Historia marki Lavazza

26 maja 2021, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Kawy Lavazza są jednymi z najczęściej wybieranych przez Polaków nie tylko kaw ziarnistych, ale również kaw mielonych. W dzisiejszym artykule postaramy się Wam przybliżyć historię tego producenta kaw.

Lavazza krótka historia

Z całą pewnością każdy miłośnik kawy zna taką markę kawy jak Lavazza. Nic w tym dziwnego, że Lavazza dobrze jest nam znana ponieważ zdobyła ona dużą popularność swoimi wysokiej jakości produktami. To właśnie fakt, że kawa ziarnista Lavazza jest tak często wybierana przez Polaków sprawił, że postanowiliśmy przygotować artykuł na temat historii tego producenta kaw. Artykuł ten został przygotowany przy współpracy ze sklepem internetowym https://czaskawy.pl

Lavazza skąd wzięła się nazwa?

Marka kawy pochodzi od nazwiska ubogiego włoskiego młodzieńca Luigi Lavazza. Wszystko rozpoczęło się, gdy młody człowiek wyjechał w 1884 roku do Turynu. Tam Luigi rozpoczął naukę zarządzania i handlu. Podjął pracę jako sprzedawca. Aż w końcu w 1895 roku otworzył mały sklepik o nazwie Lavazzo. Sklep oferował w sprzedaży zioła, przyprawy, mydło oraz kawę. Istotna jest informacja, że kawy można było się również w sklepie napić. Z roku na rok firma rozwijała się coraz prężniej. W 1925 roku Luigi Lavazza wprowadził do swojej działalności pierwsze pergaminowe opakowania, co miało wpływ na to, że kawa zachowywała dłużej swój aromat. W 1933 roku Luigi przekazał firmę swoim synom. Pierwsze logo kawy Lavazza powstało w 1947 roku.

„Caffee Lavazza, paradiso in tazza”. – „Kawa Lavazza, niebo w kubku”.

Pierwsze hasło reklamowe kawy Lavazza, które powstało w 1950 roku. Aby zwiększyć swoją popularność w Turynie w 1959 roku Lavazza stworzyła swój pierwszy mobilny bar. Po mieście przemieszczał się bus z którego mieszkańcy mogli skosztować smaku aromatycznej kawy, a producenci coraz lepiej się promować. W 1982 roku firma otworzyła swój pierwszy zagraniczny oddział we Francji, a konkretnie w Paryżu, kilka lat później wprowadziła nowy produkt, który stał się hitem marki Lavazza – Crema e Gusto. Z czasem powstawały kolejne oddziały w Niemczech, Nowym Jorku, w Wiedniu. W momencie, gdy Lavazza w drugiej połowie lat 80 wprowadziła na rynek pierwszy ekspres kapsułkowy w wielu miejscach pracy na całym świece można było napić się prawdziwego espresso. W 1994 roku marka Lavazza otrzymała certyfikat ISO 9003.

Kawa Lavazza cieszy się ogromny zamiłowaniem. Zachwyca swoim smakiem i aromatem. Jednak nie tylko smak i aromat zwrócił uwagę Konsumentów. Wieloletnie doświadczenie, ciągle rozwijająca się firma również zwraca uwagę i przyciąga Klienta.