Top 3 działań influencerskich z 2022 roku

Avatar photo
20 stycznia 2023,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Influencer marketing prężnie się rozwija. Na współprace z twórcami decydują się marki o różnym zasięgu, z najróżniejszych branż. Tym samym możemy influencer marketing śmiało określić mianem biznesu na miarę XXI wieku. Jakie były trendy w ubiegłym roku? Poznaj top 3 działań influencerskich z 2022 roku!

Influencerskie projekty komercyjne

Kampanie typu ongoing

Kampanie typu ongoing to współprace zawierane na dłużej, a nie tylko jednorazowe działanie. Influencerzy stają się ambasadorami marek, regularnie uczestniczą w różnych działaniach, korzystają z produktów na co dzień, a nie tylko doraźnie. Długofalowe współprace dobrze wpływają na lojalizowanie rynku i budowanie zaufania klientów wobec marki. Bezsprzecznie takie kampanie pomagają w rozwoju marki, ale też korzystnie wpływają na odbiór twórcy, który angażuje się w projekty, a nie jest tylko wyłącznie „słupem reklamowym” dla przypadkowych produktów. Najczęściej w parze z kampaniami typu ongoing idą umowy lojalnościowe, które obligują influencerów do wyłączności we współpracy w danym sektorze (np. sieć telefonów, drogeria) i nie mogą reklamować konkurencji.

Influencerskie projekty komercyjne

Czas po pandemii nasilił powstawanie licznych projektów wirtualnych, które tworzyli i w które angażowali się twórcy internetowi. Mowa tu na przykład o e-bookach, szkoleniach online, warsztatach, poradnikach, treningach online, dietach online. Influencerzy w ramach swoich sektorów, w których działają (np. makijaż, gotowanie, sport, dietetyka, parenting) tworzyli najróżniejsze projekty, które były szybkim sposobem na zysk, ponieważ nie wymagały dużych nakładów finansowych. Choć oczywiście wymagały sporego zaangażowania oraz czasu, by takie projekty stworzyć.

W 2022 roku pandemia powoli odchodziła w zapomniane, a projekty wirtualne zaczęły ustępować miejsca rzeczywistym projektom. Twórcy wypuszczali swoje merche odzieżowe, ale też z innymi produktami – np. kosmetykami, akcesoriami papierniczymi, akcesoriami do domu itp. Można również zaobserwować, jak chętnie influencerzy wchodzą we współprace ze znanymi markami i wypuszczają swoje kolekcje – np. linia kosmetyków znanego teamu,

Potęga małych twórców

2022 rok był rokiem micro influencerów. Odbiorcy doceniają naturalność i autentyczność twórców, co z kolei przekłada się na skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych. Wystarczy chwilę się zastanowić – znana YouTuberka z milionem subskrybentów, która zawsze głosiła, że nie lubi kawy, zaczęła reklamować markę ze smakowymi kawami. W opozycji do niej mamy konto, które prowadzi prawdziwy miłośnik kawy. Ma zaledwie kilkanaście tysięcy osób obserwujących, ale przekazuje tam treści merytoryczne o kawie i czuć, że jest w tej branży ekspertem. Jeśli ktoś faktycznie jest zainteresowany tematyką kawy, doceni działania micro influencera. I takie przykłady moglibyśmy mnożyć. Mali influencerzy są po prostu wiarygodni, co dobrze wpływa na wizerunek marek, które nawiązują z nimi współprace.

Rozważasz współpracę z influencerami? Szukasz twórców, którzy pomogą Ci w wypromowaniu Twojej marki lub produktów? Sprawdź, co oferuje Tears of Joy – Agencja influencerska.

 

 



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.