„Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze” pod red. Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka
Branża medialna jest jedną z najszybciej rozwijających się branż – wynika to z dużej konkurencji na rynku i ciągłej konieczności walki o coraz bardziej wymagającego widza, słuchacza czy czytelnika. Autorzy tej zbiorowej publikacji naukowej to badacze mediów, ujmujący kwestie z nimi związane z różnych punktów widzenia. Znajdujemy tu teksty, których autorami są głównie psychologowie, jednak w swych pracach zamieszczają także uwagi z socjologicznego, kulturoznawczego, technologicznego i marketingowego punktu widzenia. Część autorów może się pochwalić również doświadczeniem we współpracy z mediami na różnych płaszczyznach.
Szczególne miejsce w tych rozważaniach zajmują nowe media – oparte na szybkim przekazywaniu informacji, interakcji z odbiorcą i umożliwianiu mu ekspresji poglądów. W ten sposób media stają się ważną częścią naszej codzienności, a badania nad nimi znajdują zainteresowanie w wielu gałęziach wiedzy i biznesu. W świetle tej publikacji kultura masowa zyskuje nową definicję i jawi się jako źródło wpływu na nasze emocje.
Mamy tutaj przegląd najnowszych poglądów naukowców na nowoczesne media, a więc ta publikacja jest szczególnie cenna ze względu na swą aktualność. Wnosi bardzo wiele również do stanu wiedzy na temat współczesnej komunikacji – jej stylów oraz kanałów. Omówiony zostaje tu wpływ mediów na jednostkę oraz całą społeczność, a także ich rola w kształtowaniu obrazu rzeczywistości i czynniki wpływające na poziom zaufania do nich. Szczególnie ważne i ciekawe są wg mnie rozważania na temat wirtualnych relacji między ludźmi oraz na temat reklamy – jej skuteczności oraz wpływu na nasze decyzje zakupowe.
Polecam tę książkę nie tylko osobom zainteresowanym psychologią, ale też chcącym zrozumieć przemiany, które dokonują się w naszym świecie pełnym nowych technologii, za którymi trudno nadążyć.
Kasia
Książkę poleca Wydawnictwo IMPULS – można kupić ją TUTAJ
Dziękujemy Wydawnictwu za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego –
Redakcja