Szał na kampery — czym „mobilne domy” podbijają USA i Europę?
Kampery i wszelkiego rodzaju „domy na kółkach” stają się coraz częstszym wyborem wśród osób szukających sposobu na wymarzone wakacje. Dlaczego akurat teraz ten środek transportu cieszy się takim zainteresowaniem?
Wizja wakacji spędzonych na przemierzaniu kontynentu w kamperze jest bez wątpienia pociągająca – nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób (zwłaszcza młodych) decyduje się na zakup własnego „mobilnego domu”. O wzroście popularności tego środka transportu świadczą statystyki pochodzące nie tylko z Europy, ale i też Stanów Zjednoczonych.
Rekordowe sprzedaże
W Europie sprzedaż kamperów bije kolejne rekordy: przykładowo, w samym 2016 r. zarejestrowano 170 064 pojazdy tego rodzaju, co stanowiło wzrost o 10,6% w porównaniu z latami poprzednimi (zwłaszcza kryzysowymi 2008 oraz 2013; źródło: https://www.cnbc.com/2017/08/11/rv-sales-soar-across-europe-and-us-as-people-fall-back-in-love-with-the-road-trip.html). Według ankiet przeprowadzonych wśród sprzedawców, coraz więcej nabywców cechuje młody wiek. Dotyczy to również różnego rodzaju imprez oraz targów związanych z kamperami: na przykład organizatorzy kilku takich wydarzeń w Wielkiej Brytanii są zgodni co do tego, że średnia wieku zainteresowanych w ciągu ostatnich lat staje się coraz niższa. Co przyciąga taką klientelę?
Siła portali społecznościowych
Młodszych klientów, czyli tzw. „millenialsów”, przyciąga do kamperów i RV idea, wedle której podróżowanie takim pojazdem to nie „zwykła” wycieczka – to styl życia, którym można w dodatku dzielić się z całym światem za pomocą różnych platform, takich jak Instagram czy Snapchat (źródło: https://www.cnbc.com/2017/08/11/rv-sales-soar-across-europe-and-us-as-people-fall-back-in-love-with-the-road-trip.html). Za pomocą takich relacji można zarabiać, publikując swoje przygody przeżyte w mniej lub bardziej egzotycznych miejscach. Sukcesy osób utrzymujących się dzięki życiu w podróży przyciągają naśladowców, chcących powtórzyć sukces swoich idoli z portali społecznościowych. To zaś mają na uwadze sprzedawcy, którzy coraz częściej przygotowują specjalne oferty dla młodych par czy samotnych podróżników.
Moda na kampery zdaje się nieprędko opuści USA i Europę. Skorzystają na tym nie tylko wielbicieli „podróżniczych” profili na mediach społecznościowych, ale też firmy oferujące specjalne ubezpieczania typu Campervan Insurance, takie jak firma Lancaster Insurance. Oferta dostępna jest pod adresem https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/campervan-insurance/.