URODA I ZDROWIE

Ładna bo wyspana

21 września 2010, dodał: Redakcja

hit

Jak długo należy spać aby być zregenerowanym i zdrowym? Nad aktywnością każdego człowieka czuwa zegar biologiczny, umieszczony w jądrze nadskrzyżowaniowym mózgu i w szyszynce. Nie tylko wyznacza pory snu i czuwania, ale też kontroluje pracę aż 15 % wszystkich ludzkich genów. Należy szanować własny cykl dobowy i wschłuchiwać  się w potrzeby własnego organizmu, dlatego długość wypoczynku to indywidualna potrzeba człowieka i nie można określić konkretnego wspólnego limitu długości spania dla wszystkich. Jeśli jednak ktoś uważa, że im dłużej będzie spał tym lepiej dla jego organizmu jet w dużym błędzie. Dłuższy nocny wypoczynek niż zazwyczaj może bowiem tylko zaszkodzić, badania wskazują, że osoby aktywne i cieszące się zdrowiem na ogół sypiają po 6-7 godzin.Jednakże z drugiej strony zaburzenie rytmu snu i to częste może prowadzić do bezsenności, schorzeń układu krążenia a nawet zmian neuregeneracyjnych w mózgu i układzie nerwowym.Wiadomo również, że chroniczny brak snu może wywołać groźną chorobę: stwardnienie rozsiane.

Długie spanie nie sprzyja również zachowaniu szczupłej sylwetki, ponieważ organizm podczas snu spowalnia proces przemiany materii. Spożycie wieczorem tuz przed snem dużej ilości pokarmu przerodzi się w tkankę tłuszczową. Śpiochy często wstają również w nocy obudzone pustym żołądkiem i na szybko spożywają niezdrowe przekąski, co również procentuje dodatkowymi kilogramami.

Dobry czyli najzdrowszy (optymalny nocny wypoczynek to 7 – 8 godzin) wypoczynek nocny obniża ryzyko wystąpienia chorób o podłożu zapalnym, przeciwdziała stresowi, chorobom reumatoidalnym. Najlepszym „usypiaczem” jest ruch na świeżym powietrzu, aktywny tryb życia, dobremu snu sprzyja odpowiednia ilość i natężenie światła w ciągu dnia, które jest stymulatorem i regulatorem naszego snu. Tak więc skoro  o naszej urodzie i ładnym wyglądzie w znacznej mierze decyduje zdrowy, odpowiedniej długości sen, pamiętaj, o jakości  swojego snu.

Dobranoc!



loading...

Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

6 komentarzy do Ładna bo wyspana

  1. avatar Kosa pisze:

    Sen to zdrowie, ważne aby się wyspać i rano obudzić się wypoczętym. Poelacm też doczytanie w artykule http://vivalavita.pl/artykul/senodchudzaleczyregeneruje-920.html . Mam nadzieję, że Was też zaciekawi.
    Kosa

  2. avatar Hexe27 pisze:

    Ja czasami sypiam po 26 godzin.ha ha ha.U mnie 12 godzin to minimum.

  3. avatar IwonaF pisze:

    krótka drzemka rewelacyjnie regeneruje siły organizmu

  4. avatar Antalis pisze:

    Ja majac male dziecko spalam niewiele jednak o dziwo nie czulam sie zmeczona i niezle wygladalam :) Rozni ludzie potrzebuja rozna ilosc snu.

  5. avatar uf2mr pisze:

    Ja luubię spać. Nasze prababcie spały po południu, żeby świeżo wyglądać na balu. Kiedyś miałam czas i możliwość codziennej popołudniowej drzemki i zapewniam – wygląda się wtedy zupełnie inaczej i świeżo.

  6. avatar Kizia Mizia pisze:

    ile godzin dziennie spicie? Bo ja 8-9 godzin muszę spać, żeby się czuc naprawdę wypoczęta.

Dodaj komentarz