Strona internetowa lokalu to nie tylko wizytówka, ale również skuteczne narzędzie do pozyskiwania i obsługi swoich klientów. Rynek zamówień online rośnie w ogromnym tempie, a walka o każde zamówienie jest niezwykle zacięta. Jakie elementy musi posiadać strona www, aby móc samodzielnie pozyskiwać i obsługiwać zamówienia?
- Na początek. Ładna i apetyczna strona www. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz! Dobry wygląd strony pozwoli klientom łatwo i przyjemnie zamawiać potrawy. Przejrzystość nawigacji, duże zdjęcia, spójna paleta kolorów i odpowiedni układ stron – wszystko to sprawia wrażenie, że restaurator chce od pierwszej chwili dobrze obsłużyć klienta.
- System zamawiania jedzenia online ze strony www dla restauracji. Dzięki systemowi zamówień możesz obsługiwać zamówienia online nawet o 75% taniej w stosunku do prowizji portali. Zamówienia z portalu, to oczywiście dobre źródło klientów i zdecydowanie warto korzystać z tego rozwiązania. Brak logicznego uzasadnienia, do tego, aby własnych klientów odsyłać do portali w konsekwencji czego będą płacić o 15% do 40% prowizji. Najważniejsze korzyści płynące z posiadania własnej strony to:- całkowita kontrola nad cenami, ofertą oraz dostępnością potrawy,- przywiązanie klientów do marki,– samodzielne zmiany w menu,
– niższe nawet o 75% prowizje od zamówień online,
– możliwość dowolnej prezentacji potraw poprzez zdjęcia,
– budowa własnej bazy klientów i możliwość tworzenia kampanii remarketingowych,
– własne statystyki i dane na temat funkcjonowania strony www.
- Zdjęcia potraw. Jest to jedna z bolączek stron www z restauracjami. Często jest to pomijane ze względu na konieczność zatrudnienia profesjonalnego fotografa, który wykona apetyczne zdjęcia. Fotografie dobrej jakości można wykonać samemu, ale i w tym przypadku wiąże się to z kosztami nauki lub/i sprzętu. Posiadacze restauracji, którzy mają wykonane jakościowo zdjęcia potraw zyskują na sprzedaży online, ponieważ skutecznie pozyskują klientów. Dzięki fotografiom potraw osoba, która odwiedza witrynę ma możliwość podejrzenia wyglądu potrawy i jej ilości. Niestety wiele restauracji pozbawionych jest tego ważnego argumentu sprzedażowego. Apetyczne zdjęcia na stronie oraz w menu zwiększają sprzedaż i pomagają zdobywać nowych klientów!
Podsumowanie. Strona www to miejsce, w którym możesz zaprezentować swoje potrawy i lokal od jak najlepszej strony. Masz pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami zawiązanymi z prezentacją twojego biznesu. Dobrze działający system zamówień online pozwala na obsługę wszystkich klientów w internecie. Twoja marka zyskuje, bo przyzwyczajasz klientów do obsługi „u siebie”.