We współczesnym świecie, w którym coraz trudniej jest żyć zgodnie z wielkimi ideami, w którym dąży się do zacierania różnic między dobrym a złym, próbuje się tworzyć nowe wartości, często sprzeczne z dotychczas uznawanymi, a moralność traci na znaczeniu i zmienia definicję, każdy z nas stoi przed ogromnym wyzwaniem. Wyzwanie to polega na nieustannym kształtowaniu własnego charakteru, obieraniu zgodnego z celem kierunku i na budowaniu marki. A właściwie współtworzeniu marki, którą dla chrześcijanina jest Jezus.
Znany nie tylko w całej Polsce, ale i poza granicami, słynący z żywiołowych kazań, uwielbiany zwłaszcza przez młodzież kaznodzieja, ksiądz Piotr Pawlukiewicz, wydał właśnie książkę skierowaną do każdego świadomego chrześcijanina – „Ty jesteś marką”. Napisana z typową dla niego swadą (zresztą w dużej mierze jest zapisem z audiokonferencji „Prosto z serca”), językiem trafiającym do wszystkich pokoleń, otwiera dyskusję na temat wiarygodności chrześcijanina jako wyznawcy Chrystusa.
Otwartość i energia, jakie cechują autora, są zachętą do uczestnictwa w zaproponowanych przez niego rozważaniach. Przyjazne nastawienie daje impuls do spojrzenia sobie głęboko w duszę. Bez oceniania, bez krytyki, z łagodnym nawołaniem do tego, aby zmierzać ku lepszemu – nieustannie, z nowymi siłami, z przekonaniem i mając za wzór Jezusa.
Ten sposób przekazu, okraszony licznymi anegdotami, z wplecionymi
Jak kształtować tytułową markę? Poprzez zachowanie spójności pomiędzy ideą a czynem, poprzez składanie świadectwa własnym zachowaniem, krzewienie wartości, bycie uczniem, dostrzeganie błędów i naprawianie ich, potwierdzanie swojej przynależności. Życie to codzienny sprawdzian weryfikujący zgodność naszych deklaracji z czynami. To działanie potwierdzające naszą wiarygodność, a tym samym rzutujące na ocenę całej społeczności, do której należymy. To właśnie stara się uświadomić czytelnikom ksiądz Pawlukiewicz i robi to w sposób najlepszy z możliwych.
Iwona
Książkę poleca Wydawnictwo RTCK
Dziękujemy Wydawnictwu za udostępnienie egzemplarza recenzyjnego –
Redakcja