Jak powinna wyglądać strona www dla restauracji?

8 lipca 2022, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Strona internetowa lokalu to nie tylko wizytówka, ale również skuteczne narzędzie do pozyskiwania i obsługi swoich klientów. Rynek zamówień online rośnie w ogromnym tempie, a walka o każde zamówienie jest niezwykle zacięta. Jakie elementy musi posiadać strona www, aby móc samodzielnie pozyskiwać i obsługiwać zamówienia?

restauracja

  1. Na początek. Ładna i apetyczna strona www. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz! Dobry wygląd strony pozwoli klientom łatwo i przyjemnie zamawiać potrawy. Przejrzystość nawigacji, duże zdjęcia, spójna paleta kolorów i odpowiedni układ stron – wszystko to sprawia wrażenie, że restaurator chce od pierwszej chwili dobrze obsłużyć klienta.
  2. System zamawiania jedzenia online ze strony www dla restauracji. Dzięki systemowi zamówień możesz obsługiwać zamówienia online nawet o 75% taniej w stosunku do prowizji portali. Zamówienia z portalu, to oczywiście dobre źródło klientów i zdecydowanie warto korzystać z tego rozwiązania. Brak logicznego uzasadnienia, do tego, aby własnych klientów odsyłać do portali w konsekwencji czego będą płacić o 15% do 40% prowizji. Najważniejsze korzyści płynące z posiadania własnej strony to:- całkowita kontrola nad cenami, ofertą oraz dostępnością potrawy,- przywiązanie klientów do marki,– samodzielne zmiany w menu,

    – niższe nawet o 75% prowizje od zamówień online,

    – możliwość dowolnej prezentacji potraw poprzez zdjęcia,

    – budowa własnej bazy klientów i możliwość tworzenia kampanii remarketingowych,

    – własne statystyki i dane na temat funkcjonowania strony www.

  3. Zdjęcia potraw. Jest to jedna z bolączek stron www z restauracjami. Często jest to pomijane ze względu na konieczność zatrudnienia profesjonalnego fotografa, który wykona apetyczne zdjęcia. Fotografie dobrej jakości można wykonać samemu, ale i w tym przypadku wiąże się to z kosztami nauki lub/i sprzętu. Posiadacze restauracji, którzy mają wykonane jakościowo zdjęcia potraw zyskują na sprzedaży online, ponieważ skutecznie pozyskują klientów. Dzięki fotografiom potraw osoba, która odwiedza witrynę ma możliwość podejrzenia wyglądu potrawy i jej ilości. Niestety wiele restauracji pozbawionych jest tego ważnego argumentu sprzedażowego. Apetyczne zdjęcia na stronie oraz w menu zwiększają sprzedaż i pomagają zdobywać nowych klientów!

Podsumowanie. Strona www to miejsce, w którym możesz zaprezentować swoje potrawy i lokal od jak najlepszej strony. Masz pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami zawiązanymi z prezentacją twojego biznesu. Dobrze działający system zamówień online pozwala na obsługę wszystkich klientów w internecie. Twoja marka zyskuje, bo przyzwyczajasz klientów do obsługi „u siebie”.