Wywiad z Izabellą Lesieur – Marketing Director marki kosmetycznej Avène
Dziś w ramach naszego cyklu „Kobieta z Pasją” rozmawiamy z Izabellą Lesieur – o kobiecym spojrzeniu na filozofię marki kosmetycznej Avène, skutecznym osiąganiu celów i zawodowych planach na przyszłość.
1. Kosmetyki Avène to marka bardzo rozpoznawalna i ceniona przez kobiety. Jak wyobraża sobie Pani typową klientkę, wybierającą właśnie te kosmetyki?
Osoba wybierające markę Eau Thermale Avène to przede wszystkim kobiety w różnym wieku, najczęściej jednak średnim, prowadzące raczej świadomy, zdrowy tryb życia. Są to klientki, które już mają pewne doświadczenie z rozmaitymi markami kosmetycznymi oraz mają dużą świadomość konieczności personalizacji pielęgnacji – wiedzą, co działa najlepiej na ich skórę. szukają produktów, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb, zarówno w codziennej pielęgnacji, jak i w sytuacjach wymagających specjalistycznego podejścia (np. po zabiegach dermatologicznych). Cenią sobie jakość, bezpieczeństwo i skuteczność w pielęgnacji. Są to zdecydowanie osoby bardzo świadome – dobrze poinformowane o składnikach kosmetyków, ich działaniu oraz wpływie. Opisując typową klientkę Avène wyobrażam sobie kogoś, kto dokładnie czyta etykiety i wybiera produkty przebadane dermatologicznie, a zatem jest też mocno zorientowany na zdrowie skóry. Być może ma skórę wrażliwą, skłonną do podrażnień, alergii lub problematyczną (np. trądzik, atopowe zapalenie skóry), a w związku z tym szuka kosmetyków, które są odpowiednie dla jej specyficznych potrzeb.Ogólnie rzecz biorąc, typowa klientka Avène to osoba, która szuka niezawodnych i bezpiecznych rozwiązań w pielęgnacji skóry, kierując się przede wszystkim jakością i profesjonalizmem.
2. Którego z produktów Avène używa Pani najchętniej?
Jeśli miałabym wskazać jeden z nich to z pewnością byłby to krem regeneracyjny z gamy Cicalfate+. Uważam, że nie może go zabraknąć ani w domu, ani w wakacyjnej walizce. To produkt wielozadaniowy o niezwykle wszechstronnym zastosowaniu na różne problemy skórne, jak chociażby drobne rany, otarcia, podrażnienia czy poparzenia słoneczne. Doskonale sprawdza się również po zabiegach dermatologicznych. Myślę, że zdecydowanie można go określić mianem “produktu do zadań codziennych i specjalnych” – jego wszechstronność sprawia, że to must-have w każdej domowej apteczce.
3. Jest Pani osobą spełnioną zawodowo. Jakie działania są Pani zdaniem kluczowe w osiąganiu zawodowych celów? Co poradziłaby Pani innym kobietom, które są na początku swojej drogi zawodowej i marzą o osiągnięciu sukcesu?
Osiągnięcie zawodowego sukcesu to nie tylko cel, ale i podróż, która wymaga zaangażowania oraz ciągłego rozwoju. Bardzo istotne jest również to, aby wierzyć w swoje możliwości i być pewnym siebie – pozostając przy tym autentycznym. Myślę, że poradziłabym innym kobietom przeanalizowanie takich 4, złotych zasad sukcesu zawodowego:
1. Ustalanie jasnych celów. Ważne jest, aby określić, co dokładnie chcemy osiągnąć i w jakim obszarze chcemy się rozwijać zawodowo – kim chcemy być. Niby to oczywiste, ale podczas rozmów o pracę bardzo często spotykam kobiety, które nie wiedzą, jak widzą siebie w przyszłości oraz jakie mają cele zawodowe – pomimo że aplikują na stanowiska managerskie.
2. Proaktywność. Przejawianie inicjatywy, poszukiwanie nowych możliwości i chęć podejmowania wyzwań, które pokazują zaangażowanie i determinację.
3. Ciągłe kształcenie się i otwartość na nowe. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie, nieustanne zdobywanie nowych umiejętności i wiedzy jest kluczowe, aby pozostać “na fali”. Chociaż nasz cel może być taki sam, sposoby dojścia do niego mogą nieustannie ewoluować. Inwestowanie w rozwój osobisty oraz zawodowy, uczestnictwo w kursach, warsztatach i szkoleniach staje się niezbędne.
4. Nie bój się porażki. Niepowodzenia są nieodłączną częścią procesu nauki, choć potrafią być bardzo bolesne. Należy nauczyć się postrzegania ich jako okazji do nauki i rozwoju oraz traktowania z pokorą jako cennych lekcji, a nie jako nieodwracalnych wyroków.
4. Którą z nagród i wyróżnień przyznanych kosmetykom Avène uważa Pani za najważniejszą?
Spośród wszystkich uzyskanych przez nas wyróżnień, za najcenniejsze uważamy komentarze i oceny naszych konsumentek, które na wielu forach czy portalach opiniotwórczych są bardzo pozytywne.
5. Marka Avène jest kojarzona z wyjątkowymi właściwościami wody termalnej, używanej do produkcji kosmetyków. Jakie działania firmy zmniejszają szkodliwy wpływ Waszych produktów na środowisko naturalne?
Przede wszystkim pozyskujemy wspomnianą przez Panią Wodę termalną – serce większości naszych kosmetyków – w zrównoważony sposób. Avène dba o odpowiedzialne zarządzanie jej zasobami, a źródło jest chronione przed zanieczyszczeniami. Inwestujemy w technologie i procedury, które zapewniają wydobywanie wody w sposób odpowiedzialny, niewpływający negatywnie na środowisko naturalne. Stawiamy również na ekologiczne opakowania starając się w ten sposób zminimalizować ich wpływ na środowisko. Stosujemy materiały nadające się do recyklingu, redukujemy ilość plastiku, a także wprowadziliśmy system refill (obecny m.in w kremach podstawowych do twarzy z gamy HYALURON ACTIV B3). Nieustannie pracujacujemy również nad tworzeniem formuł, które są neutralne dla środowiska, w tym dla ekosystemów wodnych. Unikamy także składników, które mogą mieć negatywny wpływ na środowisko, takich jak mikroplastiki.
6. Czy może Pani nam zdradzić najbliższe plany rozwoju marki Avène?
Naszym długoterminowym celem jest wieloaspektowe budowanie Pewności Siebie w Zdrowej Skórze wśród naszych klientów. Misją marki Avène jest dbania o skórę wrażliwą – zarówno tę zdrową, jak i problematyczną. Od lat prowadzimy program Polski Pacjent, dzięki którymi mali atopicy wraz z rodziną mogą poddać się kuracji w Centrum Hydroterapii w Avène we Francji. Jako eksperci ds. pielęgnacji skóry wrażliwej oferujemy specjalistyczne produkty o innowacyjnym mechanizmie działania także dla osób ze skórą trądzikową. Z pewnością będziemy kontynuować budowanie działań edukacyjnych oraz wdrażanie nowości i innowacyjnych rozwiązań, odpowiadających na problemy zgłaszane przez pacjentów w gabinetach dermatologicznych.
7. Marka Avène aktywnie wspiera kobiety w wyborze odpowiednich kosmetyków. Zorganizowany ostatnio event „Pewność siebie w Zdrowej Skórze” stanowi jasny przekaz filozofii marki, opartej na spersonalizowanej pielęgnacji. Które z Państwa nowości najlepiej pasują do tego przesłania?
Każda skóra jest inna i mierzy się z bardzo indywidualnymi wyzwaniami, na które w Avène chcemy odpowiadać kompleksowo. Nieprzerwanie pracujemy nad prekursorskimi rozwiązaniami. Antirougeurs ROSAMED koncentrat na utrwalone zaczerwienienia to nasza najnowsza innowacja dedykowana skórze naczynkowej i skłonnej do trądziku różowatego. Zawiera opatentowany składnik roślinny – ANGIOPAUSINETM™, który hamuje rozszerzanie się naczyń już istniejących oraz zapobiega powstawaniu nowych, przywracając ich prawidłową reaktywność. Staje się dzięki temu ukojeniem dla osób, których skóra ma skłonności naczynkowe zmniejszając zaczerwienienia, redukując ciepło i przynosząc ukojenie.
Dziękujemy Pani za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów!