Trendy w smakach 2013

13 marca 2013, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Po raz pierwszy w Polsce: Kamis i McCormick ogłaszają Trendy w smakach 2013

Marka Kamis – lider w produkcji przypraw i ziół w Polsce – wraz z firmą macierzystą McCormick®, światowym liderem smaku, ogłaszają Trendy w smakach 2013. Po raz pierwszy w Polsce został zaprezentowany roczny raport, ukazujący nowe, innowacyjne trendy kulinarne.

„Poprzez Trendy w smakach, Kamis i McCormick wskazują drogę w identyfikacji trendów smakowych, które służą, jako katalizator dla wprowadzanych innowacji.” – mówi Magdalena Bartoszewicz, PR Manager marki Kamis – „Mając do dyspozycji zespół ekspertów branży spożywczej w ponad stu krajach potrafimy natychmiast dostrzec i zidentyfikować rodzące się trendy zarówno w skali globalnej,
jak i w Polsce. Tylko dzięki naszemu zaangażowaniu i miłości do smaków możemy odnajdywać te spośród trendów, które klienci z pewnością pokochają.”

a2

Firmy Kamis i McCormick ogłaszając Trendy w smakach 2013 wprowadzają 5 nowych trendów, które będą wpływać na rozwój nowych produktów. Dodatkowym aspektem będzie również stworzenie innowacyjnego menu, które wzbogaci kulinarne przepisy na nadchodzące lata.

Mamy przyjemność przedstawić pięć wiodących w tym roku trendów smakowych:
– Udomowiona egzotyka:  Odkryj nieograniczone możliwości drzemiące
w składnikach z całego świata, poza ich tradycyjną rolą w kuchniach regionalnych.
– Ukryty potencjał składników: Nie pozwól, by cokolwiek się zmarnowało. Odkrywaj najpełniejsze smaki w niedocenianych fragmentach roślin i mięs.
– Kulinarna harmonia: Zadbaj o zdrowie i dobre samopoczucie dzięki indywidualnemu podejściu do spraw żywienia.
– Autorska kuchnia: Pokaż, na co Cię stać – samodzielnie łącz ze sobą nowe smaki.
– Koniec kompromisów: Zatrać się w bogactwie smaków, ciesz się chwilą ucieczki od codziennego zgiełku.

Przedstawione trendy w ciągu kilku lat staną się wiodącym nurtem sztuki kulinarnej. Zdajemy sobie sprawę, jak mocny wpływ nasze trendy wywierają na ewolucję mody w dziedzinie gotowania. To tylko kwestia czasu, aż nowe trendy w smakach pojawią się w luksusowych restauracjach na wytwornych bankietach oraz jako składniki produktów sprzedawanych w sklepach.
Produkty przedstawiane przez ostatnie lata takie jak sól morska, chipotle lub rozmaryn obecnie są popularnym składnikiem dań menu w restauracjach oraz są używane w wielu kuchniach na całym świecie. Wiele firm spożywczych wprowadzając nowe produkty na rynek korzysta z naszych rad dotyczących nowych trendów.

Trend “Koniec kompromisów” kładzie nacisk na to by jedzenie stało się przyjemnością, czasem wytchnienia od codziennych problemów. Nasze propozycje smakowe tego trendu to intensywny aromat bazylii i ziela angielskiego oraz słodka, egzotyczna nuta prażonej pomarańczy. Trend ten łączy się również z kolejną propozycją, jaką jest “Kulinarna harmonia”. Jedzenie jest naszym unikalnym wyborem, sami decydujemy, co jemy i jaką dietę wybieramy. Dobre samopoczucie zapewni nam przyjemny smak i tekstura świeżych brokułów w daniu lub aromatyczne goździki ze słodką żurawiną.

Polacy lubią tradycyjną kuchnię. Marka Kamis jako twórca kategorii przypraw w Polsce, wspiera zarówno tradycyjne połączenia smakowe, jak i edukuje kulinarnie, wskazując wraz z ekspertami McCormick nowe trendy i inspirując poszukiwania kulinarne. Promowanie nowych trendów ma na celu stworzenie mody na udoskonalanie własnych przepisów i poszukiwanie całkiem nowych rozwiązań smakowych. Nigdy wcześniej na polskim rynku nie było podobnej idei, która mogłaby całkowicie zmienić i przede wszystkim odkryć nową jakość naszej rodzimej kuchni. “Udomowiona egzotyka” to wspaniały pomysł na dodanie
do tradycyjnych dobrze znanych potraw całkiem nowych składników z bogatej kuchni całego świata. Słodki, bogaty aromat anyżu lub pikantny smak sosu do dań z grilla i steków zabierze nas w egzotyczną podróż. Trend “Ukryty potencjał składników” wprowadza do naszego jadłospisu nowe, nie używane wcześniej w kuchni części roślin i mięs. Odkryjemy pełny potencjał smaku mięsa poprzez dodanie np. kory cynamonu i plantana. Najważniejsza zasada to nie marnowanie żywności i używanie w kuchni wszystkich jadalnych składników. Regionalne przysmaki z egzotycznych miejsc oraz całkiem nowe składniki możemy jeść podczas codziennych domowych posiłków, a każde nowe danie jest wspaniałą przygodą.

Obserwowany od kliku lat rozwój blogów o tematyce kulinarnej świadczy o potrzebie odkrywania nowych smaków, fantazyjnych potraw, ciekawych składników oraz wymienianiu się pomysłami na przepisy na większą skalę niż dotychczas. Wychodząc naprzeciw takim tendencjom eksperci kulinarni McCormick zaproponowali trend “Autorska kuchnia”. Radość poszukiwań nowych smaków, samodzielne odkrywanie ciekawych przepisów to wspaniałe kulinarne doświadczenie.

O marce Kamis
Kamis jest wiodącą marką na ryku przypraw i musztard w Polsce, znaną z niepowtarzalnego smaku i najwyższej jakości produktów. Swoją działalność rozpoczęła w 1991 roku i od początku zyskała zaufanie konsumentów. Marka Kamis stała się synonimem nowej kategorii przypraw w Polsce, koncentrując się na innowacyjności, jak również łamiąc stereotypy w myśleniu o przyprawach i kulinariach. We wrześniu 2011 marka Kamis została częścią McCormick & Company Inc. Po więcej informacji zapraszamy na www.kamis.pl

O McCormick
McCormick & Company Incorporated jest światowym liderem na rynku przypraw z roczną sprzedażą na poziomie 3,5 mld dolarów. Spółka produkuje, sprzedaje i dystrybuuje przyprawy, mieszanki przypraw i inne aromatyczne produkty do całego przemysłu spożywczego – placówek handlowych, producentów żywności i firm branży gastronomicznej.
Każdego dnia, bez względu na to, gdzie i co jesz, możesz cieszyć się jedzeniem przyprawionym przez McCormick. McCormick Brings Passion to Flavour.
Aby dowiedzieć się więcej odwiedź nas na www.mccormickcorporation.com