Jak sprzedać nieruchomość?

3 czerwca 2011, dodał: Emilia Stasiak
Artykuł zewnętrzny

Sukces w sprzedaży nieruchomości: czyli jak skutecznie i szybko sprzedać lub wynająć nieruchomość?

Od kilku lat próbujesz sprzedać lub wynająć mieszkanie? Nie wiesz dlaczego nie masz klientów? Uważasz, że masz ładne mieszkanie ale nie jesteś pewny czy wnętrze jest trendy? Skorzystaj z nowej usługi w nieruchomościach!

Sprzedaż i wynajem nieruchomości uchodzi za jedno z bardziej prestiżowych i dochodowych zajęć. Mało kto jednak  wie, jak przygotować wnętrze lokalu, aby osiągnąć czysty zysk.

„Home staging”, o którym mowa, powinien poznać każdy, kto zamierza zarobić na sprzedaży lub wynajmie nieruchomości.

Home staging polega na jako przygotowaniu prywatnej nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Celem takiego przygotowania jest zachwycenie jak największej liczby oglądających nieruchomość, a przez to przyspieszenie sprzedaży lub wynajmu za możliwie najwyższą cenę. Techniki home stagingu opierają się na marketingu. Ich zastosowanie zmienia charakter nieruchomości z „do mieszkania” na „do sprzedania”. Nieruchomość przygotowana do sprzedaży (wynajmu) staje się produktem atrakcyjnym dla nabywców. Badania na rynku amerykańskim wskazują skuteczność w skróceniu czasu sprzedaży (przeciętnie o 40%) a także w zwiększeniu realnej wartości nieruchomości . Jednym z podstawowych założeń home stagingu jest działanie niskokosztowe (najtańsze konsultacje w USA kosztują od 100 USD za godzinę, w Polsce najtańsze usługi to 500 zł za 2-3 godzinną konsultację).

Home Staging jest potrzebny szczególnie w nieruchomościach, gdzie przychodzi wielu potencjalnych kupujących i żaden nie decyduje się na zakup. Oznacza to, że zachęciła ich oferta i dobra cena, jednak zniechęca sama nieruchomość.

Klucz do sukcesu tkwi w takim sposobie prezentacji nieruchomości potencjalnym nabywcom, by Ci zostali oczarowani i zainteresowani nieruchomością już na samym początku jej oglądania.

Techniki Home Stagingu gwarantują satysfakcję wszystkim stronom przyszłej transakcji kupna-sprzedaży. Sprzedający proponuje ładny, dobrej jakości, interesujący produkt a kupujący ma szansę ujrzeć cały potencjał nieruchomości, dzięki czemu podejmuje świadomą decyzje o zakupie.

Najczęściej właściciele nieruchomości nie potrafią spojrzeć na nią okiem kupujących jak również nie posiadają wiedzy o aktualnych preferencjach nabywców i istniejącej konkurencji albo nie mają czasu i doświadczenia w organizowaniu i nadzorowaniu przedsięwzięcia polegającego na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży.

Kilka zasad home staging’u

Istnieje kilka zasad do wprowadzenia od zaraz, które podniosą wartość mieszkania. „Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne, zatem niedopuszczalne jest zapraszanie potencjalnych klientów do nieposprzątanego lokalu. Warto też odmalować ściany, wyprać dywany lub wykładziny, dokonać drobnych napraw, usunąć z pola widzenia większość osobistych rzeczy, a także postarać się o miły zapach wnętrza – to są inwestycje rzędu kilkuset złotych, które przełożą się nie tylko na wyższą cenę sprzedaży lub wynajmu, ale również mogą znacząco skrócić czas poszukiwania nabywcy” – mówi Pani Balińska zajmująca się Home staging’iem. Klienci powinni czuć, że wchodzą do swojego przyszłego mieszkania lub domu – zatem powinni mieć wrażenie, że wnętrze będzie łatwo dostosować do ich potrzeb, że jest w nim miejsce na ich osobiste przedmioty. Należy sprawić, aby uwierzyli, że lokal, który im prezentujemy idealnie odpowiada ich wymaganiom. Agata Balińska dodaje – „Są również tacy właściciele nieruchomości, którzy decydują się na większe zmiany. Wówczas zajmujemy się nie tylko doradztwem, jak urządzić wnętrze, ale organizujemy ekipę remontową i metamorfoza wnętrz jest gotowa przed przyjściem pierwszego klienta. Ceny zarówno sprzedaży, jak i wynajmu mieszkań wzrastają wówczas nawet o kilkanaście procent!”.

Warto skorzystać z pomocy profesjonalnych Home Stagerów, którzy posiadają wiedzę o aktualnych trendach na rynku, doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz kierują się zasadą optymalizowania kosztów. Współpraca z nimi oszczędza czas i pieniądze, które trzeba zainwestować by sprzedać nieruchomość szybko i zyskownie.

Czym różni się Home Staging od zwykłej aranżacji wnętrz czy zwykłego remontu?

Pewnie wiele osób zada sobie takie pytanie. Otóż różnica tkwi w kosztach oraz czasie. Home Staging to usługa szybka i generująca niskie koszty. Często wnętrze wystarczy „poukładać” według aktualnych trendów i dołożyć kilka dodatków, aby wydobyć jego blask, który olśni klientów. Doświadczeni konsultanci wiedzą jak to zrobić. Oczywiście wszystko zależy od osoby sprzedającej nieruchomość. Od tego jakie koszty jest gotowa ponieść, aby jej mieszkanie zyskało atrakcyjny wygląd. Home Staging to szybsza i tańsza alternatywa pełnej aranżacji wnętrz i remontów.

Podsumowując: jeśli chcesz szybko i z zyskiem sprzedać lub wynająć mieszkanie – skorzystaj z usług Home Staging’u … jednak pamiętaj, że nic nie ma za darmo …

Materiały: www.homestaging.com.pl, www.Wikipedia.pl, www.balinska-wnetrza.pl, www.Hsnp.pl

Zobacz również:

  1. Co posadzić w maju na balkonie?
  2. Jak wyczyścić rynny i chodniki
  3. Jakie zioła sadzić w doniczkach?
  4. Pierogi inaczej – różne przepisy