Skóra głowy zmaga się z różnymi wyzwaniami przez cały rok, ale to szczególnie jesienią problemy z łupieżem mogą się pojawić, nasilić lub nawrócić. Dlatego warto postawić na kurację przeciwłupieżową polecaną przez dermatologów, która przywróci skórze głowy komfort. Szampon VICHY DERCOS, dostępny w wybranych aptekach i drogeriach internetowych, to idealne rozwiązanie, które pomoże cieszyć się zadbaną skórą głowy i pięknymi włosami przez całą jesień!
Łupież to bardzo powszechne schorzenie – zmaga się z nim statystycznie niemalże co druga osoba1. Zazwyczaj pojawia się między okresem dojrzewania a wiekiem średnim, choć może występować się także u osób młodszych, jak i starszych2. Choć przyczyn łupieżu jest wiele, to właśnie szereg czynników charakterystycznych dla jesieni, aktualnie może powodować jego nawrót lub nasilenie. Na szczęście, stosując się do kilku wskazówek, możemy skutecznie z nim walczyć i cieszyć się skórą głowy bez widocznych oznak łupieżu przez długi czas.
PORA ROKU A KONDYCJA SKÓRY GŁOWY
Badania pokazują, że jesienią i zimą Polacy utrzymują zbyt wysoką temperaturę w domach3. Niestety, przebywanie w suchym i ciepłym pomieszczeniu może prowadzić do przesuszania się skóry głowy. Do przegrzewania się skóry przyczynia się także zbyt częste noszenie czapki, szczególnie ze sztucznych materiałów. Kiedy jest wystraczająco ciepło, można zrezygnować z okrycia głowy bądź wybrać te z naturalnych włókien. Przegrzewanie skóry głowy wpływa bowiem na mikrośrodowisko skóry, mając bezpośredni wpływ na równowagę jej mikrobiomu. Zachwianie tej równowagi prowadzi do namnażania drożdżaków, które są odpowiedzialne za powstanie łupieżu.
Jesienią dochodzi też często do sezonowego obniżenia nastroju. Może to powodować brak sił niezbędnych do wykonywania codziennych czynności, np. regularnego mycia głowy, co utrudnia skuteczną walkę z łupieżem. W czasie jesieni powinno się zadbać o odpoczynek i dobrostan psychiczny, gdyż stres przyczynia się także do powstawania łupieżu. Wyrzut kortyzolu, czyli hormonu stresu, wpływa bezpośrednio na gruczoły łojowe, powodując wzrost wydzielania sebum, a to stwarza idealne warunki do rozwoju wcześniej wspomnianych drożdżaków wywołujących łupież.
SYNERGIA SKŁADNIKÓW AKTYWNYCH W SZAMPONIE PRZECIWŁUPIEŻOWYM
Podstawą skutecznej walki z łupieżem jest odpowiednia higiena skóry głowy, a także sięganie po preparaty o korzystnym wpływie na mikrobiom skóry głowy.
Jednym z rekomendowanych przez dermatologów produktów jest szampon przeciwłupieżowy VICHY DERCOS z głęboko oczyszczającą formułą z potężną synergią składników aktywnych: 1% dwusiarczku selenu znanego z właściwości przeciwgrzybiczych oraz 1% kwasu salicylowego o działaniu złuszczającym. Szampon eliminuje do 100% widocznego łupieżu już po pierwszym myciu4. Ponadto, chroni przed nawrotami do 6 tygodni5, a także łagodzi i zmniejsza uczucie swędzenia skóry głowy. W sytuacjach kryzysowych szamponu należy używać 3 razy w tygodniu przez 4 tygodnie, a zapobiegając nawrotom w fazie zachowawczej – raz w tygodniu.
Aby kuracja była skuteczna, należy pamiętać o odpowiednim stosowaniu szamponu, zachowując pianę na skórze przez parę minut, a także o regularności stosowania.
DERCOS od VICHY – Marka dermokosmetyczna najczęściej polecana przez dermatologów w Polsce przeciw łupieżowi[6].
EKONOMICZNE OPAKOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE
W celu zapewniania długotrwałego stosowania kuracji, VICHY DERCOS proponuje także refill szamponu. Zakup ekonomicznego opakowania uzupełniającego to o 77% mniejsze zużycie plastiku w porównaniu do butelki7. Dodatkowo, refill to do 110 ml produktu gratis w porównaniu do zakupu dużej butelki8. Ekonomiczne opakowanie uzupełniające oferuje zatem konsumentom nie tylko potwierdzoną badaniami wysoką skuteczność w zwalczaniu widocznego łupieżu, lecz także mniejsze zużycie plastiku i oszczędność.
Więcej informacji na temat produktów tutaj.
***
1 Wilson, M., Wilson, P.J.K., “Close Encounters of the Microbial Kind”, Springer, 2021.
2 Narshana, M., & Ravikumar, P. “An overview of dandruff and novel formulations as a treatment strategy”. Int J Pharm Sci Res, 2018, 9(2), 417-431.
3 „Zwyczaje korzystania z ciepła” badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, styczeń 2019.
4 Badanie konsumenckie na 262 pacjentach po 2 tygodniach regularnego stosowania.
5 Badanie kliniczne na 45 pacjentach po 4 tygodniach stosowania, badanie przeprowadzone po 6 tygodniach od zaprzestania stosowania.
6 Badanie rynku dermokosmetyków z udziałem dermatologów w Polsce, AplusA, I-IV 2024.
7 W porównaniu do butelki tego szamponu 200 ml.
8 W porównaniu do ceny rekomendowanej tego szamponu w butelce 390 ml.