Escape Quest – podejmiesz wyzwanie?

25 lipca 2021, dodał: Marta Dasińska
Artykuł zewnętrzny

 

Poszukiwacze zaginionego skarbu

Escape Quest

 

 

Arsene Lupin rzuca wyzwanie

Escape Quest

 

 

Książki z serii Escape Quest to gamebooki, czyli gry książkowe. Kierowana są one do młodzieży powyżej 12 roku życia i dorosłych. Należą do nowej serii wydawnictwa Egmont. Aby poznać pełną historię przeskakujemy pomiędzy stronami, których numer poznajemy w momencie rozwiązania zagadki. Każda część to osobna historia – nie ma tu żadnych powiązań, dlatego przygodę możecie zacząć od dowolnej książki.

W grze Poszukiwacze zaginionego skarbu wcielamy się w członka tzw. Akademii, czyli tajnej organizacji zajmującej się dbaniem o dobra kulturowe i historyczne. Do naszych rąk trafia list będący testamentem samej Sarah Edson-Taylor – zmarłej niedawno członkini Akademii, która za życia zdołała uratować wiele cennych skarbów. Nie otrzymujemy jednoznacznych współrzędnych, a jedynie zaszyfrowane i enigmatyczne wskazówki, gdzie uczona ukryła ważne dla niej przedmioty. Dopiero, gdy uda nam się zdobyć je wszystkie, będziemy w stanie rozwiązać finałową zagadkę. Wyruszamy w podróż pełną przyjaciół, wrogów, a także licznych niebezpieczeństw. Nie brakuje też starożytnych ruin, targowisk, pubów, świątyń – tych wszystkich lokacji kojarzących się z poszukiwaniami skarbów. Oczywiście twórcy zadbali też o kolejność działań.

W grze Arsene Lupin rzuca wyzwanie jako młody złodziej próbujemy sprostać trudnemu wyzwaniu, by móc pobierać nauki u słynnego Lupina. Historia jest wciągająca, napisana lekko i ciekawie. Są w niej zaskakujące zwroty akcji i faktycznie można się poczuć, jakbyśmy naprawdę przygotowywali się do napadu stulecia. Podczas przygody czeka nas przesłuchiwać świadków, wybieranie odpowiednich narzędzi, obserwowanie zachowań strażników czy też korzystanie z planu miasta, po którym możemy poruszać się w dowolnej kolejności. Co pewien czas co pewien czas otrzymujemy ułamki słów, które w konsekwencji pozwalają nam dotrzeć do upragnionego finału. Klimat tej części zbliżony jest do serii książek detektywistycznych i tematyki ukazanej w grach paragrafowych z Sherlockiem Holmesem.

Połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. Klimat, ilustracje robią swoje, ale jednak to zagadki wiodą tu prym. Cała seria Escape Quest opiera się na pomyśle gry paragrafowej, ale jednocześnie rozwiązywaniu zagadek w stylu gier escape room. Nie zdradzając zbyt wiele mamy tu zagadki matematyczne, logiczne, ale też i takie na spostrzegawczość. Innymi słowy często znajdziemy zadanie z dość lakonicznym opisem, a na rozwiązaniem musimy wpaść sami. Dzięki niemu przechodzimy do kolejnego i kolejnego zadania… Oprócz intuicji czy umiejętności kojarzenia faktów, potrzebna jest jednak także wiedza. Do rozwiązań nie potrzebujemy dodatkowych pomocy, przydać się jedynie coś do pisania. Stąd też zamysł rozwiązywania Escape Questów offline sprawdza się doskonale.

Książki serii Escape Quest stanowią świetną formę wspólnego spędzania czasu i naprawdę warto rozwiązywać je wspólnie, bo ciekawe spędzanie czasu z dziećmi jest tym, co pomaga nam budować silną relację. Oprócz tego, wspólne rozwiązywanie Escape Quest pomaga nam odkrywać nasze umiejętności i mocne strony. Polecamy serię każdemu, kto liczy na parę godzin dobrze skondensowanej zabawy. Zachęcamy, o ile będziecie mieć taką okazję, sięgnąć po te niezwykłe książki.

 

Od Wydawcy:

Przeżyj przygodę! Rozwiąż zagadki! Ucieknij z zastawionych pułapek! Nowa generacja interaktywnych powieści. Escape Quest to nowa seria gamebooków, w których ty jesteś głównym bohaterem. Będziesz musiał podejmować decyzje, rozwiązywać tajemnicze zagadki i wydostawać się z zastawionych pułapek. Escape Quest łączy w sobie elementy paragrafowej powieści, gier role-playing oraz łamigłówek w stylu escape room. Innowacyjne techniki i mechaniki gry.

Rozwiązaniem łamigłówek jest numer strony, na którą musisz się udać, żeby kontynuować opowieść. Zadania będą wymagały logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”. Użyj specjalnych zakładek, przekręcaj i zaginaj strony, rozszyfruj kody i znajdź ukryte wskazówki. Wciągająca fabuła.

„Escape Quest” przedstawia ciekawą i wciągającą historię, która zachęca do rozwiązywania kolejnych zagadek i dokonywania postępów w grze. Zagadki nawiązują i łączą się tematycznie z treścią fabuły, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody.

Graj off-line. Nie potrzebujesz łączyć się z internetem czy instalować specjalnych aplikacji. Wszystko, co niezbędne zawarte jest w książce. Podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. Graj sam lub z rodziną. „Escape Quest” jest przeznaczony do samodzielnej zabawy, ale czasem przyda się pomoc rodziny czy znajomych. Możecie wspólnie główkować nad zadaniami oraz dzielić się wrażeniami z gry. Wybierz swoją własną przygodę.

Czy podejmiesz wyzwanie?

Poszukiwacze zaginionego skarbu: Właśnie otrzymałeś pamiętnik największej odkrywczyni stulecia, niedawno zmarłej Sarah Edson-Taylor. Pamiętnik ten zawiera wiele tajemnic i kryje w sobie klucz do skarbu poszukiwaczki. Jeśli trafił w twoje ręce, niewątpliwie zostałeś uznany za zdolnego do wykonania tej misji… Ale czy staniesz na wysokości zadania? Podróżuj po różnych zakątkach świata śladami Sarah Edson-Taylor, aby znaleźć zostawione przez nią wskazówki i odszukać jej tajemniczy skarb! Uważaj na zastawione pułapki i czyhające niebezpieczeństwa.

Arsène Lupin rzuca wyzwanie komiksogra, w której celem jest kradzież biżuterii z rezydencji Lechevallier. Rozwiązuj wielorakie zagadki i stwórz plan doskonały. Nagrodą będzie przyjęcie na ucznia przez Arsène’a Lupina.