„Współczesna psychologia mediów” – recenzja

9 listopada 2013,
dodał: kasia001
Artykuł zewnętrzny

„Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze” pod red. Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka

Branża medialna jest jedną z najszybciej rozwijających się branż – wynika to z dużej konkurencji na rynku i ciągłej konieczności walki o coraz bardziej wymagającego widza, słuchacza czy czytelnika. Autorzy tej zbiorowej publikacji naukowej to badacze mediów, ujmujący kwestie z nimi związane z różnych punktów widzenia. Znajdujemy tu teksty, których psychologiaautorami są głównie psychologowie, jednak w swych pracach zamieszczają także uwagi z socjologicznego, kulturoznawczego, technologicznego i marketingowego punktu widzenia. Część autorów może się pochwalić również doświadczeniem we współpracy z mediami na różnych płaszczyznach.
Szczególne miejsce w tych rozważaniach zajmują nowe media – oparte na szybkim przekazywaniu informacji, interakcji z odbiorcą i umożliwianiu mu ekspresji poglądów. W ten sposób media stają się ważną częścią naszej codzienności, a badania nad nimi znajdują zainteresowanie w wielu gałęziach wiedzy i biznesu. W świetle tej publikacji kultura masowa zyskuje nową definicję i jawi się jako źródło wpływu na nasze emocje.
Mamy tutaj przegląd najnowszych poglądów naukowców na nowoczesne media, a więc ta publikacja jest szczególnie cenna ze względu na swą aktualność. Wnosi bardzo wiele również do stanu wiedzy na temat współczesnej komunikacji – jej stylów oraz kanałów. Omówiony zostaje tu wpływ mediów na jednostkę oraz całą społeczność, a także ich rola w kształtowaniu obrazu rzeczywistości i czynniki wpływające na poziom zaufania do nich. Szczególnie ważne i ciekawe są wg mnie rozważania na temat wirtualnych relacji między ludźmi oraz na temat reklamy – jej skuteczności oraz wpływu na nasze decyzje zakupowe.
Polecam tę książkę nie tylko osobom zainteresowanym psychologią, ale też chcącym zrozumieć przemiany, które dokonują się w naszym świecie pełnym nowych technologii, za którymi trudno nadążyć.
Kasia

Książkę poleca Wydawnictwo IMPULS – można kupić ją TUTAJ

Dziękujemy Wydawnictwu za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego –
Redakcja






FORUM - bieżące dyskusje

jaki nastrój macie dziś...?
Oj, ból głowy potrafi uprzykrzyć dzień. Coś o tym wiem, niestety.
Black Friday
Fakt, można trafić świetne okazje przy likwidacji. Jak tam dziewczyny, skorzystałyście na tegorocznym Black Friday?
Wędkowanie
To rzeczywiście może być trudne, choć podobno ta "cisza" natury ma relaksujące działanie.
Pochwalcie się ostatnimi zakupami :…
Brzmi jak coś milutkiego i ciepłego. Jaki kolorek tego zestawu?

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.