Aby odpowiedzieć na pytanie, przez jaki etap teraz przechodzi branża kosmetyczna, trzeba trochę powtórzyć historię.
Aby odpowiedzieć na pytanie, przez jaki etap teraz przechodzi branża kosmetyczna, trzeba trochę powtórzyć historię.
Historia
Zaczniemy od historii. Kosmetyki, którymi ludzie ozdabiają swój wygląd, pojawiły się bardzo dawno temu. Oczywiście kosmetyki wtedy miały nieco inną funkcję, ale nadal były używane prawie wszędzie. Wiele starożytnych plemion przed ważnymi świętami i obrzędami religijnymi malowali swoje twarzy. Nawet wtedy nauczyć się sztuki makijażu to był zaszczyt, tej funkcji ufali najbardziej szanowani i odpowiedzialni członkowie społeczeństwa. Tylko najbardziej doświadczeni i szanowani członkowie społeczeństwa mogli kogoś pomalować.
Nie minęło dużo czasu, a makijaż zaczął służyć jako symbol piękna i atrakcyjności. Przez cały czas kobiety chciały zadowolić mężczyzn, a kosmetyki pomogły im zarówno podkreślić zalety ich wyglądu, jak i ukryć wady.
Wraz z pojawieniem się kina w życiu ludzi makijaż nabrał zupełnie innego wyglądu. Makijaż mógłby być teraz wulgarny, schludny i elegancki. Wiele można by powiedzieć o kobiecie po jakości jej makijażu.
Z powyższego wynika, że makijaż w tym czasie zaczął nabierać tempa.
Zawód wizażysta
Wzmianka o takim zawodzie jako wizażystka pojawiła się pod koniec XIX wieku, kiedy do mody wkroczyła fotografia portretowa. W tamtych czasach dostępne stały się również lustra, które znajdowały się w każdym domu. Te dwa czynniki wywołały potrzebę wykonania makijażu, gdy chciało się wyglądać idealnie na zdjęciu, ale nie zawsze można było zrobić to samemu, więc łatwiej było skorzystać z pomocy profesjonalisty.
W epoce kina branża kosmetyczna przeżywała wielki boom. Produkcja kosmetyków dekoracyjnych nabierała tempa. Dużą popularność wśród dziewcząt i wizażystów mieli takie firmy jak: Oriflame (1967), AVON (1886), Bourjois (1863), Lancome (1935) itd. Zapotrzebowanie na wizażystów wzrosło, ponieważ konieczne było sprawienie, by aktor lub aktorka wyglądali świetnie przed kamerą.
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii zapotrzebowanie na taki zawód jako wizażystka tylko wzrosło. Nie będzie kłamstwem, jeśli powiemy, że wciąż jest zapotrzebowanie na wizażystów. I to nie tylko na wizażystów.
Branża kosmetyczna to nie tylko produkcja kosmetyków dekoracyjnych czy usługi wizażystów, ale także produkcja perfum i produktów pielęgnacyjnych, lakierów do paznokci, szamponów i tak dalej. A jeśli masz wykształcenie lub doświadczenie i szukasz pracy w branży kosmetycznej – przejdź do strony Jooble, tutaj na pewno znajdziesz idealną pracę, aby pokazać, do czego jesteś zdolna/zdolny.
Kiedyś spróbowali i znaleźli się w makijażu tak znani wizażyści, jak:
- Laura Mercier
- Bobby Brown
- Nina Flowers
- Pat McGrath
- Tom Pecheux
Biznes kosmetyczny
Około 15 lat temu branża kosmetyczna przeżywała rozkwit. Etap kształtowania się rynku nie został jeszcze zaliczony: zarządzanie nie zawsze było profesjonalne, jakość usług nie zawsze była bezdyskusyjna, segmentacja nie zawsze była wyraźna – strategia biznesowa nie zawsze była zauważalna poza otoczeniem zewnętrznym. Jednak wysoka rentowność biznesu dała podstawy do przewidywania dalszego wzrostu rynku.
Tak, rok 2020 był trudny dla wszystkich. Siedząc w domu, ludzie nie potrzebowali kosmetyków dekoracyjnych ani perfum, ale pamiętamy, że przemysł kosmetyczny to nie tylko kosmetyki dekoracyjne, to także pielęgnacja skóry. W 2020 roku ludzie zaczęli bardziej dbać o siebie, swoje zdrowie i dobre samopoczucie, dzięki czemu pielęgnacja skóry zastąpiła kosmetyki dekoracyjne.
Bez wątpienia rok 2020 był przełomowy dla producentów kosmetyków do pielęgnacji skóry. Widzimy to nawet teraz. W 2022 roku naturalność i zdrowie stały się popularne, możemy to zobaczyć, patrząc na nowe marki kosmetyków tworzone przez celebrytów. Już niewiele osób tworzy kosmetyki dekoracyjne, większość z nich zaczęła skupiać się na kremach, tonikach, serumach i tak dalej.
Na szczęście w epoce Internetu i nowoczesnych technologii zawsze mamy szansę nauczyć się czegoś nowego, szansę zaryzykować, jak zaryzykowali 75, 100 lat temu twórcy najpopularniejszych marek kosmetycznych.
Jak otworzyć własny sklep z kosmetykami? Jak stworzyć własną markę kosmetyczną? Jak zostać wizażystką lub fryzjerką? Gdzie znaleźć pracę po studiach? Informacji na te tematy jest tak dużo, że nie zawsze trzeba za nią płacić.
Kolejnym pytaniem, na które raczej nie będziemy w stanie odpowiedzieć w tej chwili, jest to, jak długo potrwa przemysł kosmetyczny? Czy naturalność cofnie nas o 150 lat, czy też zyska zupełnie nowy wygląd?
Mówią, że moda jest cykliczna. Czy to naprawdę? 20 lat temu modne były cienkie brwi, a teraz modna jest naturalność i pozbycie się brzytwy, a nie włosów. Pojawienie się wielu marek kosmetycznych w naszym życiu prowadzi do zamieszania: “co jest naprawdę modne?”. Jedno można powiedzieć, co rok stare marki będą odchodzić z naszego życia, a nowe marki – przychodzić. Kto wie, może stworzysz jedną z tych marek i wniesiesz coś nowego?