Wyjątkowe prezenty świąteczne ze sklepu Rebel.pl
Wielkimi krokami zbliżają się Święta – czas, kiedy najchętniej przebywamy w gronie najbliższych: rodziny i przyjaciół. Często jednak dzieje się tak, że zamiast cieszyć się swoim towarzystwem, spędzamy godziny przed telewizorem lub komputerem. Może jest to znak dzisiejszych, cyfrowych czasów, a może po prostu przyczyną takiej sytuacji jest brak pomysłu na wspólną zabawę?
Z rozwiązaniem przychodzi sklep Rebel.pl, oferujący szeroki wybór gier (m.in. edukacyjnych, imprezowych, ekonomicznych, strategicznych czy przygodowych), które z pewnością idealnie sprawdzą się jako kreatywny prezent świąteczny (zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci), ale również pozwolą miło i twórczo spędzić ten wyjątkowy, rodzinny czas.
Prezentujemy Wam kilka propozycji gier towarzyskich, które są gwarancją udanej, wspólnej zabawy:
Cardline: Zwierzęta
Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe – krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb?
Zasady gry:
Każdy zawodnik otrzymuje kilka kart i kładzie je przed sobą tak, że pozostali gracze widzą tylko nazwę karty, ale nie wartości wymienionych cech. Następnie na środku stołu kładziecie losowe zwierzę, ale tak, by widzieć wartość wybranej cechy. Każdy z graczy po kolei wybiera jedno ze swoich zwierząt i stara się prawidłowo odgadnąć, czy jest ono większe / cięższe / żyjące dłużej od tego na stole, czy nie. Każdy następny gracz musi zdecydować między jakimi kartami umieścić swoje zwierzę – im dalej, tym zadanie trudniejsze, bo jest już coraz więcej kart na stole!
Aby bawić się w Cardline, nie trzeba znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
Timeline: Wynalazki
Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse’a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią!
Zasady gry:
Na początku gry, wszyscy uczestnicy otrzymują taką samą liczbę kart, reprezentujących rozmaite zabytki, wynalazki, dzieła sztuki i historyczne wydarzenia. Na odwrocie każdej karty znajduje się data. Rozgrywka rozpoczyna się od położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej. Każdy gracz w swojej turze wybiera jedną z trzymanych na ręku kart i umieszcza ją na lewo lub na prawo od karty początkowej, zależnie od tego, czy uważa, że data odpowiadająca zawartości karty jest wcześniejsza czy późniejsza od daty początkowej. Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację. Im więcej kart na stole, tym trudniej jest poprawnie umieścić kolejną kartę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdoła pozbyć się wszystkich kart!
Dixit
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy!
Zasady gry:
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem – nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru i rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!
Story Cubes
Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Zasady gry:
Rzuć wszystkimi dziewięcioma kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od „Dawno, dawno temu” lub jeśli wolisz „Pewnego razu”. Następnie opowiedz historię w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę.
Nie ma złych odpowiedzi, jedyne ograniczeniem jest Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w twojej głowie!
Koncept
„Położył główny znacznik na kategorii zwierzęta. Drugi na kropli wody… hmm… Zwierzę wodne? Ryba! Tak, ale to nie wszystko, pokazuje dalej… Drewno, nożyczki, ciąć, narzędzie… Ryba Piła!”
W grze Koncept waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Ale… pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma tylko planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić.
Zasady gry:
Gracz ma do dyspozycji jeden główny znacznik, którym wyznacza kategorię główną i używając znaczników pomocniczych dookreśla ją wskazując inne skojarzenia. Jeśli potrzebuje może użyć dodatkowych znaczników w innym kolorze, aby pokazywać inne rzeczy, które mogą naprowadzić na trafne skojarzenie.
Koncept jest grą elastyczną i podatną na drobne zmiany i nowinki w zasadach. Zadowolenie graczy jest wartością nadrzędną! W grze mogą się sprawdzić nawet najbardziej szalone pomysły, o ile wszyscy gracze je zrozumieją. Zwycięża gracz lub jeśli gramy drużynowo — gracze, którzy dzięki odgadnięciu największej ilości haseł zgromadzili najwięcej punktów.
Time’s Up: Celebrity 1
Time’s up: Celebrity 1 to nowy zestaw kart ze słynnymi postaciami – historycznymi, fikcyjnymi i znanymi nam z mediów, który pozwoli cieszyć się to przezabawną formą kalamburów, jeśli karty z pierwszej części i edycji Family znamy na wylot. Jest to samodzielna gra, zawiera wszystkie elementy niezbędne do zabawy, ale karty mają ten sam rewers i można je wymieszać z pozostałymi wersjami Time’s Up.
Zasady gry:
Każda para ma 30 sekund na odgadnięcie jak największej ilości haseł. Jedna osoba próbuje przekazać drugiej, co jest na danej karcie!
Runda 1 (w której opisujemy nasze hasło na wszystkie możliwe sposoby)
Runda 2: (W której używamy jednego tylko słowa i już po nim nasz partner musi odgadnąć o co chodzi. UWAGA! W drugiej rundzie wykorzystywane są te same karty, co w pierwszej, ponownie rozdawane, więc trafią nam się karty, które mieli przeciwnicy. Musimy uważnie słuchać, jakie hasła odgadują, nie ma przerwy „na herbatę”.)
Runda 3: (W której nie wolno Ci odezwać się słowem i hasło możesz tylko pokazywać, jak w klasycznych Kalamburach. Liczy się pierwsze słowo, które powie odgadująca osoba.)
7 Cudów Świata
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!
Zasady gry:
Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii, którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.
Splendor (edycja polska)
Marzy Ci się bogactwo i prestiż w dobie renesansu? Epoka, która nie była łaskawa dla każdego, może akurat dla Ciebie być właściwym czasem i miejscem do zrobienia genialnego interesu, zdobycia sławy, a nawet awansu społecznego!
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy – wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
Zasady gry:
Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech:
– pozyskać żetony – trzy różne lub dwa takie same,
– kupić lub zbudować kartę – płacąc za nią posiadanymi żetonami – klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole,
– zarezerwować kartę.
Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Pozostaje już tylko myśleć i działać!
Szogun (Shogun)
Gracze wcielają się w role dowódców wojsk XVI wiecznej Japonii, a ich celem jest zapewnienie dominacji własnym rodom. Aby osiągnąć sukces trzeba nie tylko podporządkować sobie jak najwięcej ziem, ale również zadbać o rozwój (wznosząc zamki, świątynie i teatry) i dobre prosperowanie kontrolowanych prowincji (zapewniając zapasy żywności). Najlepszy Daimyo zdobędzie na końcu gry miano tytułowego Szoguna.
Zasady gry:
Rozgrywka podzielona jest na dwie części (dwa lata w feudalnej Japonii), każda podzielona na trzy tury (wiosna, lato i jesień. Zimą następuje podliczenie punktów i rozpatrzenie buntów ludności, w przypadku gdy nie zadbamy o dostateczne zapasy żywności).
Każda tura rozpoczyna się od fazy planowania, w której gracze wydają rozkazy wojskom stacjonującym w poszczególnych prowincjach. Robi się to poprzez położenie zakrytej karty prowincji na polu symbolizującym rozkaz. Dzięki temu nasi rywale do ostatniej chwili nie znają naszych planów.
Wszystkie elementy gry doskonale oddają klimat XVI wiecznej Japonii. Piękna szata graficzna i wysoka jakość komponentów, wszystko to potęguje przyjemność płynącą z rozgrywki. Wieża bitewna dostarcza niesamowitych emocji, a rosnące niezadowolenie w prowincjach i wiszące na włosku bunty naprawdę się w tej grze czuje!
Wojna Narodów (Nations)
Od początków pierwszych cywilizacji, przez historię postępu, ludzkość gromadziła się w większych lub mniejszych grupach, aby wspólnie żyć, walczyć i budować. Te największe z nich, walcząc z siłami natury i innymi nacjami potrafiły zapewnić sobie przetrwanie.
W grze Wojna Narodów każdy z graczy będzie prowadził własną cywilizację przez okres od starożytności, do epoki industrializacji. Wraz ze wzrostem jej populacji, musi zadbać o jej wewnętrzną stabilizację i wystarczającą ilość pożywienia dla jej obywateli. Musi zbudować efektywną gospodarkę. Ale przede wszystkim chce zadziwić świat swoimi osiągnięciami i zbudować dziedzictwo, które nada jego cywilizacji miano najwspanialszego narodu w dziejach!
Zasady gry:
Akcja gry obejmuje cztery epoki: Starożytność, Średniowiecze, Renesans i Rewolucję przemysłową. Podczas gry nacje będą zdobywać i tracić punkty zwycięstwa. Szczególne ważne jest gromadzenie Ksiąg (symbolizujących narodowe dziedzictwo), gdyż na koniec każdej epoki gracze zdobywają punkty za każdą nację o skromniejszym dziedzictwie od naszej. Na koniec gry każdy gracz sumuje zdobyte przez siebie punkty pochodzące z różnych źródeł i ten, który zdobędzie ich najwięcej wygra grę, jako przywódca najwspanialszej cywilizacji w historii!
Cyklady (Cyclades) – edycja polska
Wybierz się w podróż do archipelagu Cyklady w czasie złotego wieku antycznej Grecji. Rekrutuj oddziały, buduj okręty, wznoś fortece, konstruuj metropolie, wzywaj mitologiczne istoty i módl się o pomoc do Bogów Olimpu. Walka o doprowadzenie twojego ludu do największej chwały stanie się legendą!
Zasady gry:
Trzeba zadbać o ekonomię, wojsko, flotę, naukę i religię a wszystko to w prosty i emocjonujący sposób. Aby w danej turze móc rozwijać którąś ze sfer swojego państwa trzeba zdobyć przychylność odpowiedniego boga, co czyni się w ciekawie skonstruowanej i emocjonującej licytacji. Bogowie pozwalają także na wykonanie odpowiednich dla swojej sfery wpływów akcji. Jeśli gracz chce rozwinąć się militarnie bądź atakować innych graczy, musi zdobyć przychylność Aresa. Jeśli zależy mu na rozwoju filozofii, musi wylicytować względy Ateny.
Abyss (Głębia)
Kto zasiądzie na opustoszałym tronie i zdobędzie wszystkie związane z tym przywileje? Najwyższy czas wykorzystać znajomości i pociągnąć za sznurki. Skorzystaj z własnej przebiegłości by zdobyć lub kupić sobie głosy członków Rady. Zwerbuj wpływowych Lordów i wykorzystaj ich możliwości, aby przejąć kontrolę nad terytoriami o strategicznym znaczeniu. W końcu to właśnie Ty jesteś jedyną osobą zdolną dobrze rządzić ludnością Głębiny!
Zasady gry:
W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart.
Każdy Lord ma specjalną zdolność, która wpływa na akcje przeciwników, na sytuację właściciela lub inne elementy gry. Jednak, gdy gracz zdecyduje się przypisać Lorda do danego obszaru miasta, zdolność Lorda przestaje działać. Tak więc gracze muszą rozważnie planować kiedy i jak wykorzystać wszystkich swoich sojuszników.
Wikingowie: Wojownicy Północy
W grze Wikingowie: Wojownicy Północy gracze wcielają się w Jarlów wikingów, którzy walczą o władzę nad Północą i koronę Konunga. Władzę zdobędzie ten, który jako pierwszy złupi wszystkie wsie i przywiezie z nich córki thanów do swojego portu, jako symbol uznania jego praw do korony. W międzyczasie Jarlowie będą walczyć z bestią morską i napadać się wzajemnie wśród wzburzonych fal północnego morza. Ten, który wykaże się największym sprytem, wolą walki, i któremu będą sprzyjać Bogowie, wyprawi wielką ucztę i zostanie Konungiem Północy.
Zasady gry:
Gracze mają do dyspozycji karty, które pozwalają im żeglować swoimi okrętami, wpędzać innych w kłopoty i kompletować skład swojej załogi, która znacząco poszerza możliwości gracza. Każdy z graczy dysponuje jedną figurką drakkara i planszą gracza, na której może umieścić do 3 członków załogi. W swojej turze gracz dociąga 2 i zagrywa je w wybrany przez siebie sposób. Celem gry jest sprowadzenie do swojego portu trzech córek thanów z trzech różnych wiosek i wyprawienie wielkiej uczty, co będzie poświadczeniem łaskawości bogów i zgody okolicznych ludów na panowanie danego Jarla nad krainą wikingów.
Ucieczka: Świątynia Zagłady
W grze Ucieczka: Świątynia Zagłady uczestnicy rozgrywki tworzą drużynę poszukiwaczy przygód, uwięzionych w przeklętej świątyni. Wspólnymi siłami muszą aktywować magiczne kamienie w komnatach świątyni, celem wypędzenia klątwy.
Zasady gry:
Wykonując rozmaite akcje każdy z graczy rzuca pulą odpowiednich kości i stara się zebrać zestaw wymaganych symboli. Celem graczy jest ucieczka całą grupą z tego przeklętego miejsca, w którym nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności się znaleźli. Nieubłaganie uciekający czas odmierzany jest za pomocą nagrania na dołączonej do gry płycie CD. Jak to zwykle w grach kooperacyjnych bywa: wszyscy uczestnicy zabawy wspólnie cieszą się zwycięstwem lub wspólnie ponoszą klęskę (jeśli chociażby jednemu z graczy nie uda się uciec).