Trendy kulinarne 2014 według Kamis I McCormick

6 lutego 2014, dodał: HK_Strategies
Artykuł zewnętrzny

file1391700130

W tym roku świętujemy 125-lecie istnienia firmy McCormick, jednej z największych globalnych firm w przemyśle spożywczym i światowego lidera dodatków kulinarnych. Trzeciego lutego rozpoczęliśmy roczne obchody w związku z tym jubileuszem, a ich motywem przewodnim są smaki, które zbliżają ludzi do siebie. Z tej okazji prezentujemy Trendy w Smakach na 2014 r. przygotowane przez McCormick i Kamis.

Publikowany raz w roku raport ekspertów McCormick i Kamis opisuje pięć najważniejszych trendów kulinarnych oraz kilkanaście smaków, które mają szansę zdobyć ogromną popularność wśród konsumentów w nadchodzących latach. Trendy publikowane są w USA od 2000 r., zaś w Polsce od 2013 r. Tegoroczna edycja raportu stawia sobie za cel opisanie zmian trendów kulinarnych będących efektem bezprecedensowej łatwości nawiązywania kontaktów międzyludzkich w dzisiejszym zglobalizowanym świecie.

Jednym z takich trendów jest coraz większa fascynacja chili. „Gdziekolwiek nie spojrzeć, ludzie coraz bardziej doceniają całą gamę smaków i ostrości, których dostarcza im chili. Polacy coraz częściej podróżują i poznają kuchnie z całego świata, z których zapamiętują najciekawsze składniki i dania. Można powiedzieć, że Polacy dali się zarazić obsesją chili. Coraz chętniej sięgamy po ostre przyprawy, mieszanki przyprawowe oraz pikantne składniki dań takie jak papryczki Jalapeno czy pieprz Cayenne.”,  powiedziała Magdalena Bartoszewicz – PR Manager Kamis.

Nowe trendy i dodatki kulinarne uwzględnione w raporcie Trendy w Smakach 2014, przygotowanym przez McCormick i Kamis, są zapowiedzią tego, co będzie dominować w menu na całym świecie w najbliższych miesiącach:

5 NAJWAŻNIEJSZYCH TRENDÓW           

1         Obsesja chili: miłośnicy jedzenia na całym świecie poszukują mocnych smakowych wrażeń.

2         Masala na nowo: nareszcie nadeszło 5 minut kuchni indyjskiej – koniec z ograniczającą tradycją, czas na interpretacje na miarę nowoczesności.

3         Kompaktowość w kuchni: entuzjaści gotowania w miejskich kuchniach udowadniają, że w małych przestrzeniach również można wyczarować wielkie smaki, wykorzystując do maksimum dostępne zasoby.

4         Meksykańska ofensywa: meksykańskie potrawy i składniki zdobywają światowe stoły – w każdym zakątku świata konsumenci odkrywają nowe aspekty tych smacznych, a jednocześnie zwyczajnych potraw.

5         Brazylia wchodzi do gry: uwaga świata kieruje się coraz częściej w stronę kuchni brazylijskiej, a to z powodu uosabianych przez nią kuszących połączeń wpływów globalnych i narodowych.

5 NAJWAŻNIEJSZYCH DODATKÓW SMAKOWYCH

1         Aji Amarillo: pikantne żółte chili z Peru o odważnym, owocowym smaku.

2         Kaszmirska masala: często domowej roboty mieszanka przypraw z Indii Północnych, w której skład wchodzi kumin, kardamon, cynamon, czarny pieprz, goździki i imbir.

3         Herbata: już nie tylko do popijania – ten naturalny składnik coraz częściej stosowany jest w mieszankach przypraw, bulionach i marynatach.

4         Sos chamoy: to wyjątkowe połączenie przypraw pochodzące z Meksyku, sos sporządzony z moreli, limonek, chili i przypraw zdobywa coraz większą popularność w USA.

5         Mąka z manioku: znana też po prostu jako maniok lub tapioka – bezglutenowa alternatywa dla zwykłej mąki, a zarazem podstawowy produkt kuchni brazylijskiej, ceniona za różnorodność zastosowań.

 

Z okazji 125-lecia McCormick i Kamis zapowiadają uruchomienie programu charytatywnego „SMAK, KTÓRY ŁĄCZY”. Marki zapraszają swoich konsumentów do dzielenia się opowieściami wokół smaku. Za każdą opowieść udostępnioną na stronie akcji bądź na oficjalnym profilu marek w mediach społecznościowych firmy przekaże jednego dolara, z kwoty 1,25 miliona dolarów, na rzecz międzynarodowej organizacji charytatywnej United Way. W Polsce Kamis będzie wspierał partnera United Way – Banki Żywności, które zajmują się zbieraniem żywności dla potrzebujących.