URODA I ZDROWIE

Fasual – nowy trend, dzięki któremu wyróżnisz się w tłumie

9 grudnia 2019, dodał: Redakcja

Kultowy T-shirt Levi’s, klasyczne, czarne Vansy i plecak Fjallraven Kanken, to elementy garderoby, których nie sposób nie zauważyć, przemierzając warszawską czy krakowską ulicę. Globalizacja przemysłu modowego i rozwijające się media społecznościowe spowodowały, że styl przeciętnego obywatela Polski, Chin czy Kanady jeszcze nigdy nie był tak podobny. Coraz częściej jednak mówimy dość i poszukujemy produktów skrojonych na miarę. Do gry powracają second handy i niewielkie, rzemieślnicze pracownie. Tak narodził się fasual.

Fasual, czyli połączenie słów fashion i casual, swój początek czerpie z gorącej Kalifornii, gdzie w latach 90. XX wieku, prawnicy i biznesmeni postanowili mianować piątek dniem bez krawata i marynarki. Casual Friday od przeszło 30 lat pozostaje niepisanym świętem pracowników biurowych. Od tego czasu idea casualu spowszechniała, a samo słowo w wielu kręgach stało się synonimem słowa nudny. Tak powstał fasual – trend, u którego podstaw stoi silna potrzeba indywidualizmu.

Za światowego prekursora customizacji uznać można niemieckiego potentata ubrań sportowych – markę adidas, która już w 2000 roku rozpoczęła przygodę z personalizacją ubrań. Akcja miadidas zakładała możliwość tworzenia obuwia w dowolnej konfiguracji kolorystycznej. Choć obecnie opcja nie jest już dostępna, przez lata tworzyła silny nurt indywidualizmu wśród kupujących.

W Polsce na oddanie głosu konsumentom jako pierwsza zdecydowała się poznańska marka odzieżowa Gego. W ofercie sklepu od przeszło sześciu lat dostępna jest opcja stworzenia własnego T-Shirtu. Przez stronę internetową można nie tylko zamówić T-shirt, ale też stworzyć własny napis, wybrać krój i kolor. W poznańskiej pracowni nadchodzący trend fasualu czuć na każdym kroku, bowiem liczba personalizowanych koszulek z miesiąca na miesiąc wzrasta.

Zwolennicy fasualu stawiają na lokalne brandy. Wybierając niewielkich rzemieślników, mają pewność, że kupią unikatowy produkt. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia etycznego podejścia do mody i zwracania uwagi na ekologię. Będąc klientami świadomymi, nie godzą się na sztucznie zawyżane ceny i kiepskiej jakości materiały. Wiedzą, że dla popularnych sieciówek istnieje szeroka alternatywa polskich, niszowych marek, które tworzą odpowiedzialną modę w konkurencyjnych cenach.

Świadome kompletowanie garderoby nie kończy się na ubraniach. Oprócz produktów które kupujemy, liczy się też historia marki. Klienci chcą wiedzieć gdzie ubrania są szyte i czy produkcja przebiega w etyczny sposób. Nie bez znaczenia jest również postać właściciela. To właśnie dlatego na Instagramowych profilach nawet najmniejszych sklepów z odzieżą, coraz częściej znajdziemy zdjęcia zza kulis czy przydatne informacje dotyczące materiałów.

Fasual silnie związany jest z produktami, które od lat tworzą bazę każdej garderoby. T-shirty, obuwie sportowe czy bluzy przestają być jedynie miejscem na logotypy znanych marek, a stają się kreatywną przestrzenią, dzięki której każdy może stać się swoim osobistym projektantem mody.


loading...

Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Bolesne miesiączki
Najczęściej stosowane "lekarstwo" w przypadku bolesnych miesiączek, to po prostu tabletki antykoncepcyjne. Ginekolodzy...
Sport we dwoje
Badmington lub tenis jest fajna opcją dla par.
Czym myć żaluzje?
Dobrze sprawdza się gąbka, wystarczy wyciąć odpowiednią szerokość.
Koronawirus - porady, obalanie mitó…
Na szczęście nie ma nowych obostrzeń więc jest nadzieja, że w maju już będzie...