„Kultura i język mediów” pod red. nauk. Macieja Tanasia
W wielu miejscach zostaje podkreślona ogromna moc oddziaływania mediów na społeczeństwo. To one znalazły drogę do naszej wyobraźni. Autorzy, których artykuły zostały tu zamieszczone uświadamiają nam, jak ważna jest dla nas, odbiorców, umiejętność selektywnego wyboru z różnorodnej oferty oraz umiejętność krytycznego i aktywnego odbioru. Aby być świadomym widzem, należy znać podstawy teorii komunikowania masowego – psychologicznej, socjologicznej i kulturowej.
Analizie zostaje poddany też internet jako środowisko komunikacyjne, w którym dominują różne rodzaje porozumiewania się. Po szczegóły na ten temat odsyłam do tej ciekawej książki, stanowiącej kompendium wiedzy niezbędnej każdemu z nas. Polecam ją zwłaszcza osobom zainteresowanym procesem komunikacji w ogóle, studentom oraz naukowcom, prowadzącym badania psychologiczne, socjologiczne czy kulturoznawcze. Jej wysoki poziom merytoryczny oraz przystępny język sprawiają, że lektura jest przyjemna i wciągająca.
Milena D.
Książkę poleca Oficyna Wydawnicza IMPULS – można kupić ją tutaj:
http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=wyszukaj_op&pagin=0&id=741#wiecej
Dziękujemy Wydawnictwu za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego –
Redakcja