Inicjatywa Artego Stylista Zdrowia określa nową rolę fryzjerów i pokazuje jak istotna jest uważność, otwartość i umiejętność rozmowy w profilaktyce czerniaka.
Marka Artego we współpracy z Fundacją Rak’n’Roll podejmują inicjatywę Stylista Zdrowia. Wspólnie będą zachęcać środowisko fryzjerskie do otwartości na zauważanie zmian skórnych i rozwijania umiejętności powiedzenia o nich swoim klientkom. Dzięki wspólnie podjętym działaniom Artego może wesprzeć podopiecznych Fundacji oraz edukować społeczność o ryzyku związanym z czerniakiem skóry. Patronat nad akcją objęła Akademia Czerniaka, sekcja naukowa Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej, której głównym celem jest upowszechnianie wiedzy na temat czerniaka, raków skóry i ochrony skóry.
Skóra jest jednym z największych organów człowieka, a jednym z trudniej dostępnych dla oka miejsc jest skóra głowy. Przez to łatwo zapominamy, że skalp również wymaga szczególnej uwagi. Dlaczego? Ponieważ zdrowa głowa, to nie tylko piękne włosy, ale przede wszystkim zdrowe ciało. Inicjatywa Stylista Zdrowia idealnie określa nową rolę fryzjerów, a także buduje świadomość, jak istotna jest uważność w profilaktyce. Jak mówi Dorota Sielużycka, Brand Manager Artego: Podjęliśmy się połączenia możliwości fryzjerów z wiedzą na temat profilaktyki, w celu zwiększenia świadomości roli fryzjera w dzisiejszym świecie.
Ruch zainspirowała historia jednej z klientek Artego, Anny, u której fryzjer zauważył nietypową zmianę skórną z tyłu głowy. Dzięki uważności fryzjera oraz umiejętności powiedzenia o zmianie klientce, możliwe było rozpoznanie choroby i rozpoczęcie leczenia. Wizyta w salonie w realny sposób wpłynęła na dalsze życie Ani.
Artego oraz Fundację Rak’n’Roll łączy wspólny cel – zadbanie o zdrowie osób, z którymi współpracują. Jak mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji: Fryzjerki i fryzjerzy mają kontakt ze skórą głowy, której sam klient nie widzi. A że są ludźmi biegłymi w rozmowie, mogą też wskazać klientowi właściwe działanie. Ten projekt ma na celu uświadamianie fryzjerom, jak ważna jest otwartość na zauważanie zmian skórnych u klientek i klientów, rozwijanie umiejętności powiedzenia o nich oraz zachęcanie do wizyty u lekarza.
Artego pragnie stworzyć nowy trend w branży beauty, a także zaangażować do projektu nie tylko własne salony oraz fryzjerów, ale również innych stylistów.
2 października 2022 roku w Cukrowni Żnin odbędzie się event wprowadzający ideę Stylista zdrowia – Care for beauty, care for health, a połowa dochodu ze sprzedaży biletów zostanie przekazana Fundacji Rak’n’Roll. Fryzjerzy biorący udział w wydarzeniu dowiedzą się, jak dołączyć do akcji, a także otrzymają specjalny certyfikat poświadczający nowe kompetencje. „Podczas szkoleń, kiedy mam styczność z fryzjerami, przez odpowiedni przekaz, jesteśmy w stanie rozpowszechnić ten trend na całą Polskę”.Wojtek Zieliński (Dyrektor Artystyczny Artego).
W jaki sposób stylista może pomóc? Poprzez obserwację skóry, zwrócenie uwagi klientki na zmianę i zachęcenie do wizyty u dermatologa. Te trzy proste kroki mają wielką moc w trosce o zdrowie. Bardzo ważna jest edukacja osób pracujących z ciałem, tak naprawdę nie tylko fryzjerów: Niezwykle istotna jest stała edukacja, zarówno społeczeństwa, jak i środowiska medycznego, przede wszystkim dermatologów, chirurgów onkologów, a także lekarzy rodzinnych, którzy często jako pierwsi konsultują pacjentów zgłaszających się z podejrzanymi znamionami. Szczególnie warto zwrócić też uwagę na zawody, których przedstawiciele pracują bezpośrednio z ciałem pacjenta. Mam tu na myśli fizjoterapeutów i masażystów oraz właśnie fryzjerów czy kosmetyczki, którzy mają szansę zauważyć niepokojące zmiany, np. na skórze głowy czy plecach, i zasugerować wizytę u specjalisty. Najlepiej, aby budowanie właściwych postaw i zdrowych nawyków w tym obszarze rozpoczynało się już na etapie szkolnym, wśród dzieci i młodzieży, jednak nigdy nie jest za późno, aby zacząć dbać o zdrowie swoje i otoczenia – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr Rutkowski, Przewodniczący Rady Naukowej Akademii Czerniaka.
Hasłem Artego jest Care for beauty. Pielęgnacja w rozumieniu włoskiej marki ma na celu opiekę oraz troskę o głowy klientów, co rozpoczyna się już w procesie tworzenia kosmetyków. Połączenie naturalnych składników, bogatej oferty i znakomicie wyszkolonych ekspertów sprawia, że możemy mieć pewność – i spokojną głowę – że jesteśmy w najlepszych rękach. Marka dostrzega, jak zmienia się rola fryzjera na przestrzeni lat.
Od RZEMIEŚLNIKA skracającego włosy, przez STYLISTĘ FRYZUR kreującego wizerunek, do uważnego STYLISTY ZDROWIA mającego wpływ na zdrowie, a niejednokrotnie na życie swoich klientów. Poprzez połączenie sił z Fundacją Rak’n’Roll oraz Akademią Czerniaka idea Artego rozwija się jeszcze dalej, a care for beauty dopełnia care for health. Akcja Stylista zdrowia zachęca fryzjerów wraz z ich społecznościami do wspólnej pielęgnacji oraz profilaktyki, podczas której razem możemy zatroszczyć się o nasze zdrowie.