„Dobre samopoczucie w każdym domu i szczęście w każdym sercu” – te słowa to kwintesencja filozofii marki Himalaya Wellness, która już od ponad 90-ciu lat w swoich produktach wykorzystuje uzdrawiającą moc ajurwedyjskich ziół. I pomyśleć, że historia tej międzynarodowej firmy, której produkty dostępne są w ponad 100 krajach na całym świecie, rozpoczęła się w 1930 roku w Birmie, gdzie jej założyciel, Mohammed Manal, zgłębiał tajemnice miejscowych roślin. Nie dość, że udało mu się udowodnić, że birmańskie zioła naprawdę działają, to dziś, niemal wiek później, nadal czerpiemy z mądrości tak cenionej przez Manala Ajurwedy. Firma Himalaya Wellness jest zaś pionierem w wykorzystywaniu współczesnej nauki do ponownego odkrycia dobrodziejstw Ajurwedy.
Himalaya Wellness – natura najlepszym lekarstwem
Marka Himalaya Wellness to efekt wizji (i ciężkiej pracy!) skromnego człowieka, M. Manala, którego pasją stało się pomaganie ludziom w odkrywaniu zdrowia poprzez dobrodziejstwa Ajurwedy. Na początku XX wieku Manal wybrał się do Birmy, a jego celem była obserwacja miejscowych praktyk w zakresie leczenia i uzdrawiania. Uznał, że poznając zioła miejscowych uzdrowicieli uda mu się zaprezentować tradycyjne ziołolecznictwo w nowoczesnej formie. I dopiął swego! Pewnego dnia zauważył, jak mieszkańcy jednej z wsi karmią wzburzone słonie korzeniami miejscowej rośliny w celu ich uspokojenia. Ziołem tym okazała się Rauwolfia Serpentina, która stała się inspiracją do powstania Serpiny®– pierwszego na świecie naturalnego leku na nadciśnienie, wprowadzonego na rynek w 1934 roku. Manal sprzedał nawet biżuterię swojej mamy, by kupić ręcznie obsługiwaną maszynę do produkcji tabletek. Były to silne fundamenty, na których wyrosła Himalaya Wellness – marka, której misją stało się udowodnienie skuteczności ajurwedyjskich preparatów ziołowych w codziennej trosce o zdrowie i urodę.
Ajurweda – pradawna wiedza sekretem zdrowia
Ajurweda, od słów „ajus” – życie oraz „weda” – nauka, to system uzdrawiania, który narodził w Indiach ponad 5 tysięcy lat temu i opiera się na stosowaniu ziół w celu utrzymania dobrego zdrowia. Nauka i praktyka Ajurwedy zostały opowiedziane w starożytnych tekstach, w tym w zapisanym w Sanskrycie traktacie Charaka Samhita, który jest rozprawą o medycynie ogólnej. Według tej filozofii ciało ludzkie składa się z trzech stanów: Vata, Pitta oraz Kapha i kiedy są one w doskonałej harmonii, człowiek cieszy się dobrym zdrowiem, zaś brak równowagi powoduje choroby. Ajurweda stara się więc utrzymać ten stan równowagi poprzez proces uzdrawiania. Marka Himalaya Wellness jest pionierem w wykorzystywaniu współczesnej nauki do ponownego odkrycia Ajurwedy. Nowoczesne badania kliniczne pozwoliły na udowodnienie skuteczności wielu ajurwedyjskich preparatów ziołowych – aż 250 z nich trafiło następnie do składów produktów z logo Himalaya Wellness, w tym preparatów do higieny jamy ustnej.
Odpowiedzialność – kluczem do międzynarodowego sukcesu
Obecnie portfolio firmy obejmuje ponad 500 produktów do higieny, pielęgnacji które dostępne są w ponad 100 krajach. Marka posiada 44 własne plantacje, gdzie ponad 3 tysiące rolników uprawia zioła pod czujnym okiem Himalaya Wellness. Ponadto każdego dnia niemal 300 interdyscyplinarnych naukowców bada ajurwedyjskie zalecenia oraz rejestruje zioła, rośliny, korzenie i inne botaniczne składniki. A wszystko to oczywiście z poszanowaniem środowiska naturalnego i szacunkiem do ciężkiej pracy.
Marka otrzymała m. in. od Brytyjskiej Organizacji National Quality Assurance (NQA), certyfikat ISO-14001:2004 – światowej klasy świadectwo standardu zarządzania środowiskiem, a także pracuje nad wzmocnieniem pozycji rolników, dążąc do zagwarantowania ich bezpieczeństwa finansowego poprzez uprawę ziół przy użyciu dobrych praktyk rolniczych.