Wypromuj swój biznes dzięki transmisjom na żywo

15 listopada 2019, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Dla większości z nas transmisje na żywo w sieci kojarzą się z relacjami z konferencji branżowych, zawodów sportowych, koncertów, czy spotkań z celebrytami. Poza transmisjami z dużych wydarzeń, które z całą pewnością przyczyniają się w największym stopniu do popularyzowania live streamingu, istnieje ogromne spektrum kameralnych zastosowań streamingu, które każdego dnia skupiają przed ekranami komputerów, tabletów i telefonów rzeszę odbiorców. Jak ty możesz wykorzystać transmisje online do promocji swojej działalności?

Z kart historii

Dziś ciężko nam uwierzyć, że jeszcze do 2016 roku, zaledwie garstka pasjonatów nowych technologii korzystała ze streamingu w sieci. Pomimo, że pierwsze polskie firmy działające w tej branży rozpoczynały swoją działalność w okolicy 2005 roku, to transmisje online uznawane były raczej za technologię niszową. Owszem, organizatorzy dużych wydarzeń medialnych w naszym kraju zaczynali swoją przygodę ze streamingiem w sieci w okolicach 2010 roku, jednak rynek mniejszych transmisji raczej pełzał niż raczkował. Tak mała popularność transmisji online w sieci sprawiała, że niewiele podmiotów było zainteresowanych promocją w ramach tego kanału komunikacji, a live streaming w sieci skupiał się w zasadzie na dużych wydarzeniach branżowych i sportowych. Zwrot o 180 stopni nastąpił w 2016 roku, kiedy to YouTube i Facebook wprowadził do swoich systemów możliwość prowadzenia transmisji na żywo, którą oddane zostały w ręce użytkowników. Na wybuch popularności nie trzeba było długo czekać. Nasz rynek live streamingu rośnie z roku na rok w dynamicznym tempie. Dziś prognoza rynku live streamingu w USA na 2021 rok opiewa na około 70 mld dolarów. Jest to wynik o tyle istotny, że w 2016 roku oscylowała w okolicy 30 mld dolarów.

Dlaczego warto inwestować w live streaming?

Jak pokazują badania użytkowników Internetu:

  • 63% użytkowników Internetu w wieku 18-34 lat regularnie ogląda transmisje live w sieci,
  • 80% oglądających transmisje online preferuje wideo, a dopiero później treści pisane (np. na blogach internetowych),
  • 45% widzów transmisji live jest gotowych zapłacić za dostęp do transmisji z koncertu ulubionego artysty lub meczu swojej drużyny.

Źródło: https://livestream.com/blog/62-must-know-stats-live-video-streaming

Jak wykorzystać live streaming?

Popularność technologii do live streamingu sprawiła, że dziś mnożą się pomysły na jej zastosowanie w wielu różnych branżach. Zasadniczo ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Niemniej, wskazać można szereg branż, które z sukcesami wykorzystują możliwości jakie dają transmisje online w Internecie.

#1 Branża rozrywkowa

Branża rozrywkowa to chyba najbardziej oczywisty obszar, w który wykorzystuje się większość nowych technologii. Obok dużych ogólnopolskich eventów z transmisji online w sieci korzystać zaczynają także organizatorzy lokalnych wydarzeń branżowych, kulturalnych oraz muzycznych. Jeśli Twój event cieszy się duża popularnością, organizowane przez Ciebie spotkania zapełniają każdą sale, to może być znak by pomyśleć o dodatkowym sposobie monetyzacji swoich eventów. Zawsze bowiem znajdzie się grupa osób, które z różnych powodów nie mogą stawić się osobiście na danym wydarzeniu. Live streaming na YouTube czy Facebooku daje także szansę na niskobudżetową produkcję programów na żywo, które oglądać mogą Twoi fani. Oczywiście oba wspomniane wyżej serwisy nie dają na dziś możliwości odpłatnego dostępu do transmisji, niemniej na YouTubie działa już opcja „Wesprzyj”, którą możesz przy tej okazji wykorzystać. Innym rozwiązaniem może być wykorzystanie serwisu Patronite, na którym zbierać możesz środki wymagane do realizacji swojego celu.

#2 Brażna gamingowa

Jesteś zapaloną gamerką? Masz swoją drużynę, działasz solo? Recenzje nowych tytułów, które transmitowane są w czasie rzeczywistym to doskonały sposób na wykorzystanie technologii live streamingu. Pamiętaj jedynie o tym, by robić je jako pierwsza.

#3 Branża fitness

Cieszący się dużym uznaniem trenerzy personalni zwykle mają grafik wypełniony po brzegi. Dzień ma tylko 24 godziny i choćbyś stawała na głowie nie uda Ci się nigdy zrealizować więcej treningów niż pozwala na to czas. Transmisje online na żywo w sieci, to obok kursów wideo, kolejny dobry sposób na skalowanie swojej działalności. Poprowadź trening na żywo równolegle z setkami widzów, którzy w zaciszu swoich czterech ścian ćwiczą wraz z Tobą śledząc Cię przed ekranem swojego komputera czy tabletu.

#4 Branża gastronomiczna

Prowadzisz swój lokal gastronomiczny, prestiżową restaurację, a może po prostu uczysz ludzi dobrze gotować? Niezależnie od tego, w której z wymienionych grup się znajdujesz, transmisje online w sieci mogą pomóc Ci wypromować markę osobistą. Pokazy na żywo, spotkania z interesującymi ludźmi z branży, czy kurs gotowania w formule pay per view, to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości jakie daje live streaming.

#6 Kilka pomysłów dla każdej branży

Pamiętaj, że wiele formatów wideo, które realizowane będą na żywo, może sprawdzić się w każdym biznesie. Relacje z hali produkcyjnej, wdrażania nowego produktu, prezentacje produktów i usług, wywiady z osobami odpowiedzialnymi za produkt, to wszystko możliwości, z których skorzystać możesz w promocji swojego biznesu poprzez live streaming.

Autor:

https://streamonline.pl/