Właśnie, na to pytanie często szukam odpowiedzi. Każdy kto prowadzi blog inwestuje w nowe kreacje, kosmetyki do testowania oraz kupuje niezbędne produkty żywnościowe aby prowadzić blog kulinarny.
Internet stał się zbiorowiskiem różnego rodzaju blogów, firmy modowe, kosmetyczne, biżuteryjne wyszukują najsławniejsze blogi i piszą z propozycjami współpracy, owszem każdy kto prowadzi blog dąży do tego aby wzbić się jak najwyżej, jednak powoli to prowadzenie staje się zarabianiem a nie czymś co kochamy robić a przede wszystkim przestaje być naszą pasją lecz naszym dorobkiem.
Czy blogerka musi mieć kasę? Moim zdaniem TAK, nie oszukujmy się nie będziemy ciągle pokazywać tego samego …. żeby upiec placek czekoladowy potrzebujemy produkty…. żeby zrobić placek wiśniowy potrzebujemy inne produkty, które trzeba kupić.
Aby napisać recenzję danego specyfiku kosmetycznego, również musimy go kupić…Aby zaprezentować daną stylizację, musimy pójść do sklepu i kupić te rzeczy…. za jakiś czas rzeczy nam się skończą i znowu trzeba wybrać się na zakupy.
Średnio blogerki piszą co 2 lub 3 dni, więc do dwa dni jesteśmy w sklepie i kupujemy inne rzeczy tylko po to, żeby je zaprezentować? Czy robimy to z pasją, czy staje się to naszym zajęciem i obowiązkiem… Każdy z nas zapewne ma o tym inne zdanie.
Moim zdaniem każda blogerka która prowadzi blog modowy, kosmetyczny, kulinarny itd. wydaje sporo pieniędzy na prowadzenie, przynajmniej na początku, gdy blog nie jest wystarczająco 'sławny’ aby firmy wysyłały oferty współpracy. A Wy jakie macie zdanie na ten temat?
zobacz również:
Ja mam mieszaną opinię w tym temacie, jeśli testuję- korzystam z domowych kosmetyków, jeśli gotuję- łączę to z jedzeniem w domu a to i tak się kupuje. Wydaje mi się, ze większą wagę powinno się kłaść do treści niż dodatków. Trafiam na wiele blogów, które nie poruszają nic ciekawego, a trzymają się samych schematów.
Jeśli chodzi o wydatki, pojawia się konieczność skorzystania z niektórych narzędzi marketingowych, które są płatne. Poruszyłabym jeszcze ten temat.
Dla mnie jest to przede wszystkim pasja. Dopiero dobre teksty przyciągają czytelników i sponsorów.