Popularna sieć kawiarni Starbucks otwiera swój 50. lokal w Polsce. Jubileuszowe otwarcie ma miejsce dziś, 28 listopada w warszawskim Wilanowie. Sieć obecna na rynku polskim od ośmiu lat, zapowiada dalszy dynamiczny rozwój i stałe zwiększanie liczby placówek.
Starbucks wkroczył na rynek polski w 2009 roku, otwierając swoją pierwszą kawiarnię w Warszawie, przy Nowym Świecie. Od tego czasu systematycznie powiększa portfolio lokalizacji, uzyskując w tym momencie wynik 50. lokali w największych miastach Polski.
Otwarcie 50. kawiarni to dla nas ogromny sukces – mówi Patryk Kozakiewicz, Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska. – Bardzo się cieszymy, że na polskim rynku udało nam się zbudować tak silną pozycję. Jesteśmy dumni z tego wyniku, bo stanowi on wyraz zaufania naszych gości. Przed nami kolejne plany rozwoju marki w Polsce oraz pomysły na to, by sprostać oczekiwaniom klientów i być jeszcze bliżej nich – dodaje.
Jak wynika z badań Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia 2016, Starbucks jest obecnie najbardziej znaną marką kawiarni w Polsce (63% wskazań respondentów). Sieć nie tylko utrzymuje pozycję lidera ale także umacnia ją w stosunku do wyników z 2015 roku (wzrost spontanicznej znajomości marki o 7 pkt. procentowych).
Starbucks, ze swoją globalną strategią kawiarni jako ulubionych miejsc spotkań, idealnie wpisał się w gusta polskich klientów. Dzięki atrakcyjnym lokalizacjom, które stanowią o lepszej dostępności kawiarni, sieć towarzyszy swoim gościom w drodze do szkoły czy pracy, oraz jest jednym z ulubionych miejsc na wspólne spędzanie czasu. Polacy polubili sieć znaną przede wszystkim z wysokiej jakości produktów oraz szerokiej oferty kaw ziarnistych – 100% arabiki z całego świata i o różnych stopniach palenia.
Od momentu pojawienia się marki na rynku, Polacy szczególnie polubili latte serwowane przez baristów Starbucks. Napój ten cieszy się największą popularnością wśród klientów. Drugie miejsce w rankingu zajmuje caffe americano, a trzecim najczęstszym wyborem gości jest cappuccino.
Starbucks w Polsce zatrudnia blisko 730 pracowników. Jako pracodawca prowadzi otwartą politykę zatrudnienia, dlatego 8% załogi stanowią w Starbucks osoby niepełnosprawne. Dla wielu młodych ludzi sieć stanowi miejsce, gdzie zdobywają swoje pierwsze doświadczenia w pracy. To oni najczęściej korzystają z możliwości awansu i dostępnych ścieżek rozwoju. To wszystko powoduje, że już blisko 45% wszystkich managerów w Starbucks stanowią osoby w wieku 18-26 lat.
Nowa, 50. kawiarnia Starbucks zlokalizowana jest przy al. Rzeczpospolitej 23 w Warszawie. Stanowi 1. lokal marki w popularnej dzielnicy mieszkaniowej – Wilanów. Ma 135m² powierzchni i blisko 50 miejsc siedzących. Od marca do września goście będą mogli korzystać także z patio, które przynależy do kawiarni.
Otwarciu towarzyszyć będą huczne obchody jubileuszu. Dla gości kawiarni przygotowano liczne atrakcje, m.in.: okolicznościowy słodki poczęstunek, pokaz alternatywnych metod parzenia kawy, seminarium kawowe oraz coffee tasting, podczas którego przez cały dzień będzie można degustować rozmaite kawy.
Biuro prasowe Starbucks w Polsce:
Maja Głuśniewska
tel. 22 829 85 72 wew. 27
tel. kom. +48 512 352 187
Informacja o marce Starbucks:
Historia Starbucks rozpoczęła się w 1971 roku w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Tam powstała pierwsza niewielka kawiarnia w historycznym Pike Place Market, gdzie pyszną kawę przyrządzano z najlepszych świeżo palonych kaw ziarnistych. Zarówno nazwa, jak i logo Starbucks są mocno osadzone w symbolice żeglugi, z którą z kolei wiąże się historia handlu kawą i jej sprowadzenia do Ameryki Północnej. W 1981r. do kawiarni trafił Howard Schultz, który od razu dał się porwać filozofii marki i niebawem został jej pracownikiem. Dzisiejszy szef rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Starbucks postanowił nadać sieci niezwykłą atmosferę kawiarni, w których bywał podczas pobytu we Włoszech. Przenosząc tę włoską tradycję do USA, stworzył miejsce do rozmów i spotkań ludzi – trzecie miejsce między pracą a domem. Od początku Starbucks wyróżnia się wzorcem prowadzenia firmy, której misją jest inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce! A swoją wspaniałą i bogatą tradycję związaną z kawą uzupełnia poczuciem wspólnoty.