Bujne męskie włosy kojarzą się z siłą, nawiązując do historii biblijnego Samsona, którego utrata włosów pozbawiła mocy – komentuje Lidia Flis, specjalista psycholog, ekspert kampanii „Moja REGENeracja”.

wwwww

Spotykając nową osobę wyrabiamy sobie o niej zdanie w ciągu pierwszych trzydziestu sekund opierając się w dużej mierze na bodźcach wzrokowych. W ciągu tej krótkiej chwili podświadomie decydujemy czy ktoś budzi u nas sympatię czy wręcz przeciwnie, będziemy chcieli go unikać. Ten efekt pierwszego wrażenia jest względnie trwały i bardzo trudny do zmiany, ponieważ wszystkie nowo napływające informacje rozpatrujemy w kontekście tych pierwszych. Zadbana fryzura jest w związku z tym nie do przecenienia, ponieważ dodaje nam atrakcyjności. Wiedząc, że możemy być pozytywnie postrzegani, wzmacniamy własną pewność siebie, co wpływa również na nasze zachowanie – dodaje ekspert.

 

Trycholog – w Polsce jeszcze nie doceniany?

Wyniki badań przeprowadzonych na rzecz kampanii „Moja REGENeracja” pokazują także, że tylko niecałe 14% Polaków korzystało z usług trychologa. Najwięcej mężczyzn, którzy odwiedzili tego specjalistę, zrobiło to, ponieważ chciało sprawdzić czy skóra głowy nie zmaga się z problemami (ponad 9%). Tylko 4% mężczyzn szukało pomocy u trychologa w związku z nadmiernym wypadaniem włosów. Ponad 86% panów nigdy nie było u tego specjalisty. Tym czasem, aż 2 na 5 mężczyzn w Polsce zauważyło u siebie pierwsze oznaki łysienia.
Pomimo tego, że nadmierna utrata włosów dotyczy znacznej części populacji mężczyzn, wciąż niewielu panów decyduje się na skorzystanie z profesjonalnej terapii, która w wielu przypadkach może uchronić ich przed łysieniem. Polacy często bagatelizują pierwsze alarmujące symptomy, decydując się na działanie dopiero wtedy, kiedy znaczna utrata włosów jest już widoczna – komentuje Anna Mackojć, specjalista trycholog, ekspert kampanii „Moja REGENeracja”.

Utrata włosów jest zjawiskiem powszechnym, dotyczącym zarówno kobiet jak i mężczyzn, często niezależnie od wieku. W przypadku panów, problem ten dotyczy blisko 2/3 całej populacji. W związku z tym, jak wiele emocji wiążę się z nadmierną utratą włosów, na całym świecie przeznacza się ogromne środki na opracowywanie skutecznych terapii przeciwko wypadaniu włosów. Tymczasem wciąż niedostatecznie dużo mówi się na temat profilaktyki, która w wielu przypadkach może skutecznie uchronić głowę przed nadmierną utratą włosów.

Oprócz odpowiednio zbilansowanej diety, stosowaniu odpowiednich preparatów do pielęgnacji włosów, unikaniu sytuacji stresowych czy nie przeciążaniu włosów nadmiernymi stylizacjami, bardzo ważne jest także wykonywanie okresowych badań specjalistycznych.

Wbrew powszechnie panującemu przekonaniu, w znakomitej większości przypadków, utracie włosów można skutecznie zapobiec. Chcąc zahamować nadmierne wypadanie włosów należy zapewnić mieszkom włosowym kompleksowe działanie pobudzające ich odżywienie, stosując się do zaleceń dotyczących profilaktyki, jakie proponują specjaliści.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 03-09.02.2016 r., na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1003 mężczyzn, w wieku 20-50 lat.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.mojaregeneracja.pl

 

O kampanii

Kampania „Moja REGENeracja” jest ogólnopolską kampanią edukacyjną, mającą na celu szerzenie wiedzy na temat prewencji w zakresie nadmiernego wypadania włosów, ochrony skóry i odpowiedniej profilaktyki zdrowotnej. Założeniem kampanii jest kompleksowe podejście do tematu, obejmujące kwestie medyczne, psychologiczne i estetyczne. Działania kampanii merytorycznie wspierają eksperci: dr Anita Tarajkowska – Olejnik, Anna Mackojć, Lidia Flis i Wojciech Stasiak. Organizatorem kampanii „Moja REGENeracja” jest Pharmena SA, producent dermokosmetyków linii Dermena.